Persondata politik
Teknologi

Telenor får tæv af tusindvis på Facebook

Mere end 20.000 viser deres utilfredshed med teleselskabet Telenor på Facebook, hvor én tidligere kunde gav luft for sin vrede. Telenor er forbløffet

« Forrige
Næste »

Seneste i Forbrug

Hent flere

Mest læste i Forbrug

EKSTRA Forbrug

 

HJÆLP OS: Har du også problemer med dit teleselskab? Send os en mail eller SMS/MMS til 1224 (alm. takst)

'Kære Telenor. Så bliver det min sidste måned som kunde hos jer. Aldrig har jeg oplevet noget lignende.'

Sådan indleder grafiker Anders Brinkmann sit indlæg på Telenors danske Facebook-side. På kort tid har næsten 20.000 brugere trykket 'synes godt om' og skrevet omkring 2000 kommentarer. De fleste med ligeså dårlige kundeoplevelser. Og tallene vokser stadig.

'De første fire måneder var jeg i kontakt med jer hver gang, der skulle betales en regning. I kunne ikke finde ud af at sætte mine aftaler på PBS og sender rykkere uden at sende en regning først (mere end én gang). Det er ulovligt, men jeg forbarmede mig dog alligevel, da jeg ærligt talt blev træt af at bruge timer hver måned i kontakt med jeres kundeservice,' fortsætter han.

Læs også: Se også: Mobilsnak: Smarte tilbud kan koste dig dyrt

Hver gang har det kostet ham 50 kroner at betale en regning til teleselskabet.

Men det er ikke det eneste problem. Telenor fortsætter blandt andet også med at opkræve penge for hans kærestes nedlagte abonnement.

'Jeg har derfor valgt at lukke for mine betalinger til jer dags dato og flytter samtlige aftaler i familien med øjeblikkelig virkning. Så tak for denne gang Telenor. Min anbefaling får i aldrig.'

'Det er alvorligt'
Anders Brinkmann har ikke ønsket at uddybe sin klage over for ekstrabladet.dk, men henviser til de mange enslydende oplevelser.

Telenors presseafdeling bekræfter indholdet i hans klage på deres offentlige Facebook-side.

Læs også: Se også: EU-politiker: Teleselskaber opfører sig helt grotesk

- Han har ret. Vi har i hvert fald begået fejl. Det beklager vi selvfølgelig. Det har vi også beklaget over for kunden, siger Telenors kommunikationsrådgiver Tom Lehn-Christiansen til ekstrabladet.dk.

De tog kontakt til ham efter hans indlæg på Facebook og betragter nu sagen som løst.

- Det er klart, at vi ikke er glade for en sag som den her. Det er alvorligt, siger han.

Overraskede
Det er kommet bag på dem, at så mange har reageret og reageret så negativt. Kunderne kalder Telenor for 'frække', 'dumme', 'dårlige', 'ikke til at stole på', 'under al kritik', 'røv og nøgler' og listen af ukvemsord og dårlige oplevelser fortsætter.

- Det kommer noget bag på os, at det skulle stå så galt til, så derfor er det lidt for tidligt at sige præcis, hvad vi kommer til at gøre ved det, siger Tom Lehn-Christiansen, der henviser til Trustpilot, hvor Telenor får en gennemsnitskarakter på seks ud af ti.

Læs også: Se også: Dårlig mobildækning til fodboldfest

Til at starte med vil de oprette en slags brevkasse, hvor de mange, mange sure kunder kan sende deres klager og lægge deres kontaktoplysninger. Deres 2-3 mand store Facebook-hold kan nemlig langt fra håndtere de mange vrede henvendelser.

- Det er altså ikke noget, vi har set før i det her omfang, så vi er ret overraskede. Men vi tager selvfølgelig hver eneste henvendelse alvorligt.

Det er i øvrigt ikke første gang, at en utilfreds telekunde bruger nettet til at komme af med sine frustrationer. Det samme gjorde 3-kunden Søren Therkelsen i midten af juni, hvor han oprettede en hadeside om sine dårlige oplevelser hos Teleselskabet 3.

HJÆLP OS: Har du også problemer med dit teleselskab? Send os en mail eller SMS/MMS til 1224 (alm. takst)

Afstemning

Vil du anbefale Telenor?

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Nyhedsredaktør lige nu: Steffan Kærulf Frandsen Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik