Gå til artikel om 1 sek Gå til artikel
Gå til artikel

Range Rover på Nupo-kur

420 kg - det er hvad Range Rover i den seneste version har tabt sig

Den nye Range Rover er fjerde generation af den efterhånden legendariske firehjulstrækker. Der er ikke tale om et facelift, men en bil, som er udviklet helt fra bunden med den nyeste teknologi.

Den nye Range Rover er verdens første SUV med et karrosseri lavet udelukkende af aluminium. Den er 39 procent lettere end sin forgænger, og det betyder at det kæmpestore apparat er lettet med hele 420 kg.

Luftaffjedring
Det nye stærke og lette understel er blevet udviklet med fuld luftaffjedring på alle fire hjul, som giver en skarpere og endnu mere intuitiv styring.

Luftaffjedringen arbejder sammen med en ny generation af det Land Rovers såkaldte Terrain Response System, som analyserer terrænet og justerer køreindstillingerne efter forholdene, så der hele tiden er styr på køreegenskaber, komfort og brugervenlighed – uafhængigt af om man kører i et krævende, bakket terræn, i byen eller på motorvej.

Range Roveren har altid været kendt for sin rummelighed. I den nye model er der 118 mm mere benplads.

Bilen bliver officielt præsenteret på Paris Motorshow om en måneds tid.

Læs også

Seneste Nyt
Mest læste
Hent flere
Seneste i biler
Hent flere
Biler Mest læste
Hent flere
EKSTRA Forbrug
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Linette K. Jespersen
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen