Persondata politik

TV: Sexede Helena forarger engelske mødre

Et engelsk tøjfirma har gjort sig upopulær ved at hyre den danske supermodel til en kampagne

  • Helena Christensen er for sexet til engelske mødre. De er i hvert fald vrede efter super- og undertøjsmodellen er blevet hyret af mærket Boden, som laver tøj til kvinder, der har født og lever et almindeligt liv. (Foto: AP/Dima Gavrysh)
« Forrige
Helena Christensen er for sexet til engelske mødre. De er i hvert fald vrede efter super- og undertøjsmodellen er blevet hyret af mærket Boden, som laver tøj til kvinder, der har født og lever et almindeligt liv. (Foto: AP/Dima Gavrysh)
1 af 2
Næste »

Seneste i flash!

Hent flere
Flash
Sidste nyt om de kendte og kongelige direkte i din indbakke. Vi sender hver dag først på eftermiddagen.
 

Man skulle ikke tro, at et tøjfirma kunne miste noget på at ansætte en supermodel som kampagnemodel.

Men det er netop det, der er sket for det engelske firma Boden, efter at have hyret den danske skønhed Helena Christensen.

Se mere i videoen herover.

Det skriver den engelske avis Daily Mail i dag.

Læs også:

Se også: Nej, det handler ikke om Helena

Vrede mødre
Mærket sælger til de såkaldte engelske 'yummy mummies' - en gruppe kvinder med stil, men som har født og lever helt almindelige liv. De vil derfor have praktisk og behageligt hverdagstøj.

Bodens kunder er oprørte over, at den ellers fetterede supermodel pryder mærkets nyeste tøjkampagne, og faktisk er de så vrede, at de har skrevet både på Bodens facebookside og sendt vrede mails til firmaets kundeservice.

For svær at relatere til
Mødrenes kritik går ud på, at 43-årige Helena Christensen er både for tynd og svær relatere til.

- Jeg elsker mine kurver. Jeg har ikke lyst til at ligne Helena Christensen, selvom hun er køn. Jeg har svært ved at sætte mig ind i det image, skriver en af Bodens kunder på mærkets blog.

Mange er forargede over, at Boden har valgt en model, som er kendt for at posere i sexet undertøj.

- Hun er alt for sensuel og sexet, skriver en bruger eksempelvis på Bodens facebookside.

Læs også:

Se også: Helena C. inviterer indenfor i privaten

Bodens modelvalg er ifølge Daily Mail et bevidst træk i en ny markedsføringsstrategi. Foruden en stigning i tøjpriserne, skal Helenas kendte ansigt være med til at tiltrække et yngre klientel.

- Vi ville gerne vælge en model, der ville vise tøjet frem på en mere moderne og urban måde, siger Bodens talsmand til den engelske avis.

Se de omtalte kampagnebilleder af Helena Christensen HER.

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Nyhedsredaktør lige nu:Mikkel Selin Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik