Persondata politik

Range Rover på Nupo-kur

420 kg - det er hvad Range Rover i den seneste version har tabt sig

 

Den nye Range Rover er fjerde generation af den efterhånden legendariske firehjulstrækker. Der er ikke tale om et facelift, men en bil, som er udviklet helt fra bunden med den nyeste teknologi.

Den nye Range Rover er verdens første SUV med et karrosseri lavet udelukkende af aluminium. Den er 39 procent lettere end sin forgænger, og det betyder at det kæmpestore apparat er lettet med hele 420 kg.

Luftaffjedring
Det nye stærke og lette understel er blevet udviklet med fuld luftaffjedring på alle fire hjul, som giver en skarpere og endnu mere intuitiv styring.

Luftaffjedringen arbejder sammen med en ny generation af det Land Rovers såkaldte Terrain Response System, som analyserer terrænet og justerer køreindstillingerne efter forholdene, så der hele tiden er styr på køreegenskaber, komfort og brugervenlighed – uafhængigt af om man kører i et krævende, bakket terræn, i byen eller på motorvej.

Range Roveren har altid været kendt for sin rummelighed. I den nye model er der 118 mm mere benplads.

Bilen bliver officielt præsenteret på Paris Motorshow om en måneds tid.

Hent flere

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Nyhedsredaktør lige nu:Jacob H. Jensen Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik