TV: God pris på ny Auris

Den helt nye Toyota Auris hybrid er blevet langt bedre kørende og billigere

  • Den nye Toyota Auris er den første model med Toyotas nye ansigt. Auris er 3 cm længere end forgængeren, men 5,5 cm lavere
« Forrige
Den nye Toyota Auris er den første model med Toyotas nye ansigt. Auris er 3 cm længere end forgængeren, men 5,5 cm lavere
1 af 4
Næste »
 

Efter 15 år med hybridbiler er Toyota det bilfirma, som har mest praktisk erfaring med hybridbiler - altså biler, som både har en forbrændingsmotor og en elmotor.

Og selvom vi her på eb.dk grundlæggende mener, at en Prius aldrig har været en humørspreder, er vi nødt til at tage hatten af Toyotas stædighed og ikke mindst flotte salgstal. Indtil videre har Toyota solgt fem millioner biler siden 1997, og er tæt ved at nå en million solgte hybrider om året.

Seneste skud på stammen er hybridudgaven af Toyota Auris.

Nyheden, som er baseret på en helt ny udgave af Toyota Auris, men drivlinien er i store træk den samme som hidtil. Dvs. en 1,8 liter underkvadratisk benzin-motor med variabel ventiltiming plus en elmotor, som sammenlagt yder 136 hk.

Auris hybrid er med en grundpris på 290.000 kr. 19.000 kr. billigere end forgængeren, og i den pris får du læderrat, klimaanlæg og Toyotas ret velfungerende berøringsfølsomme skærm, hvor du betjener radio, mobiltelefon og et eventuelt navigationsanlæg.

Sidst men ikke mindst har Auris hybrid automatgear sådan pr. definition. Du kan ikke nemlig ikke fravælge den og tilvælge en manuel gearkasse eller for den sags skyld en dobbeltkoblingsgearkasse - og det er ærgerligt, at Toyota er så stædige netop her.

Batteriet er også nyt og af seneste generation. Det er flyttet ned i vognbunden og bidrager til bedre køreegenskaber og stjæler ikke længere plads fra bagagerummet.

Se indslaget og hør hvad vi mener om hybriden ...

LÆS og SE en fuldstændig test af den nye Toyota Auris på søndag.

Toyota Auris Hybrid

Motor: 1,8 liter benzin med 136 hk og 142 Nm (på benzinmotoren)

Topfart: 180 km/t, 0-100 km/t på 10,9 sekunder.

Forbrug: Blandet kørsel: 27,0 km/l (fabrikstal)

Særligt udstyr: Automatgear, klimaanlæg

Pris: 290.000 kr.

Plus: Støjsvag og komfortabel, forbrug

Minus: Støjende ved acceleration

Hent flere

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Følg @pomaEB Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Følg @langwadt Nyhedsredaktør lige nu:Linette K. Jespersen Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik