Persondata politik

TV: Så dårligt bliver din kuffert behandlet i lufthavnen

Passagerne, der var på vej hjem til Danmark i et Norwegian-fly fik kastet rundt med deres kufferter i København. Både de bagage-ansvarlige og flyselskabet erkender dårlig opførsel. SE TV-KLIP

  • Videoen kan desværre ikke vises
1 af 1
 

Se hvor dårligt de ansatte i lufthavnen behandler kufferterne i tv-klippet herover
-----------------------------------

Forestil dig følgende scenarie:

Du er netop landet i Københavns lufthavn efter en dejlig ferie. Solbrun og søvndrukken, står du blandt andre hjemvendte danskere ved bagagebåndet, og ser din kuffert rulle hen mod dig.

Men noget er anderledes. Tasken er bulet, støvet og stødt, håndtaget er bøjet, og det ene hjul vil ikke rulle i samme retning som det andet.

Hvis du har oplevet noget, der minder om dette, og undrer dig over, hvordan din Samsonite eller Eastpak dog endte med at se så forslået ud, kan videooptagelsen herover formentlig gøre dig klogere.

Billederne er optaget oppe fra et Norwegian-fly i fredags, da det netop var landet i Københavns lufthavn, og i videoen bliver det afsløret, hvordan den ene af to medarbejdere kaster kufferterne unødvendigt hårdt fra et transportbånd til en vogn.

Kufferterne får en hård behandling og flere af de kufferter han kaster rammer vognen, men ryger så direkte ned på den hårde asfalt.

Passagerne i flyet kunne blot se måbende til, mens der blev kastet rundt med deres bagage.

'De havde en dårlig dag'
De to mænd er ansat i virksomheden Novia, der hver dag er ansvarlig for tusindvis af danskeres bagage, blandt andet i Københavns lufthavn. Her er den ansvarlige chef bestemt ikke begejstret for den hårde kuffertbehandling:

- Vi anser dette tilfælde af håndtering som helt uacceptabelt og i strid med vores interne politik. Der vil naturligvis blive fulgt op på sagen blandt de involverede medarbejdere, siger Ole Brinks Andersen, som er Managing Director i Novia Danmark, til ekstrabladet.dk

- Hvordan har I det med, at det er Ekstra Bladet, der skal gøre jer opmærksomme på dette:

- Det har jeg det selvfølgelig ikke godt med. Vi er fokuserede på at levere den bedste service for vores mange kunder, men vi har ikke supervison på den enkelte medarbejder på alle tider af døgnet, siger han.

Han vil nu følge op på de standardprocesser, som medarbejderne benytter sig af, når de håndterer bagage:

- Man skal i alle henseender opføre sig ordentligt og tænke på, at man er en del af en samlet kundeservice, som netop er det vi lever af. Men det, der foregår på videoen her, handler nok mest om attitude. Det kunne tyde på, at det er en person, der har en dårlig dag, og lader det gå ud over en kuffert eller to, siger Ole Brinks Andersen.

Vil have en forklaring
Samme beklagende tone lyder fra Norwegian, som fløj med passagerne, der kom hjem med forslåede kufferter:

- Det er selvfølgelig dybt beklageligt for vores passagerer, men vi har to millioner rejsende danskere hvert år, og vi oplever sjældent noget lignende, siger Daniel Kirchhoff, der er PR- & Kommunikationsmedarbejder i Norwegian Danmark.

Han vil på baggrund af Ekstra Bladets optagelser tage kontakt til Novia, for at få en forklaring, men mener godt at Norwegian fortsat kan benytte dem som agent:

- Så I har fortsat tillid til Novia, selvom nogle af deres ansatte behandler kundernes bagage på denne måde?

- Ja, men dette er under al kritik, og derfor vil vi tage det op med dem, selvom vi betragter det som et enkeltstående tilfælde, siger han til ekstrabladet.dk

Har du oplevet en lignende behandling af din kuffert? Tip os på sms/mms 1224 (koster alm takst) eller på mail 1224@eb.dk

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Nyhedsredaktør lige nu:Linette K. Jespersen Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik