Løb

Løb trailløb med Marathon Sport 28. marts

Deltag i det sidste ud af tre trailløb, som Marathon Sport arrangerer

  • Prøv kræfter med trailløb under arrangerede forhold, når Marathon Sport arrangerer trailaftener for alle, der har lyst til at løbe med (foto: colourbox)
Prøv kræfter med trailløb under arrangerede forhold, når Marathon Sport arrangerer trailaftener for alle, der har lyst til at løbe med (foto: colourbox)

Det er ikke for sent at løbe et trailløb inden vinteren er forbi. Deltag i det sidste af tre trailløb, som Marathon Sport har arrangeret henover vinteren.

Onsdag 28. marts bliver det sidste i rækken af de tre vinter-trailløb, som Marathon Sport har arrangeret afholdt.

Trailløbet bliver skudt i gang kl. 18:30 fra Rudegaard Stadion i Holte.

Læs også: Naturen kalder

De to foregående trailløb blev afholdt ved Furesøbadet i Værløse og fra Skovbrynet Stadion i Bagsværd.

Du kan forvente et uforudsigeligt terræn med mudder, jord, grus og græs som underlag.

Læs også: Marathon - et langsigtet projekt

Det koster 50 kroner at deltage, og du kan tilmelde dig på marathonsport.dk, hvor du også kan få flere informationer om trailløb.

Sådan kommer du i gang

1. Udfør hver øvelse i ca. 30 sek., eller til du bliver godt træt i foden.

2. Udfør øvelserne uden sko på bare tæer.

3. Afsæt ca. fem minutter til øvelserne hver dag. De fleste af øvelserne kan udføres, mens du ser fjernsyn eller laver noget andet, som ikke kræver din koncentration.

4. Balanceøvelserne kræver din fulde opmærksomhed. Lav dem foran et spejl - så kan du korrigere dig selv, mens du udfører dem.

5. Brug fem minutter i arbejdstiden på øvelserne.

6. Øg gradvist varigheden og belastningen på øvelserne.

7. Hold eventuelt hviledag fra fodøvelserne den dag, du løbetræner intensivt.



Til dig med en skade
- Er du så uheldig at have en løbeskade i fod eller underben, bør du også styrketræne din fod.

- Overbelastning af din svangsene, akillessene, skinneben eller for den sags skyld knæskader, kan bl.a. skyldes dårlig kontrol og stabilisering af foden.

- Her er en vigtig del af din skadebehandling træning netop af fod- og ankelkontrol.

- Træningen er også vigtig ved akutte fodskader.

- Ankelforstuvningen er den mest almindelige sportsskade, og når ledbåndet på anklens yderside beskadiges, mistes noget af stabiliteten. Det bliver musklerne nødt til at kompensere for ved ekstra styrke og hurtigere reaktionsevne. Det får de gennem øvelserne.

Læs også

Mest læste i Forbrug
Seneste Nyt
Mest læste

Følg Ekstra Bladet

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet
Seneste i Forbrug
Mest læste i Forbrug
EKSTRA forbrug
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Christina Ehrenskjöld
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen