Når en Bentley er for kedelig

Svensk-engelsk bildesigner er klar med hyperluksus-bilmærket Zeus Twelve

  • Sigma er en ultimativ supersportsvogn bygget til de excentrikere, der higer efter frisk luft ved høj fart. Karrosseriet er lavet af karbon, mens en glasboble omkranser føreren. Glasset kan fjernes, og så har man en åben roadster. Visiret dækker over et ekstra sæt forlygte-projektører, som giver blus på ved nat-kørsel, mens en dynamisk bagspoiler indretter sig efter kørestilen. Sigma er skabt over en Caterham SP300 og Bilen har en to-liters Caterham Duratec Straight 4 motor på 335 hk. Topfarten er på 290 km/t. (Foto: Zeus Twelve)
Sigma er en ultimativ supersportsvogn bygget til de excentrikere, der higer efter frisk luft ved høj fart. Karrosseriet er lavet af karbon, mens en glasboble omkranser føreren. Glasset kan fjernes, og så har man en åben roadster. Visiret dækker over et ekstra sæt forlygte-projektører, som giver blus på ved nat-kørsel, mens en dynamisk bagspoiler indretter sig efter kørestilen. Sigma er skabt over en Caterham SP300 og Bilen har en to-liters Caterham Duratec Straight 4 motor på 335 hk. Topfarten er på 290 km/t. (Foto: Zeus Twelve)
1 af 1

EKSTRA Forbrug

Hent flere
 

Hvorfor nøjes med stangvaren, når du kan få haute couture?

Det er budskabet fra Zeus Twelve, som er et helt nyt bilmærke, der går direkte efter dem, der synes, at en Ferrari, Bentley eller Bugatti er for kedelig. Selv efter en tur gennem et eksklusivt stylingfirma.

Sigma, Magnate og Gold Rush er de tre første modeller fra designeren Ed Grays studio. Det er manden, som står bag fantombrandet, der for kort tid siden løftede sløret for modellerne, som bl.a. henvender sig til amerikanske berømtheder, russiske oligarker, kinesiske jetsettere og oliesheiker.

LÆS OGSÅ:

Twingo 15 oktoberBil nyheder18. okt 2012Se også: Renault dumper prisen

Personlige biler
– Zeus Twelve skaber skulpturelle biler med snert af det excentriske. Vi har fået mange henvendelser på eksklusive biler, og da Gray Design ikke i sig selv er et bilmærke, skabte vi det for at give modellerne en fælles identitet, forklarer Ed Gray til Ekstra Bladet Biler.

Hans designteam har med base i svenske Stockholm bl.a. givet bud på en ny eksklusiv baby-Saab, da der stadig var livstegn i mærket, og har siden sendt en stribe af åndeløst elegante koncept-bildesign på gaden. Modeller, som får de fleste ellers flotte automobile kreationer til at fremstå håbløst oldschool.

LÆS OGSÅ: Verdens klammeste Rolls-Roycer

Hvis du har pengene, kan du bestille din skræddersyede model hos Zeus Twelve, som samarbejder med den engelske sportsvognsfabrik Caterham og den eksklusive tyske karrosseribygger Mansory. Som udgangspunkt bygger en Gold Rush på en Aston Martin DBS, en Magnate på en Bentley Mulsanne og en Sigma på en Caterham SP300. Og bilerne opbygges individuelt helt efter kundens ønske.

Dyr fornøjelse
Ed Gray er uddannet industriel designer og har virket i England og Island. Han arbejder med en lang række former for industriel design og har også designet eksklusive lystyachter.

Priserne afhænger af, hvor meget lir der skal på bilerne. Men regn med, at de løber op. En Mulsanne starter nemlig fra en håndfuld afgiftsbelagte millioner kr. på gaden i Danmark.

Hent flere

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Følg @pomaEB Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Følg @langwadt Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik