Minister vil ruske liv i slappe websider

Danmark går glip af et tocifret milliardbeløb i vækst, når forbrugerne møder døde hjemmesider

  • Små og mellemstore virksomheder skal lære, hvordan de øger deres salg via nettet. (Polfoto/Pia Olsen Dyhr)
Små og mellemstore virksomheder skal lære, hvordan de øger deres salg via nettet. (Polfoto/Pia Olsen Dyhr)

Selvom ni ud af ti af små og mellemstore virksomheder har en hjemmeside opdateres 60 pct. sjældent eller aldrig, og alt for få giver mulighed for at købe eller booke direkte. Det skal der rettes op på med det landsdækkende trænings-initiativ ’Succes Online’, der netop er skudt i gang af handels- og investeringsminister Pia Olsen Dyhr.

Bag Succes Online står Erhvervsstyrelsen, IT-Branchen, FDIH, Håndværksrådet, IVÆKST, Amino, IBIZ-center, Google og Deloitte. Initiativet er centreret omkring hjemmesiden dinvirksomhedonline.dk, hvor små og mellemstore virksomheder f.eks. kan lære om, hvordan de helt konkret øger deres salg via nettet, hvordan de bliver synlige både i Danmark og globalt, hvordan de drager fordel af den fremstormende mobile platform eller sociale medier.

Hjemmesiden bliver desuden den samlede indgang til alle lokale aktiviteter, seminarer og online videoworkshops.

- De små og mellemstore virksomheder ved godt, at computeren er opfundet, og at de er nødt til at være til stede på nettet med en hjemmeside, siger Frank Korsholm fra Håndværksrådet.

- Men desværre forsømmer mange af dem at vedligeholde deres hjemmeside, og dermed misser de også mulighederne for at skaffe endnu flere kunder og endnu større indtjening. De, der har taget skridtet til at investere i tide og været på forkant med udviklingen, er også dem, som kommer til at overleve på sigt, understreger Frank Korsholm.

Kilde: Mestertidende.dk

Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør lige nu:Nanna C. Pedersen
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen
Udgiver:JP/Politikens Hus A/S
Alt på ekstrabladet.dk