Krig & katastrofer 5 min. siden
Rederiforening advarer mod katastrofe i Middelhavet
Krig & katastrofer 10 min. siden
Læger uden Grænser: EU skal straks hjælpe bådflygtninge
Samfund 3 timer siden
Pinligt: Her går TV-vært amok på ekspedient
Dansk politik 3 timer siden
SF-vikaren fra helvede klar til kamp: Nu med djævlens trefork
Dansk politik 6 timer siden
Overraskelse på SF-landsmøde: Her er den hemmelige gæst
Krig & katastrofer 7 timer siden
Et skib med 700 flygtninge frygtes kæntret
Dansk politik 8 timer siden
Politiker: Jeg faldt i søvn under indbrud i vinhandel
Samfund 9 timer siden
Nej, nej: Det er her stress hærger flest ansatte
Samfund 9 timer siden
20 år efter: Billedet USA aldrig glemmer
Lederen 11 timer siden
Tak til Lars og Kim
Samfund 11 timer siden
Russisk minister trodser Norge og rejser til ø
Samfund 11 timer siden
Saudi-skandalen: Sygehus-regning ender hos skatteyderne
Samfund 12 timer siden
Hver dansker smed 24 kilo elektronik ud sidste år
Krig & katastrofer 18 timer siden
Saddams højre hånd dræbt: Så ond var han
Samfund 18 timer siden
Hun var verdens første internetstjerne
Samfund 18 timer siden
Genoprettet natur kan blive ramt af ny motorvej
Samfund 19 timer siden
TV: Elefant går til angreb på mand
Samfund 19 timer siden
Vild pølseregning: 840.000 kroner for pølse med brød
Samfund 19 timer siden
Forårskåd: Nu kommer der mere hud på Tinder
Samfund 20 timer siden
Den sociale brevkasse: Kommunen truer med at tage min kontanthjælp
112

Sådan tacklede Lacoste 'Breivik-effekten'

Modehuset Lacoste frygtede konsekvenserne af, at Anders Breiviks flere gange er blevet fotograferet med firmaets kendte krokodille på brystet.

  • Anders Breivik er flere gange på vej til retten blevet fotograferet iført tøjmærket Lacoste - og det var ikke noget, der vakte glæde hos firmaet. Ikke al reklame er god reklame. (Foto: AP)
Anders Breivik er flere gange på vej til retten blevet fotograferet iført tøjmærket Lacoste - og det var ikke noget, der vakte glæde hos firmaet. Ikke al reklame er god reklame. (Foto: AP)

Anders Breivik er flere gange på vej til retten blevet fotograferet iført tøjmærket Lacoste - og det var ikke noget, der vakte glæde hos firmaet. Ikke al reklame er god reklame.

Firmaet har valgt at overhøre en række eksperter, der alle var ude med en advarsel mod at igangsætte reklamefremstød, så længe indirekte promoverede mærket. Så netop nu, hvor Breivik venter på sin dom, er firmaet ude med deres efterårskollektion. Det skriver VG.no.

Læs også:

Se også: Breivik fik tics 36 gange i timen

Lacoste har dermed besluttet at holde fast i den strategi, som de vedtog helt fra starten af Breivik-sagen: at tie hele sagen ihjel.

Første gang Breivik blev fotograferet i Lacoste var den 25. juli sidste sommer. Oprindeligt ville Breivik have haft sin uniform på, men da han blev nægtet dette, tog han i stedet en rød Lacoste-trøje på. Tøjvalget blev hurtigt et varmt debat-emne på sociale medier - og dermed en belastning for Lacoste.

Læs også:

Se også: Mor om Breivik: En belastning

For første gang kommenterer Lacoste Norge på, hvordan de oplevede situationen:

- Vi blev bange. Vi så jo, at han brugte det, og det var ikke heldigt for os. Så vi blev enige om, at vi ikke ville tale med pressen om det - strategien blev at tie det ihjel siger importør Gulbrandsen til VG.

Og den strategi har ifølge helt nye regnskabstal vist sig at være den rigtige; firmaet oplever nu vækst i flere af deres butikker.

Lokalavisen.dk – 112
Nyheder
Gå aldrig glip af de seneste nyheder.

Få EKSTRA overblik

Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen
Ledende digital redaktør:Anders Refnov
EKSTRA-redaktør:Lisbeth Langwadt
Nyhedsredaktør lige nu:Mette Fleckner
Udgiver:JP/Politikens Hus A/S
Alt på ekstrabladet.dk