Krig & katastrofer 45 min. siden
TV: Nepalesere fejrer fødselsdag efter jordskælv
Samfund 51 min. siden
Søn blev kaldt mongol: Tina bombarderet med beskeder
Samfund 55 min. siden
Kommunerne sjofler med tilsyn på børneområdet
Dansk Politik 1 time siden
Løkke: Vi skal bære frihedskæmpernes fakkel videre
Samfund 1 time siden
DMI: Her er der risiko for skybrud
Dansk Politik 1 time siden
Venstre afviser økonomers kritik af håndværkerfradrag
Samfund 2 timer siden
Kurts hemmelighed siden 2. Verdenskrig: Nu afslører han den
Politik 2 timer siden
Franske Le Pen smidt ud af sit eget parti
Samfund 2 timer siden
Modstandsmand i Mindelunden: Vi gjorde jo bare hvad vi skulle
Videnskab & teknik 2 timer siden
Jordskælv i Nepal gjorde Mount Everest kortere
Samfund 2 timer siden
Ville gøre alt for at ligne 'Hulk' - var tæt på at miste begge arme
Samfund 3 timer siden
Karla blev holdt i live i 54 dage for at redde ufødt søn
Dansk Politik 3 timer siden
Thorning til frihedskæmpere: Tak for jeres heltemod
Dansk Politik 3 timer siden
LA kræver god pris for at stemme for håndværkerfradrag
Dansk Politik 3 timer siden
Økonomer dumper Løkkes håndværkerfradrag
Politik 3 timer siden
Israels udenrigsminister træder tilbage
Samfund 3 timer siden
Det vidste du ikke om stemmen fra Danmarks befrielse
Samfund 4 timer siden
TV: Lauras druk-opråb: Gruppepres slog min far ihjel
Samfund 4 timer siden
Danskere der husker befrielsen: Vi levede i en konstant glædesrus
Samfund 5 timer siden
Nu mindes Danmarks befrielse
112

SAS-kunde frygter ulykker: - Deres fly har revner

Revner, larm og lugten af os. Det var Magnus Bojesens oplevelse med SAS

  • Magnus Bo Bøjesen flyver aldrig med SAS igen. (Foto: Tariq Mikkel Khan)
Magnus Bo Bøjesen flyver aldrig med SAS igen. (Foto: Tariq Mikkel Khan)
1/3
Næste »

Læs også: Ekspert: Det er absolut sidste chance for SAS

Mandag præsenterer SAS en massiv spareplan, der skal reducere flyselskabets omkostninger med over fem milliarder kroner. Besparelsesplanerne skal forhindre, at det økonomisk hårdt ramte flyselskabet går konkurs.

Men allerede forud for spareplanerne har teamlederen Magnus Bojesen fået nok af flyselskabet. Det siger han til ekstrabladet.dk efter en flytur på en time og tyve minutter.

- SAS skal have strammet op. Jeg frygter, at det ender i en ulykke, fordi der bliver sparet, indtil det ender galt, siger Magnus Bojesen efter en tur fra Helsinki til København med SAS-selskabet Blue1.

- Pakningen rundt om nøddøren dinglede, og der var en stor revne i døren. Længere fremme kunne jeg se et af exitskiltene hænge ud fra væggen, fortæller Magnus Bojesen.

Aldrig mere SAS
Da flyet lettede, begyndte det at larme meget, der var susen fra døren, og han kunne mærke kold luft fra den. Ved landingen vendte larmen tilbage, men denne gang også med blinkende exitskilte og en lugt af os.

Magnus Bojesen flyver cirka seks gange årligt, men har nu fået nok af flyselskabet.

- Jeg flyver ikke med SAS igen. Det er dobbelt så dyrt, og så sidder man i fly, der har revner i dørene og blinkende lamper, siger Magnus Bojesen.

- Det var ret skræmmende. Jeg er normalt ikke bange for at flyve, men efter denne tur er jeg blevet lidt nervøs.

Vel nede på jorden kommenterede Magnus Bojesen standen til personalet ved landing, og han har sendt en klage til SAS.

Ikke et ord om revner
- Der skal selvfølgelig ikke være forhold inde i kabinen, som gør passagererne utrygge. Vi flyver kun, hvis alt er, som det skal være, siger pressechef hos SAS Trine Kromann-Mikkelsen.

Hun kan dog ikke kommentere specifikt på Magnus Bojesens oplevelse. Derfor kan hun ikke sige noget om, hvordan et fly kunne lette, selvom der var revner og hængende nødskilte.

Læs også: SAS-konkurs kan give billigere flybilletter

Lokalavisen.dk – 112
Nyheder
Gå aldrig glip af de seneste nyheder.

Få EKSTRA overblik

Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen
Ledende digital redaktør:Anders Refnov
EKSTRA-redaktør:Lisbeth Langwadt
Nyhedsredaktør lige nu:Peter Roelsgaard
Udgiver:JP/Politikens Hus A/S
Alt på ekstrabladet.dk