Norwegian i ny sag om bagage-brutalitet

Denne gang handler det om en kasse med en levende hund, der er blevet tabt på gulvet og hårdt forslået

  • Susen von Warburg rejste med Norwegian i fredags til Barcelona med sine hunde, for at deltage på tre hundeudstillinger. Der er tale om kostbare showhunde, som koster det samme stykket, som en god brugt bil. Det er store hunde der vejer 50+ kg, og de blev transporteret i store transportkasser, men noget gik galt! (Foto: Susen von Warburg)
« Forrige
Susen von Warburg rejste med Norwegian i fredags til Barcelona med sine hunde, for at deltage på tre hundeudstillinger. Der er tale om kostbare showhunde, som koster det samme stykket, som en god brugt bil. Det er store hunde der vejer 50+ kg, og de blev transporteret i store transportkasser, men noget gik galt! (Foto: Susen von Warburg)
1 af 2
Næste »

Seneste i Forbrug

Hent flere
 

Hunden Sophia fik sig en ordentlig forskrækkelse og en skade på den ene pote, da den faldt af en bagagevogn efter en flyvetur med Norwegian.

I sidste uge rejser den store, danske udstillingshund for første gang i sit liv med Norwegian til Spanien for at deltage i en international udstilling sammen med tre andre af samme race og deres fælles ejer Susen von Warburg.

I lufthavnen i Barcelona går det helt galt for den ene af hundene. Under den interne transport i lufthavnen falder sikkerhedskassen med hunden af en bagagevogn.

Ferie 22. okt 2012 Se også: TV: Så dårligt bliver din kuffert behandlet i lufthavnen



Se også: Fik smadret kørestolen under flyturen

Kassen bliver ødelagt så meget, at den stærkt beskadigede hund kan bevæge sig ud på området med flyene. Susen von Warburg, der spændt venter på at se sine fire udstillingshunde efter flytransporten, bliver tilkaldt, og får efter nogen tid beroliget sin hund, der er sprunget ind i en politibil, hvor den skræmt og rystet bider efter alle, der nærmer sig.

Susen von Warburg forsøger herefter at få hjælp af Norwegian-ansatte, men intet lykkedes. Efter hundeudstillingen, hvor den skadede hund ikke medvirker, prøver hun igen at få hjælp fra flyselskabet, men det eneste de ansatte gør, er, at give hende en rulle tape, så hun kan reparere den ødelagte kasse.

Efter hjemkosten kontakter Susen von Warburg igen selskabet og denne gang også Ekstra Bladet.

Sådan skete uheldet i lufthavnen

- Hvordan oplevede du det dramatiske forløb i lufthavnen?

- Jeg rejste med Norwegian i fredags til Barcelona med mine hunde, for at deltage på tre hundeudstillinger. Der er tale om kostbare showhunde, som koster det samme stykket, som en god brugt bil. Det er store hunde der vejer 50+ kg, og de blev transporteret i store transportkasser, siger hundeejeren og fortsætter:

- Da vi ankommer i Barcelona, kommer tre af hundene forholdsvis hurtigt ud til mig, men der går langt over to timer, før en spansk medarbejder kommer ind og hiver fat i mig.

- Heldigvis taler jeg lidt spansk, og manden forklarer mig, at der er sket et uheld med min hund. Han virker opskræmt, og vil have, at jeg følger med. Vi kører i bil ud på landingsbanen, hvor en større, ophidset folkemængde er samlet, og der er et par politibiler på stedet. Den ene politibil har alle døre åbne og er uden fører.

Medarbejderne råber i munden på hinanden

- Medarbejderne nærmest råber i munden på hinanden, for at forklare mig, hvad der er sket. Et par siger, at hundekassen gik op, og at min hund er løbet ud af kassen. En anden fortæller, at transportkassen var stablet oven på en af de andre hundekasser og væltede af, da de begyndte at køre med bagagevognen.

Dine Penge 23. okt 2012 Se også: Sådan får du erstatning for kuffertkast

- Jeg går hen til den åbne politibil, og finder min hund skadet på bagsædet. Den er så chokeret, at den ikke ænser at det er mig, og hunden bider efter alle der stikker hånden ind i bilen. Så jeg beder hele flokken af medarbejdere om at gå væk, og må sidde i lang tid og tale til hunden, før den slapper nok af til, at jeg kan få en snor på den.

Læs også:

- Selve transportkassen er helt smadret, og den viser masser af tydelige tegn på, hvad der er sket. Inde i lufthavnen prøver jeg bagefter at få fat i en medarbejder fra Norwegian, hvilket er umuligt. Jeg taler med lufthavnspolitiet der blot henviser til, at jeg kan tale med Norwegians medarbejdere, når jeg skal hjem igen. Ingen vil hjælpe.

En rulle tape fra flyselskabets ansatte

- Mandag formiddag kommer jeg kl 9 (vi skulle først flyve kl 12.05), for at tale med medarbejderne fra Norwegian. Jeg finder dem denne gang, men de kan ikke hjælpe mig med noget, heller ikke en ny transport kasse, som hunden kan flyve hjem i. De stikker mig bare en rulle tape og siger, at jeg må prøve at lappe kassen sammen. Og så henviser de til et kontor i Kastrup, når vi lander.

Brev til Norge

Men kontoret ville heller ikke hjælpe mig, og gav mig bare et telefonnummer, som jeg ringede på med det samme. Her henviste man mig til hjemmesiden, der igen henviste til, at jeg skulle sende en skriftlig klage til Norge!

Har du oplevet, at din bagage er blevet beskadiget under en flyrejse, så send en mail til 1224@eb.dk eller en sms til 1224. Det koster almindelige sms-takst.

Norwegian beklager hele forløbet

Informations- og marketingchef Johan B. Larsen siger:

- Vi har netop talt med og skrevet til kunden og dybt beklaget hele forløbet.

- Jeg kan tilføje, at vi også beklager, at vi endnu ikke har fået nogen rapport om uheldet fra den spanske lufthavn, så vi straks kunne have hjulpet Susen von Warburg og hendes beskadigede hund.

- Vi er klar til at bestille og betale for en ny kasse til hunden. Vi anbefaler også, at kunden tager hunden til dyrlæge for at få den undersøgt, og regningen kan hun sende direkte til Norwegian. Vi vil også dække afgifter for manglende deltagelse i udstillingen.

- Norwegian vil sammen med kunden sørge for, at hunden får medicinsk behandling og tryghed i vante omgivelser. Vi vil gøre vort bedste for at bistå kunden i denne proces, siger informationschefen.

- Susen von Warburg, hvad siger du til det her fra Norwegians side?

- Jeg er bare så glad og taknemmelig. Jeg synes det er flot, at selskabet nu tager fat på problemerne, siger Susen von Warburg.

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Følg @pomaEB Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Følg @langwadt Nyhedsredaktør lige nu:Steffan Kærulf Frandsen Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik