Sygelig: Forrykt Beyoncé i Parken

Superstjernen lider af kronisk storhedsvanvid, men hendes megashow smittede ikke  

  • Beyoncé på scenen i San Diego i maj - der var fotoforbud til idolets show i København. Arkivfoto: All Over
Beyoncé på scenen i San Diego i maj - der var fotoforbud til idolets show i København. Arkivfoto: All Over
1/7
Næste »

Beyoncé, Parken, København, søndag 24. juli

2
3
Hvad er din bedømmelse? Din bedømmelse er modtaget

De unge piger var massivt i overtal, da Beyoncé fyldte Parken. Når fansene ikke tog billeder af idolet, sendte de håbefulde blikke mod scenen.

Danske poptøser vil gerne være Beyoncé, men det vil Beyoncé så sandelig også. Beyoncé er nemlig håbløst forelsket i Beyoncé.

Se også: Surt: Kæmpe nedtur for Beyoncé

Superstjernen fra Texas serverede et absurd selvforherligende show, hvor hun boltrede sig i alle mulige og umulige scenarier på en kæmpemæssig storskærm, der kunne rotere.

Det kan Beyoncé og hendes dansere også.

Sang nærmest perfekt
At vise hele garderoben frem og blive tyve meter høj er formentlig en drøm for enhver poptøs, men efter et kvarter føltes det, som når konen går i garderobeskabet igen og for syvende gang spørger, om hun skal tage den ene eller den anden kjole på.

Det var en humorforladt blanding af modeopvisning, præsidentkampagne, reklamefremstød og skønhedskonkurrence, men der blev også spillet musik. Sådan da.

Beyoncé, der sang så pletfrit, at man skulle tro, hun ikke sang, forsøgte at overføre sine labert producerede studieindspilninger til rampelyset ved at have det meste med på bånd.

Texaneren hyldede Prince med to af geniets numre mod showets slutning.  Arkivfoto: All Over Texaneren hyldede Prince med to af geniets numre mod showets slutning. Arkivfoto: All Over
Og det lød faktisk anstændigt for Parkens suspekte standard, men flere numre blev forkortet, hvilket gav den abrupte forestilling et præg af karaoke og betonede repertoirets let forgængelige karakter.

Hun har simpelt hen alt for få sange, der er velfungerende og koncertegnede på niveau med de nye ’Formation’ og 'Freedom’ samt de ældre ’Survivor’ og ’Crazy in Love’, og som i Forum i 2013 blev den middelmådige musik overdøvet af det visuelle spektakel.  

En smilende maskine
Selv når Beyoncé var ude for at skifte outfit - og det var hun ofte - så markerede hun sig i flatterende sekvenser på den gigantiske skærm, der efterlod en med fornemmelsen af, at man sad hjemme i stuen og overværede seancen på storskærm.

Men så ville man nok have slukket. Ikke mindst da hun præsenterede levende billeder fra familiens utvivlsomt enorme fotoalbum. Det var uvedkommende på spektakulær vis.

Se også: Beyoncé: Pop for døve

Beyoncé er en smilende maskine og røvvrikkende robot, der ikke har programmeret sig selv til at forfalde til Rihanna og Nicki Minajs bundløse bundniveau. Ikke desto mindre tog hun sig lejlighedsvis i skridtet under ’Feeling Myself’.

Før ’Me, Myself and I’ sendte hun såmænd en hilsen til Gud, der jo som bekendt elsker alle. Men Gud kan umuligt elske Beyoncé så højt, som Beyoncé elsker sig selv.

Beyoncé Giselle Knowles-Carter var på scenen fra klokken 20.37 til 22.42. Arkivfoto: All Over Beyoncé Giselle Knowles-Carter var på scenen fra klokken 20.37 til 22.42. Arkivfoto: All Over  

Læs også

Seneste Nyt
Mest læste

Følg Ekstra Bladet

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet
Kommende koncerter
Kommende album
Thomas Treo skamhører
  1. Bob Dylan: 'Triplicate'
  2. Mastodon: 'Emperor of Sand'
  3. Grande Royale: 'Brake Light'
Henrik Queitsch skamhører
  1. Hurray for the Riff Raff: 'The Navigator'
  2. Bob Dylan: 'Triplicate'
  3. Julia Holter: 'In the Same Room'
Rune Melchior Sjørvad skamhører
  1. Lowly: 'Heba'
  2. Slowdive: 'Sugar for the Pill'
  3. Fleet Foxes: 'Third of May'
Seneste Musik
Hent flere
Mest læste i Musik
Hent flere
EKSTRA tæt på de kendte