Snydt af Hotels.com: Lærke og Lasses hotel var udbrændt

Parret Lærke og Lasse føler sig snydt på det groveste af Hotels.com, som solgte dem et ophold på et udbrændt hotel

Lærke og Lasse mødte op til et udbrændt hotel i Portugal. Til deres store skuffelse. Hotellet havde de booket via Hotels.com, som efterfølgende trods utallige henvendelser ikke har refunderet dem det beløb, de havde betalt. For de begik en procedurefejl ved at booke et nyt hotel - Via Hotels.com, som dermed har fået betaling to gange fra parret. Privatfoto
Lærke og Lasse mødte op til et udbrændt hotel i Portugal. Til deres store skuffelse. Hotellet havde de booket via Hotels.com, som efterfølgende trods utallige henvendelser ikke har refunderet dem det beløb, de havde betalt. For de begik en procedurefejl ved at booke et nyt hotel - Via Hotels.com, som dermed har fået betaling to gange fra parret. Privatfoto

Overvejer du at bestille et hotelophold via bookingportalen Hotels.com, så kan du overveje, om det nu er klogt.

Det unge danske par Lærke og Lasse fortryder i hvert fald bittert, at de brugte den populære portal til at bestille fire nætter på det portugisiske Hotel Aljojameno Local Santo Tirso i Lissabon.

Kæder for dørene
For da parret dukkede forventningsfulde op i begyndelsen af februar, var der kæder for dørene til hotellet.

Artiklen fortsætter under billedet...

Sådan så hotellet ud. Der var bælgmørkt indenfor og kæder for dørene. Det røde genskin fra neonrør er fra en bygning på modsatte side af gaden. Privatfoto.
Sådan så hotellet ud. Der var bælgmørkt indenfor og kæder for dørene. Det røde genskin fra neonrør er fra en bygning på modsatte side af gaden. Privatfoto.

- Hotellets naboer oplyste, at hotellet var brændt ned for 14 dage før, vi ankom, fortæller Lærke Kaus, som var ganske skuffet og overrasket - for fire dage tidligere havde hun modtaget en e-mail fra Hotels.com med det budskab, at alt var i sin skønneste orden.

- Panik i Partugal, siger Lærke Kaus, som betegner sig ’fattig studerende.’

Bookede erstatningsværelse
- Så uden hotel i Lissabon vælger vi at booke et nyt hotel via Hotels.com, så vi kunne få plantet vores bagage og komme igen med vores korte ferie, forklarer hun.

De fandt det nye hotel, tjekkede ind på værelset - og kom omsider igennem til Hotel.com’s telefoniske hotline, hvor Lærke Kaus til sin store forbløffelse blev beskyldt for at have forbrudt sig mod et reglement ved at booke et nye hotelophold.

- Jeg skulle nu snarere mene, at Hotels.com havde brudt nogle regler ved at sælge os et hotelophold på et nedbrændt hotel, siger hun.

Artiklen fortsætter under billedet...

Det forelskede par havde glædet sig til en fin første dag i Lissabon, men den blev noget kaotisk. Privatfoto.
Det forelskede par havde glædet sig til en fin første dag i Lissabon, men den blev noget kaotisk. Privatfoto.

Telefonerede tomt hotel
Nu insisterede Hotels.com minsandten på at ejerne af det udbrændte hotel i stedet skulle finde et erstatningshotel.

Det altså til trods for, at de havde indlogeret sig på et nyt.

Hotels.com oplyste Lærke om, at de ville ringe til det nedbrændte hotel for at høre, om hotel-manageren kunne finde et andet sted at indlogere parret.

- De kontaktede mig så to minutter efter og fortalte at de ikke kunne få kontakt til hotellet. Mystisk nok. Jeg havde tydeligt oplyst, at hotellet var tomt på grund af en meget omfattende brand.

Pengene tabt
Nu lovede Hotels.com så at undersøge, om de kunne refundere hende 951 kroner.

Men Lærke Kaus hørte aldrig fra Hotels.com.

Hun har ustandseligt i halvanden måned forsøgt at få portalen i tale – men de svarer hende ikke – mindst fem mails har hun sendt uden at få svar.

Derfor anser hun pengene som tabt og stjålet af Hotels.com.

Intet svar på tyveri-beskyldninger
Så for en uge siden - fredag den 17. marts - kontaktede hun Ekstra Bladet, som samme dag ringede til Hotels.com, som lovede at ringe tilbage for at give et interview.

Det skete ikke, men i mandags blev Ekstra Bladet kontaktet af pr-bureauet Prime Time.

Ekstra Bladet oplyste til pr-agenten, at vi ønskede et egentligt interview med udgangspunkt i blandt andre disse spørgsmål:

'Hvorfor nægter Hotels.com at returnere beløbet?'

'Hvordan kan Hotels.com i lyset af denne sag argumentere for at være en troværdig udbyder af rejser?'

'Hvad siger Hotels.com til beskyldninger om tyveri?'

Høje standarder
Torsdag aften - knap en uge efter Ekstra Bladets første henvendelse - modtog Ekstra Bladet en mail fra en person, som oplyser at være presse-kontakt for Hotels.com i Norden.

Han påstår, at følgende statement skulle være svar på spørgsmålene:

’Tak fordi, du gør os opmærksom på denne sag. Kundeservice er meget vigtigt for os og vi har faste procedurer, der skal hjælpe vore kunder med at finde alternativ indlogering, når der er problemer med en booking. Desværre ser det ud til, at vores service for en gangs skyld ikke levede op til vore høje standarder i denne sag og vi er i gang med en undersøgelse af, hvordan det kunne ske. Vi refunderer kunden og har tilbudt kunden en rabatkupon for at vise vores velvilje,’ skriver en 'Erik Daun' fra et andet pr-bureau, Cohn & Wolfe i Stockholm.

Tvivler på refusion
Men Lækre Kaus er stadig ikke sikker på, at hun nogensinde får pengene retur.

Hun oplyser dog fredag, at Ekstra Bladets indblanding i sagen netop har ført til, at hun har hørt fra Hotels.com.

- Men Hotels.com insisterer på, at sagen skulle dreje sig om et ophold på hotel Jutlandia i Frederikshavn. Sagen har intet med det hotel at gøre.

kommentarer
Vis kommentarer
Mest læste i Ferie
Seneste i Ferie
Hent flere
Mest læste på ekstrabladet.dk
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Kim Vangkilde
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen