nationen 23. maj 2016
MF'er får skattefrit tilskud til husførelse: Lejer ud på AirBnb
nationen 20. maj 2016
Stephanie fra Herlev udvist: En elev-uddannelse er ikke fin nok
nationen 20. maj 2016
Nana er hidsig: Restaurant kræver 40 kr for en stol til baby
nationen 19. maj 2016
Får 134 i timen: Ninna ville få flere penge hvis hun sad derhjemme
nationen 19. maj 2016
Niqab-demo søndag: Piger må deltage - hvis de har ledsager med
nationen 19. maj 2016
Efter neger-debat: Ikke OK at kalde lyse mennesker 'kartofler'
nationen 18. maj 2016
Forældre havde sagt farvel: Så bevægede 10-årige Victoria armen
nationen 18. maj 2016
Filmede piges underliv på trappen: Her gælder loven nemlig ikke
nationen 18. maj 2016
15-årig bliver bedt om slukke mobilen: Se hans kloge svar
nationen 18. maj 2016
Urimeligt at Levakovic må blive og Wang skal smides ud
nationen 17. maj 2016
Sosu'en tog 93-årig med på bar: Gad ikke luge plejehjems-haven
nationen 17. maj 2016
Fanø raser: Flittig sushi-kineser står til udvisning
nationen 17. maj 2016
Hjælp mig: Jeg lugter af død mand (min underbo)
nationen 17. maj 2016
Brysterne må ikke berøres: 88.000 asylansøgere får en pjece
nationen 10. maj 2016
Slut med pølsehorn: Børnehaver serverer kun vegetar
nationen 10. maj 2016
'Stein Bagger er ren'
nationen 10. maj 2016
Niqab-piger slået og spyttet på: Nu går niqab-tilhængere på gaden
nationen 9. maj 2016
Børne-butik forarger: Se Støjberg sprælle med flygtninge
nationen 9. maj 2016
Bliver ikke inviteret til kolonihave-fest: Jeg er for fattig
nationen 9. maj 2016
9 storke lander på Sørens mark: Men kæmpevindmøllen kommer
nationen

Ny betalingsring i København truer

Havnetunnellen - som i dag er på dagsordenen i Københavns Kommunes Økonomiudvalg - kan ende med at blive betalingsvej

  • Det er model B - til 27 milliarder - der er på dagsordenen i dag. Men hvad vil du betale for at køre i en havnetunnel?
Det er model B - til 27 milliarder - der er på dagsordenen i dag. Men hvad vil du betale for at køre i en havnetunnel?

Det er et byggeri til 25-40 milliarder, der i dag kommer et skridt nærmere virkeligheden, når et flertal af medlemmerne i Københavns Kommunes Økonomiudvalg efter alt at dømme nikker ja til Transportministeriets anbefaling B4.

Den er dyr
B4 er en anbefaling om at anlægge en havnetunnel fra Nordhavnsvej over Nordhavn, Refshaleøen, Kløverparken og Amager Fælled til Sjællandsbroen i syd. Og overborgmester Frank Jensen lægger ikke skjul på at brugerne sandsynligvis skal til lommerne, hvis de vil bruge den nye vej. I et svar til Dansk Folkepartis Karin Storgaard, skriver Frank nemlig i dag:

- En havnetunnel er et markant langtidsholdbart og dyrt infrastrukturprojekt. Financieringen kan tilvejebringes fra statstilskud, brugerbetaling og tilskud fra grundejere i de betjente områder, skriver Frank Jensen, men hvad mener du?

Er det en god ide at bygge en havnetunnel - og er det en god ide at lade brugerne betale?

SFs Ayfer Baykal er teknik- og miljøborgmester i København og hun har på forhånd besluttet at stemme mod en havnetunnel.

- Vi må handle i overensstemmelse med vores visioner og prioritere investeringerne i bedre forhold for cyklister og brugerne af den kollektive transport. SF vil ikke stemme for at bruge så mange milliarder på bedre forhold for bilisterne, når vi skal kæmpe hårdt for meget mindre investeringer i bedre forhold for cyklisterne og brugerne af den kollektive transport.

Er det en god ide at bygge en havnetunnel, så trafikken kan køre øst om København?

Er det en god ide at indføre brugerbetaling i en kommende havnetunnel?

Se resultat

Er det en god ide at bygge en havnetunnel, så trafikken kan køre øst om København?

Er det en god ide at indføre brugerbetaling i en kommende havnetunnel?

Din stemme er modtaget

Vis afstemning

Fejl

Der skete desværre en fejl, prøv igen senere.

Seneste Ekstra Bladet job

Følg Ekstra Bladet

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet

Seneste i nationen!

Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Linette K. Jeseprsen
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen