Politik 2 timer siden
Fransk indenrigsminister afviser lov mod burkinier
Politik 2 timer siden
Dansk diplomati står til millioner efter års sultekur
Politik 3 timer siden
Landbrugspakke kan give EU-straf til kvægbønder
Samfund 3 timer siden
De fleste børn ville ønske, de havde denne lærer
Amerikansk valg 2016 3 timer siden
Ku Klux Klan spøger: Har Trump og Hillary hemmelige forbindelser?
Samfund 5 timer siden
SSP-medarbejder: Unge deler nøgenbilleder som fodboldkort
Dansk politik 6 timer siden
Regering vil give ældre klippekort til pleje
Terror 7 timer siden
IS' seneste vanvid: Lader børn henrette gidsler
Samfund 7 timer siden
Fulde piloter anholdt: Skulle flyve 141 passagerer over Atlanten
Politik 7 timer siden
Merkel: Hold konflikten i Tyrkiet ude af Tyskland
Samfund 8 timer siden
Vildt syn: 322 rensdyr udraderet i uvejr
Samfund 8 timer siden
Døde under murbrokkerne: Hund nægter at forlade ejers kiste
Samfund 8 timer siden
To dage efter varmerekord: Skybrud og hagl truer
Krig & katastrofer 9 timer siden
Kamp om Sirte koster mindst 18 soldater livet
Politik 10 timer siden
Tysk minister erklærer fallit for EU-USA handelsaftale
Dansk politik 10 timer siden
Regering vil give ældre klippekort til pleje
Politik 10 timer siden
Filippinsk præsident spørger: Er narkomaner mennesker?
Dansk politik 10 timer siden
Regering vil have styr på farlige kemikalier i pizzabakker
Samfund 10 timer siden
Skybrud kan ramme landet igen
Samfund 12 timer siden
Danskerne laver socialsnyd for 300 millioner
112

SAS-kunde frygter ulykker: - Deres fly har revner

Revner, larm og lugten af os. Det var Magnus Bojesens oplevelse med SAS

  • Magnus Bo Bøjesen flyver aldrig med SAS igen. (Foto: Tariq Mikkel Khan)
Magnus Bo Bøjesen flyver aldrig med SAS igen. (Foto: Tariq Mikkel Khan)
1/3
Næste »

Læs også: Ekspert: Det er absolut sidste chance for SAS

Mandag præsenterer SAS en massiv spareplan, der skal reducere flyselskabets omkostninger med over fem milliarder kroner. Besparelsesplanerne skal forhindre, at det økonomisk hårdt ramte flyselskabet går konkurs.

Men allerede forud for spareplanerne har teamlederen Magnus Bojesen fået nok af flyselskabet. Det siger han til ekstrabladet.dk efter en flytur på en time og tyve minutter.

- SAS skal have strammet op. Jeg frygter, at det ender i en ulykke, fordi der bliver sparet, indtil det ender galt, siger Magnus Bojesen efter en tur fra Helsinki til København med SAS-selskabet Blue1.

- Pakningen rundt om nøddøren dinglede, og der var en stor revne i døren. Længere fremme kunne jeg se et af exitskiltene hænge ud fra væggen, fortæller Magnus Bojesen.

Aldrig mere SAS
Da flyet lettede, begyndte det at larme meget, der var susen fra døren, og han kunne mærke kold luft fra den. Ved landingen vendte larmen tilbage, men denne gang også med blinkende exitskilte og en lugt af os.

Magnus Bojesen flyver cirka seks gange årligt, men har nu fået nok af flyselskabet.

- Jeg flyver ikke med SAS igen. Det er dobbelt så dyrt, og så sidder man i fly, der har revner i dørene og blinkende lamper, siger Magnus Bojesen.

- Det var ret skræmmende. Jeg er normalt ikke bange for at flyve, men efter denne tur er jeg blevet lidt nervøs.

Vel nede på jorden kommenterede Magnus Bojesen standen til personalet ved landing, og han har sendt en klage til SAS.

Ikke et ord om revner
- Der skal selvfølgelig ikke være forhold inde i kabinen, som gør passagererne utrygge. Vi flyver kun, hvis alt er, som det skal være, siger pressechef hos SAS Trine Kromann-Mikkelsen.

Hun kan dog ikke kommentere specifikt på Magnus Bojesens oplevelse. Derfor kan hun ikke sige noget om, hvordan et fly kunne lette, selvom der var revner og hængende nødskilte.

Læs også: SAS-konkurs kan give billigere flybilletter

Følg Ekstra Bladet

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet
Lokalavisen.dk – 112
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Linette K. Jespersen
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen