SAS-kunde frygter ulykker: - Deres fly har revner

Revner, larm og lugten af os. Det var Magnus Bojesens oplevelse med SAS

  • Magnus Bo Bøjesen flyver aldrig med SAS igen. (Foto: Tariq Mikkel Khan)
« Forrige
Magnus Bo Bøjesen flyver aldrig med SAS igen. (Foto: Tariq Mikkel Khan)
1 af 3
Næste »
Lokalavisen.dk – 112
Nyheder
Gå aldrig glip af de seneste nyheder.

Få EKSTRA overblik

Hent flere
 

Læs også: Ekspert: Det er absolut sidste chance for SAS

Mandag præsenterer SAS en massiv spareplan, der skal reducere flyselskabets omkostninger med over fem milliarder kroner. Besparelsesplanerne skal forhindre, at det økonomisk hårdt ramte flyselskabet går konkurs.

Men allerede forud for spareplanerne har teamlederen Magnus Bojesen fået nok af flyselskabet. Det siger han til ekstrabladet.dk efter en flytur på en time og tyve minutter.

- SAS skal have strammet op. Jeg frygter, at det ender i en ulykke, fordi der bliver sparet, indtil det ender galt, siger Magnus Bojesen efter en tur fra Helsinki til København med SAS-selskabet Blue1.

- Pakningen rundt om nøddøren dinglede, og der var en stor revne i døren. Længere fremme kunne jeg se et af exitskiltene hænge ud fra væggen, fortæller Magnus Bojesen.

Aldrig mere SAS
Da flyet lettede, begyndte det at larme meget, der var susen fra døren, og han kunne mærke kold luft fra den. Ved landingen vendte larmen tilbage, men denne gang også med blinkende exitskilte og en lugt af os.

Magnus Bojesen flyver cirka seks gange årligt, men har nu fået nok af flyselskabet.

- Jeg flyver ikke med SAS igen. Det er dobbelt så dyrt, og så sidder man i fly, der har revner i dørene og blinkende lamper, siger Magnus Bojesen.

- Det var ret skræmmende. Jeg er normalt ikke bange for at flyve, men efter denne tur er jeg blevet lidt nervøs.

Vel nede på jorden kommenterede Magnus Bojesen standen til personalet ved landing, og han har sendt en klage til SAS.

Ikke et ord om revner
- Der skal selvfølgelig ikke være forhold inde i kabinen, som gør passagererne utrygge. Vi flyver kun, hvis alt er, som det skal være, siger pressechef hos SAS Trine Kromann-Mikkelsen.

Hun kan dog ikke kommentere specifikt på Magnus Bojesens oplevelse. Derfor kan hun ikke sige noget om, hvordan et fly kunne lette, selvom der var revner og hængende nødskilte.

Læs også: SAS-konkurs kan give billigere flybilletter

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Følg @pomaEB Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Følg @langwadt Nyhedsredaktør lige nu: Steffan Kærulf Frandsen Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik