TV

Ekstra Bladet deler med Se & Hør under ’Vild med dans’

I protest mod Se og Hør udelukkelse fra TV2-shows stiller avisen fotos og informationer til rådighed for ugebladet

  • Christiane Schaumburg-Müller antyder, at Se & Hør kan vente et sagsanlæg, og brevet fra hendes advokat tyder ifølge Se & Hør på en totale udelukkelse af bladet. Foto: Thomas Sjørup.
Christiane Schaumburg-Müller antyder, at Se & Hør kan vente et sagsanlæg, og brevet fra hendes advokat tyder ifølge Se & Hør på en totale udelukkelse af bladet. Foto: Thomas Sjørup.
1 af 1

Seneste i flash!

Hent flere
 

Hvis ikke der er en udvikling i den private sag mod Christiane Schaumburg-Müller, vil boycotten af Se og Hør ikke kun omfatte pressemøderne for ’Vild med dans’ og ’Voice’, men også de to shows. Det er den besked som Se og Hørs chefredaktør Kim Henningsens har fået fra TV2, efter de famøse paparazzi-fotos af den topløse studievært i det seneste Se og Hør.

Læs også:

Se også: TV 2 bandlyser Se og Hør totalt til både 'Voice' og 'Vild med dans' Se også: TV 2 bandlyser Se og Hør totalt til både 'Voice' og 'Vild med dans'

Og det har fået Ekstra Bladets chefredakør, Poul Madsen på banen. I protest mod at TV2 blander sig i en privat tvist mellem to af stationens mediekendisser og et ugeblad ved at udelukke bladet, har han nu tilbudt at dele stof med Se & Hør.

- Jeg har fundet det nødvendigt at reagere, når TV2 blander tingene sammen på denne måde. Og vores måde at protestere på, er at give Se og Hør adgang til alt vores materiale fra både foran og bag ved scenen på de to shows. Det er ganske urimeligt at udelukke et medie på grund af et privat slagsmål, der ikke kommer TV2 ved. Hvad bliver det næste? Skal f.eks. Scanpix-fotograferne så også udelukkes, fordi de leverer fotos til Se og Hør? Eller andre som kendisserne ser sig sure på? spørger Poul Madsen retorisk.

Læs også:

Se også: Thomas Bo Larsen: Se og Hør må vise min pik

I Poul Madsens optik har man domstolene til at afgøre tvisten om de topløse fotos fra L.O.C. og Christianes ferie i Thailand.

- Det er spild af tid at skrive protestbreve til TV2. Derfor svarer vi slet og ret igen ved at give Se & Hør fotos og informationer, der gør dem i stand til at servicere deres læsere, som de plejer. Og det vil vi fortsætte med, indtil TV2 tager sig sammen, fastslår Madsen.

På Se og Hør blev Ekstra Bladets tilbud modtaget med stor glæde.

Læs også: Se også: 'Vild med dans'-lancering fanget i topløs-konflikt 'Vild med dans'-lancering fanget i topløs-konflikt

- Det er en fantastisk flot gestus fra Poul Madsen. Tusind tak for det. Det hindrer, at Se og Hørs læsere bliver uskyldige ofre i en latterlig konflikt. Og jeg vil gerne indrømme, at jeg ikke bare blev overrasket, men også meget glad, da Madsen ringede. Ikke mindst fordi konkurrencen i bladverdenen er så benhård. Alligevel viser han, at det stadig er plads til solidaritet. Det varmer, siger Kim Henningsen.

Chefredaktøren på Se og Hør ønsker ikke at fortælle, hvad der præcist står i brevet fra de to kendissers advokat. Men han slår fast, at ligegyldigt, hvad der står, så har han ikke tænkt sig at efterkomme det, og dermed er ugebladet ifølge brevet udelukket fra både ’Voice’ og ’Vild med dans’.

- Selv uden Ekstra Bladets hjælp skulle vi nok have fået historier op under neglene alligevel. Det hele var bare blevet mere besværligt. Men nu får vi hjælp til at dække i første omgang ’Vild med dans’, og det bliver som tidligere noget, der kommer til at fylde rigtig meget i bladet, forklarer Kim Henningsen.

Hvad mener du om TV2s boykot af Se og Hør? Diskuterer i kommentarfeltet herunder.

Seneste Nyt

Mest læste

Hent flere

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Følg @pomaEB Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Følg @langwadt Nyhedsredaktør lige nu:Steffan Kærulf Frandsen Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik