'Diablo III' er allerhelvedes godt

Blizzard har tilsyneladende gjort det umulige og overgået de skyhøje forventninger til 'Diablo III'

  • 'Aldrig har det været så sjovt at hack’n'slashe sig igennem Blizzards dystopiske univers', lyder det fra Ekstra Bladets anmelder. (PR foto)
« Forrige
'Aldrig har det været så sjovt at hack’n'slashe sig igennem Blizzards dystopiske univers', lyder det fra Ekstra Bladets anmelder. (PR foto)
1 af 6
Næste »

EKSTRA forbrug

Hent flere
 
DIABLO III Platform: Pc (anmeldt), mac Spillere: 1 Alder: 16+
Ekstra Bladet:
0 læsere:
Klik på stjernerne for at bedømme

Se trailer for 'Diablo III' øverst her på siden.

Efter 11 års tilløb fik 'Diablo III' premiere 00.01 i nat, og efter godt en times problemer med de europæiske servere gik det løs.

Millioner af fans blev simultant smidt ind i en heksekeddel af zombier og skeletter, som var i gang med et angreb på byen Tristram.

Man kan spille alene eller multiplayer, og vi valgte at lægge ud med at tage en egotur med den klassiske barbar, som er eneste overlevende character fra 2’eren.

Og aldrig har det været så sjovt at hack’n'slashe sig igennem Blizzards dystopiske univers.

Der er tydeligvis satset på at give spilleren endnu bedre kontinuitet end i de foregående bestsellere. Derfor behøver man nu ikke længere storshoppe health portions, for monstrene er flinke nok til at smide dem, når de dør undervejs. Town Portal fylder heller ikke i inventory, det er bare at trykke på en genvejstast.

Læs også:

Se også: 'Diablo III' flytter Yousee-arbejde

Tilpas dine skills
Overalt i spillets mange facetter er der forbedringer, som gør spilleglæden suveræn, og især det nye skill-system virker lovende.

Selv om det umiddelbart kan virke for nemt, at man ikke kan kvaje sig ved at booste en skill, man alligevel ikke får brug for, så opdager man hurtigt, at karakteropbygningen er lige så udfordrende som altid - den er bare ikke bindende.

Man skal i endnu højere grad tilpasse sine skills efter, hvilke våben man har - eller omvendt - og som noget nyt kan man nu få speciallavet våben hos smeden.

Medmindre systemet kollapser længere inde i spillet, så er her tale om en genistreg.

Læs også:

Se også: Sshh: Her er det forbudte 'Diablo III'

Dejligt genkendeligt
Om selve spillets gameplay kan bare siges, at det er dejligt genkendeligt. Lydene af monstre, der taber guld, og fælder, der klapper, er identiske med 2’eren, og man bliver sgu stadig så glad, når en ligegyldig lille imp flotter sig og taber et unikt våben.

Samtidig er der lavet en lang række nye, lækre features. For eksempel kan man bruge løse mure og dinglende lysekroner til at aflive fjenderne. Åh ja, og så er der gudhjælpemig sneget en ‘Breaking Bad’-reference ind i spillet.

Læs også:

Se også: Spilkæde konkurs: 'Diablo III'-kunder får lang næse

Lidt lettere
Sværhedsgraden virker umiddelbart sat en lille anelse ned, men man kan stadig blive presset af bosserne, og det virker som om, at sværhedsgraden stiger voldsomt, når man kommer længere ind.

I hvert fald har Blizzard lovet monstre, som er så svære at få bugt med, at de først dukker op, når man har gennemført spillet og gentager det på 'Nightmare'-niveau.


Følg os på Facebook

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Følg @pomaEB Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Følg @langwadt Nyhedsredaktør lige nu: Steffan Kærulf Frandsen Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik