Samfund Lige nu
På vej på vinterferie? Her bliver der mest pres på trafikken
Videnskab & teknik Lige nu
Sejlivede kakerlakker: Derfor lever de videre, når du træder på dem
Samfund 10 min. siden
Eksperter: Politiet i provinsen er ikke gearet til terror
Krig & katastrofer 13 min. siden
Rusland vil fortsat bombe IS efter aftale om våbenhvile
Samfund 14 min. siden
Zika kræver sine første dødsofre i Venezuela
Samfund 15 min. siden
Studerende: Nye karakterkrav på universiteter er asocialt
Samfund 15 min. siden
Ny fond skal sikre løn til udenlandske arbejdere i klemme
Samfund 16 min. siden
Universitet 150 millioner til at udvikle bæredygtige kemikalier
Samfund 17 min. siden
Lilla bleer udstilles: Aarhus åbner museumsbørnehave
Lederen 38 min. siden
Sindelagskontrol
Amerikansk valg 2016 59 min. siden
Hillary langer ud efter Trumps muslim-forbud
Krig & katastrofer 59 min. siden
Stormagter er blevet enige om delvis syrisk våbenhvile
Samfund 1 time siden
Blodrød aktieuge i Asien fortsætter med flere fald
Samfund 1 time siden
Tank i dag: Laveste priser i seks år
Samfund 7 timer siden
Sjuskede behandlingssteder skal tjekkes oftere
Politik 8 timer siden
Forsker: Løkke må satse på virksomhedernes samfundssind
Samfund 9 timer siden
Nordkorea fyrede den af: Her kæler Kim Jong-Un for sin kæmpe-raket
Krig & katastrofer 9 timer siden
Rusland: Sådan undgår vi tredje verdenskrig
Samfund 10 timer siden
Politiet kan ikke holde masken: Tisser op i luften med håndjern på
Samfund 10 timer siden
Styrelse trækker omstridt tvangsflytte-cirkulære tilbage
112

SAS-kunde frygter ulykker: - Deres fly har revner

Revner, larm og lugten af os. Det var Magnus Bojesens oplevelse med SAS

  • Magnus Bo Bøjesen flyver aldrig med SAS igen. (Foto: Tariq Mikkel Khan)
Magnus Bo Bøjesen flyver aldrig med SAS igen. (Foto: Tariq Mikkel Khan)
1/3
Næste »

Læs også: Ekspert: Det er absolut sidste chance for SAS

Mandag præsenterer SAS en massiv spareplan, der skal reducere flyselskabets omkostninger med over fem milliarder kroner. Besparelsesplanerne skal forhindre, at det økonomisk hårdt ramte flyselskabet går konkurs.

Men allerede forud for spareplanerne har teamlederen Magnus Bojesen fået nok af flyselskabet. Det siger han til ekstrabladet.dk efter en flytur på en time og tyve minutter.

- SAS skal have strammet op. Jeg frygter, at det ender i en ulykke, fordi der bliver sparet, indtil det ender galt, siger Magnus Bojesen efter en tur fra Helsinki til København med SAS-selskabet Blue1.

- Pakningen rundt om nøddøren dinglede, og der var en stor revne i døren. Længere fremme kunne jeg se et af exitskiltene hænge ud fra væggen, fortæller Magnus Bojesen.

Aldrig mere SAS
Da flyet lettede, begyndte det at larme meget, der var susen fra døren, og han kunne mærke kold luft fra den. Ved landingen vendte larmen tilbage, men denne gang også med blinkende exitskilte og en lugt af os.

Magnus Bojesen flyver cirka seks gange årligt, men har nu fået nok af flyselskabet.

- Jeg flyver ikke med SAS igen. Det er dobbelt så dyrt, og så sidder man i fly, der har revner i dørene og blinkende lamper, siger Magnus Bojesen.

- Det var ret skræmmende. Jeg er normalt ikke bange for at flyve, men efter denne tur er jeg blevet lidt nervøs.

Vel nede på jorden kommenterede Magnus Bojesen standen til personalet ved landing, og han har sendt en klage til SAS.

Ikke et ord om revner
- Der skal selvfølgelig ikke være forhold inde i kabinen, som gør passagererne utrygge. Vi flyver kun, hvis alt er, som det skal være, siger pressechef hos SAS Trine Kromann-Mikkelsen.

Hun kan dog ikke kommentere specifikt på Magnus Bojesens oplevelse. Derfor kan hun ikke sige noget om, hvordan et fly kunne lette, selvom der var revner og hængende nødskilte.

Læs også: SAS-konkurs kan give billigere flybilletter

Lokalavisen.dk – 112

Få EKSTRA overblik

Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør lige nu:Claus Jessen
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen