Persondata politik

Sundhed

Brystskandale: Tjek om du blev snydt

Garantibevis fra Glostrup Privathospital afslører, om du har fået et billigt sydkoreansk implantat opereret ind

  • Denne brochure fik kvinderne udleveret ved tre orienteringsmøder i Glostrup og Århus. Men det var et andet og helt ukendt produkt, som hospitalet senere - i hemmelighed - skiftede over til. (PR-materiale)
« Forrige
Denne brochure fik kvinderne udleveret ved tre orienteringsmøder i Glostrup og Århus. Men det var et andet og helt ukendt produkt, som hospitalet senere - i hemmelighed - skiftede over til. (PR-materiale)
1 af 2
Næste »
 

HJÆLP OS: Kender du til sagen? Tip os på en mail eller SMS/MMS til 1224. Du kan også ringe direkte til redaktionen efter klokken 10 på telefon 3347 2655

Er jeg blevet snydt?

Det spørgsmål stiller flere kvinder sig i dag, efter Ekstra Bladet Søndag har afsløret, hvordan læge Brian Lerche og Glostrup Privathospital i hemmelighed skiftede de implantater ud, som kvinderne var blevet lovet før en brystforstørrende operation.

Men det er faktisk ret enkelt at finde ud af, om man er en af dem, der er blevet snydt. Også selv om hospitalet indtil nu har forsøgt at holde skiftet hemmeligt.

For hver gang en kvinde er blevet opereret, har hun fået udleveret et lille garantibevis. Og på det kan man se, hvilket produkt der er sat ind i brysterne.

Det er netop på den måde, at en række kvinder i løbet af 2012 opdagede, at Brian Lerche og Glostrup Privathospital hemmeligt havde skiftet til et billigere produkt.

Først når implantaterne var sat ind, kunne de pludselig se, at der stod det sydkoreanske produkt Unigel på seddelen - og ikke det engelske Nagor, som kvinderne var blevet lovet under orienteringsmøder efter købet. Og som blev vist frem, når kvinderne var til forundersøgelse.

Brian Lerche og Glostrup Privathospital erkender i dag, at de burde have fortalt kvinderne om skiftet. Men lægen afviser, at kvinderne har fået et dårligere produkt og har netop lagt en længere forklaring ud på sin egen hjemmeside.

Lægen lover i sin forklaring, at han fremover vil orientere kvinderne mere åbent. Og at utilfredse kvinder kan forlange deres penge tilbage.

LÆS ALT OM HISTORIEN I EKSTRA BLADET SØNDAG:

* Han var hoflæge for Mary
* Vrede kvinder på nettet
* Ukendt implantat: Ingen kender produktet
* Kvinde: Han sagde intet, før jeg var blevet opereret
* Økonomien halter: Han har brug for pengene
* Lægen: Vi har forvirret kunderne

HJÆLP OS: Kender du til sagen? Tip os på en mail eller SMS/MMS til 1224. Du kan også ringe direkte til redaktionen efter klokken 10 på telefon 3347 2655

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Nyhedsredaktør lige nu:Linette K. Jespersen Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik