Persondata politik

Beskeden interesse i Microsofts tablet

Microsofts direktør, Steve Ballmer, antyder at firmaets nye Surface-tablet ikke ligefrem rives ned fra butikshylderne

Seneste i Forbrug

Hent flere

Mest læste i Forbrug

EKSTRA Forbrug

 

Microsoft fik masser af opmærksomhed, da firmaet tilbage i juni annoncerede, at det var på vej med sine egne tablets baseret på Windows 8 og Windows RT.

Nu har den første maskine, Surface RT, været ud på butikshylderne i lidt over to uger i USA, og selvom der var pæne køer på lanceringsdagen, så lader det ikke til, at Surface storsælger på samme måde som iPad.

Apple praler af, at have solgt tre millioner nye iPads på tre dage, mens udmeldingen fra Microsoft er noget mere beskeden. Bogstavelig talt. I et interview med franske Le Parisian udtaler Microsofts direktør, Steve Ballmer, at salget af Surface indtil nu har været ’beskedent.’

LÆS OGSÅ: Vi har prøvet Microsofts tablet

En teknologisk hjerteknuser
Nogle markedsanalytikere påpeger at problemet er, at Microsoft ikke har en ordentlig distribution af maskinen, der kun sælges på nettet og via Microsofts egne detailbutikker – og dem er der pt. blot 32 af i hele USA.

Det kan selvfølgelig også have noget at gøre med, at Surface har fået en noget blandet modtagelse af anmelderne. Den indflydelsesrige gadgetblog, Gizmodo.com, kalder Surface RT for en ’teknologisk hjerteknuser,’ og kritiserer maskinen for at være fyldt med fejl, langsom og have et tilhørende økosystem, der ’føles som en tundra.’

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Nyhedsredaktør lige nu: Linette K. Jespersen Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik