TV: God pris på ny Auris

Den helt nye Toyota Auris hybrid er blevet langt bedre kørende og billigere

Den nye Toyota Auris er den første model med Toyotas nye ansigt. Auris er 3 cm længere end forgængeren, men 5,5 cm lavere
Den nye Toyota Auris er den første model med Toyotas nye ansigt. Auris er 3 cm længere end forgængeren, men 5,5 cm lavere

Efter 15 år med hybridbiler er Toyota det bilfirma, som har mest praktisk erfaring med hybridbiler - altså biler, som både har en forbrændingsmotor og en elmotor.

Og selvom vi her på eb.dk grundlæggende mener, at en Prius aldrig har været en humørspreder, er vi nødt til at tage hatten af Toyotas stædighed og ikke mindst flotte salgstal. Indtil videre har Toyota solgt fem millioner biler siden 1997, og er tæt ved at nå en million solgte hybrider om året.

Seneste skud på stammen er hybridudgaven af Toyota Auris.

Nyheden, som er baseret på en helt ny udgave af Toyota Auris, men drivlinien er i store træk den samme som hidtil. Dvs. en 1,8 liter underkvadratisk benzin-motor med variabel ventiltiming plus en elmotor, som sammenlagt yder 136 hk.

Auris hybrid er med en grundpris på 290.000 kr. 19.000 kr. billigere end forgængeren, og i den pris får du læderrat, klimaanlæg og Toyotas ret velfungerende berøringsfølsomme skærm, hvor du betjener radio, mobiltelefon og et eventuelt navigationsanlæg.

Sidst men ikke mindst har Auris hybrid automatgear sådan pr. definition. Du kan ikke nemlig ikke fravælge den og tilvælge en manuel gearkasse eller for den sags skyld en dobbeltkoblingsgearkasse - og det er ærgerligt, at Toyota er så stædige netop her.

Batteriet er også nyt og af seneste generation. Det er flyttet ned i vognbunden og bidrager til bedre køreegenskaber og stjæler ikke længere plads fra bagagerummet.

Se indslaget og hør hvad vi mener om hybriden ...

LÆS og SE en fuldstændig test af den nye Toyota Auris på søndag.

1 af 3 Er japanerne begyndt at kopiere koreanerne? Toyota Auris ligner i hvert fald en Hyundai i30 i forbifarten
2 af 3 Et helt nyt instrumentbord og en lavere kørestilling kendetegner den nye Auris hybrid. Rattet er desuden mere lodret end tidligere. Og du sidder rigtig godt. Til gengæld er det så som så med eksklusiviteten. Kommer du tæt på opdager du et virvar af halvfesne plasttyper. Stram op Toyota! Panelet på på handskerummet fås i forskellige looks - eller i ægte læder.
3 af 3 Den nye Toyota Auris er den første model med Toyotas nye ansigt. Auris er 3 cm længere end forgængeren, men 5,5 cm lavere
kommentarer
Vis kommentarer
Biler Mest læste
Seneste i biler
Hent flere
Mest læste på ekstrabladet.dk
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Kim Vangkilde
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen