TV: Så galt kan det gå under turbulens

Flyskræk? Vi har flykaptajn Morten Overgaard i studiet. Lær mere om, hvilke risici der er forbundet med de stærkt ubehagelige rysteture på flyrejsen

  • Kaptajn Morten Overgaard i et CRJ 200 fra canadiske Bombardier. Det har en marchhastighed på 516 knob svarende til 955 km/t. (Foto: Cimber Sterling)
« Forrige
Kaptajn Morten Overgaard i et CRJ 200 fra canadiske Bombardier. Det har en marchhastighed på 516 knob svarende til 955 km/t. (Foto: Cimber Sterling)
1 af 2
Næste »

Seneste i EKSTRA

Hent flere
 

- Den farligste turbulens, jeg har oplevet, var derhjemme, ler Morten Overgaard.

Han har været været pilot i 15 år og har de seneste 13 år fungeret som kaptajn i Cimber Sterling, hvor han flyver en Canadian Regional Jet 200 - i daglig tale bare kaldet en CRJ.

SE OGSÅ: FERIE-TV:

Udland 1. mar 2012 Se også: Inez viser bæstet frem

Men mere alvorligt fortælller Morten Overgaard om det fænomen, der kan give selv de allerest garvede flyrejsende svedige håndflader og i værste fald resultere i, at både madbakker og stewardesser bliver slynget hjælpeløst rundt i kabinen.

SE OGSÅ:

Udland 13. feb 2012 Se også: FERIE-TV: I de svedige sydstater med Naja Rosa

Men risikerer flyet at styrte ned? Hvad kan flyet holde til? Og hvornår skal du være bekymret?

SE OGSÅ:

Danmark 29. mar 2012 Se også: TV: Hvad synes piloten om de sexede stewardesser?

Se Pilot-tv med kaptajn Overgaard og ekstrabladet.dk/ferie foroven i artiklen og bliv lidt klogere på fænomenet.

SE OGSÅ:

Danmark 20. mar 2012 Se også: TV: Hvor er faldskærmen når flyet styrter?

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Følg @pomaEB Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Følg @langwadt Nyhedsredaktør lige nu:Steffan Kærulf Frandsen Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik