Plenti-direktør: Det betyder salget for vores kunder

Der kan gå op til seks måneder, før kunderne hos Plenti flyttes fra 3's til TDC's netværk - men måske slipper de så for at skifte sim-kort

  • Peter Mægbæk (t.v.) og Morten Strunge har ekstra grund til at være glade i dag, efter deres selskab Plenti blev solgt for millioner til TDC. PR-foto
Peter Mægbæk (t.v.) og Morten Strunge har ekstra grund til at være glade i dag, efter deres selskab Plenti blev solgt for millioner til TDC. PR-foto

Mandag morgen kunne Peter Mægbæk, der er direktør i og medejer af Plenti, sætte et foreløbigt punktum for snart to års arbejde med at bygge et mobilselskab op.

Personligt betyder det, at han - som sin medinvestor Morten Strunge - scorer en ganske pæn gevinst. Men også kunderne i Plenti har grund til at glæde sig, mener han:

- Skiftet til TDC's netværk kommer til at betyde en bedre dækning for kunderne. Men der er ikke planer om prisstigninger eller væsentlige ændringer i vores abonnementer, lover han i et interview med Ekstra Bladet.

- Det her er også en god løsning for firmaet og medarbejderne, mener han.

- Hvorfor det?

- Udover netværket får vi jo lige pludselig adgang til Danmarks største indkøber at indhold og underholdning.

- Det er en styrkelse af den retning, som Plenti fra begyndelsen har haft, nemlig at kombinere mobiltelefon og pakker med underholdning og andet indhold. Og så fortsætter Plenti som mobilselskab og brand med de nuværende medarbejdere.

Se også: Scorer millioner igen - Danske mobilkunder er blevet hans guldæg

- Hvad skal du lave nu?

- Det er ikke afklaret. Det taler jeg stadig med TDC om.

- Hvornår skifter kunderne fra 3's netværk til TDC's?

- Det er også noget, vi undersøger nu. Det afhænger helt af den dialog, vi skal have med 3.

- Det kan gå alt fra et halvt år til nogle få måneder.

Se også: TDC køber mobilselskabet Plenti

- Betyder skiftet, at Plenti-kunderne skal have nyt sim-kort?

- Nej, ikke nødvendigvis.

- Vi håber, at vi kan lave skiftet på en måde, så vi undgår at skulle skifte sim-kortene ud.

Bag om Plenti

- Plenti er stiftet af Morten Strunge og Peter Mægbæk, som begge er kendinge i telebranchen.

Tidligere har Morten Strunge grundlagt mobilselskabet Onfone, mens Peter Mægbæk var med til at grundlægge bredbåndsudbyderen Fullrate. Begge selskaber blev senere købt af TDC.

Morten Strunge grundlagde desuden e-bogstjenesten Mofibo, som han solgte i foråret 2016 til det svenske firma Storytel for 100 millioner kroner.

- Plenti blev stiftet i september 2015, og marts 2016 gik selskabet i luften.

- I dag har Plenti cirka 90.000 mobilkunder. Målet var at nå 100.000 kunder inden to år.

- Mobilselskabet slog sig blandt andet op på at være det eneste selskab, der tilbød et abonnement med fri data i Danmark.

- TDC Groups opkøb af Plenti kommer ikke til at få betydning for Plentis 90 medarbejdere, der fortsætter på uændrede vilkår.

- Plenti lejer sig i dag ind på mobiloperatøren 3's netværk. TDC vil nu kigge på muligheden for at flytte mobilkunderne over på TDC's eget netværk hurtigst muligt.

Kilder: Plenti, TDC Group, Computerworld, Politiken.

netflix-thumbs-up-or-thumbs-down Tech Køb underholdning på din mobil og spar mange penge

Læs også

kommentarer
Vis kommentarer
Seneste Nyt
Mest læste på Ekstra Bladet

Følg Ekstra Bladet Elektronik og spil

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet Elektronik og spil