Obama på spillekonsollerne

Gaming you can believe in! USA's præsident har taget utraditionelle reklamemetoder i brug

1 af 1

EKSTRA forbrug

Hent flere
 

I et håb om at nå de yngre vælgere, der måske skal stemme for første gang, men i første omgang skal bevæges væk fra sofaen og ned til stemmeurnerne, har præsident Barack Obama søsat en reklamekampagne på to af tidens populære spil.

Læs også: Borderlands 2 anmeldelse

Præsidenten, der stræber efter at blive genvalgt til en ny periode, sætter virtuelle bannere op i NFL-spillet Madden NFL 13. Reklamer for virkelighedstro produkter er ikke en ny ting i Madden, men at verdens mægtigste mand dukker op i spillet, er alligevel en større nyhed.

Tilbage i 2008 valgte Obama også videospil som en af sine platforme.

Dengang var der tale om 18 forskellige spil, deriblandt Need for Speed: Carbon (som ikke fik det samme succesrige udfald som Obama).

Læs også: Husker du Carrier Command?

Et skridt væk fra konsollerne er også Tetris og Pogo.com blevet emne for Obamas reklamer.

På den anden fløj melder Mitt Romneys kampagnefolk også, at de vil placere republikanernes præsidentkandidat i flere kommende computerspil. Der er dog ikke sat navn på disse endnu, men de skal nok skynde sig, for der er kun få uger til valget nu.

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Følg @pomaEB Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Følg @langwadt Nyhedsredaktør lige nu:Mette Fleckner Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik