Persondata politik

Skærmtrolden Hugo har solgt 1 million på 3 dage

Det dansk-producerede Hugo er nu ude i 25 lande verden over

1 af 1
 

Hugo kom til verden i 1989 som et spil i tv, hvor seere kunne ringe ind og styre Hugo ved hjælp af knapperne på deres fastnettelefon. I 2009 bestemte det kongelige bibliotek, at Hugo skulle være en af repræsentanterne for den danske digitale kulturarv. Hugo Retro Mania udkom i 2011 med stor succes, men efterfølgerne Hugo Troll Race overgår langt den gamle.

Læs også: Anmeldelser af gode spil til smartphones her

Hugo Troll Race er det klassiske togundvigelsesspil, som man kender fra sin barndom, men nu til Iphone og Ipad. Man sidder i en vogn og hopper fra side til side for at undgå forhindringer og modkørende tog. På bare tre dage er spillet blevet downloadet mere end 1.000.000 gange og er dermed den mest downloadede app i 25 lande, hvilket gør den til det mest succesfulde danske spil til IOS. Den pludselige interesse skyldes en opdatering, som Krea Medie har lavet på det tekniske. Sammen med opdateringen kom der et nyt jungletema, og spillet blev gjort gratis.

- Vi er meget tilfredse med udviklingen. Det faktum, at det nye Hugo spil bliver nr. 1 i 25 lande på blot tre dage med et marketingbudget på 20.000 kroner, fortæller os, at der er et meget stort marked for Hugo, fortæller Henrik Kølle, CEO for Hugo Games A/S.

Læs også: Angry Birds: Star Wars Episode IV No Moon

Henrik Kølle fortæller desuden, at der er planer om endnu et Hugo-spil til sommerferien 2013.

Hugo Games A/S har desuden stået bag de danske børnespil Pixeline, Josefine og Magnus & Myggen.

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Nyhedsredaktør lige nu: Steffan Kærulf Frandsen Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik