Peugeot 208 som van

Peugeot har netop lanceret 208 som van fra 80.000 kr.

  • 208 Van tilbyder en attraktiv TCO (Total cost of ownership) med lav grøn ejerafgift og lave driftsomkostninger, hvilket sammen med det generelle lave brændstofforbrug gør den egnet som en lille varebil til både by- og pendlerkørsel
208 Van tilbyder en attraktiv TCO (Total cost of ownership) med lav grøn ejerafgift og lave driftsomkostninger, hvilket sammen med det generelle lave brændstofforbrug gør den egnet som en lille varebil til både by- og pendlerkørsel
1 af 1

EKSTRA Forbrug

Hent flere
 

Det kniber lidt for Peugeot at få ordentlig gang i salget af den vellykkede 208'er. Men nu åbner den private importør op for endnu en variant: 208 på gule plader.

Peugeots ingeniører har kæmpet for at gøre 208 lettere end 207, hvilket gør den hele 173 kg lettere end 207 i den mindste motorudgave.

Den markante vægtreduktion og den optimerede aerodynamik placerer 208 Van blandt de stærkeste, når det gælder brændstofforbrug. En særlig feature ved 208 Van-programmet er således, at der findes en version i energiklasse A++:

208 Van 1.4 e-HDi med ESG, som har et brændstofforbrug på 29,4 km/l og en CO2-udledning på 87 g/km.

Herudover har HDi-versionerne et ekstra trumfkort i ærmet i forbindelse med bykørsel. De er alle udstyret med Peugeots partikelfilter-teknologi, som ved hjælp af et additiv sikrer hurtig høj temperatur og dermed effektiv regenerering af partikelfilteret.

Også Peugeots nye 3-cylindrede benzinmotorer bidrager til den skarpe miljøprofil. De kører henholdsvis optil 22,2 og 23,3 km/l, hvilket placerer dem blandt de absolut mest brændstoføkonomiske i sin klasse.

Attraktiv økonomi
208 Van tilbyder en attraktiv TCO (Total cost of ownership) med lav grøn ejerafgift og lave driftsomkostninger, hvilket sammen med det generelle lave brændstofforbrug gør den egnet som en lille varebil til både by- og pendlerkørsel og derfor rammer en bred målgruppe af både mindre erhverv, kommuner, hjemmeplejen, virksomheder med meget bykørsel og private. Med den lave CO2-udledning er eksempelvis ESG-versionen yderst interessant for offentlige virksomheder, som fører CO2-regnskab.

208 Van fås i følgende versioner:

1.0 VTi 68 hk 3- dørs Access – Excl. moms 79.990 kr./ inkl. moms 99.101 kr.

1.2 VTi 82 hk 5-dørs Active – Excl. moms 98.990 kr. / inkl. moms120.348 kr.

1.4 e-HDi 68 hk ESG 5-dørs Active – Excl. moms 104.990 kr. / inkl. moms131.237 kr.

1.4 HDi 68 hk 5-dørs Active – Excl. moms 95.990 kr. / inkl. moms119. 409 kr.

1.6 e-HDi 92 hk 5-dørs Active – Excl. moms 105.990 kr. / inkl. moms130.948 kr.



Hent flere

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Følg @pomaEB Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Følg @langwadt Nyhedsredaktør lige nu:Kim Vangkilde Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik