Persondata politik

DSB-kunder snydt for rabat

Billetpriserne på DSB's smartphone app er mere end dobbelt så dyre end på DSB's hjemmeside

  • (Foto: Thomas Borberg)
(Foto: Thomas Borberg)
1 af 1
 

DSB's gratis app kan blive en dyr fornøjelse. Kunderne kan nemlig ikke købe Orange-billetter via app'en og bliver dermed snydt for massive rabatter.

Det skriver avisen 24timer.

Se også: DSB 'wildleder' sine kunder

Mere end dobbelt så dyr
Eksempelvis koster togrejsen Aarhus-København onsdag den 4. juli klokken 10 om formiddagen 149 kroner på DSB's website, når man køber en Orange-billet. I DSB’s smartphone-app koster turen 388 kroner, svarende til 2,6 gange prisen på hjemmesiden.

Mange kunder er utilfredse med, at smartphonebrugerne går glip af rabatter.

- Det er helt vildt ringe, at man ikke kan købe DSB Orange med denne app, skriver eksempelvis en DSB-kunde i den såkaldte App Store, hvor brugerne kan bedømme apps. Her får DSB Billet-app’en mildest talt lunkne bedømmelser.

24timer har spurgt chef for salgs- og informationskanaler i DSB Anne Mette Koch, hvorfor kunderne ikke må købe Orange-billetter med DSB’s billet-app.

- De, som køber Orange-billetter, har en anden købsadfærd. De søger længe og lang tid i forvejen på hjemmesiden, og vi har ikke fundet den rigtige måde at levere Orange-billetter på i en app, siger salgschefen.

- Men hvorfor må de ikke bruge app’en til at sidde og søge Orange-billetter?

- Med DSB Billet-app’en søger man i en anden bagvedliggende billetmaskine end på hjemmesiden. Vi har ikke fundet en brugervenlig måde at gøre det muligt at søge Orange-billetter via app’en.

- Hvad er den korte og enkle forklaring på, at kunderne ikke må købe Orange-billetter med DSB’s billet-app?

- Vi har ikke fundet den rigtige og brugervenlige løsning endnu.

- Hvornår får kunderne den løsning?

- Det kan jeg ikke sige noget om nu. Det kommer an på, hvor mange ressourcer vi har, og hvad vi får mest ud af at tilbyde vore kunder først. Jeg er sikker på, vi nok skal få løst det på et tidspunkt, men jeg vil ikke love det.

- Hvad vil du sige til de kunder, der er sure over, at de ikke kan købe Orange-billetter med app’en?

- Jeg kan godt forstå dem, men vores salgskanal for Orange-billetter er altså via hjemmesiden, siger Anne Mette Koch til 24timer.

Se også: Åh nej .. Flere DSB-forsinkelser på vej

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Nyhedsredaktør lige nu:Linette K. Jespersen Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik