nationen 11 timer siden
Snydt af Telia: Ahmad blev lovet for meget
nationen 10 timer siden
Rasende seer sammenligner X Factor med serie-5 fodbold
nationen 13 timer siden
Gratis rengøring: Nye flygtninge kan hjælpe børnefamilier
nationen 14 timer siden
Omvendt hævnporno spreder sig: Se mine egne nøgenfoto
nationen 27. mar. 2015
Siger jobbet op: Så er jeg en taber og kan få en lejlighed
nationen 26. mar. 2015
Havde konspirations teoretikerne ret om Dong og Corydon?
nationen 26. mar. 2015
Sådan lever 2 stolte voksne af 1 indtægt: Uden offentlig hjælp
nationen 27. mar. 2015
Fire dejlige unge forårsmodeller - vælg én
nationen 26. mar. 2015
Vi skal være glade for at 998 rumænere får dansk SU
nationen 26. mar. 2015
Ferie til 19000 gik i vasken: Far, har du ikke bestilt visum?
nationen 25. mar. 2015
Forsørges af mand: Føler mig prostitueret (er jeg sexet nok?)
nationen 25. mar. 2015
Jehovas Vidne får sine kørepenge: Hospital glemte 'særreglen'
nationen 25. mar. 2015
Joachim B. rakte ikke tunge ad Thorning: Jeg 'lavede lyde'
nationen 25. mar. 2015
Danskere raser efter omstridt video: Sikke noget svineri!
nationen 18. mar. 2015
Afvist på Gentofte Rådhus: Lise ville tage foto af maden
nationen 24. mar. 2015
Må ikke tage ledsager med i svømmehal – nu visner hans krop
nationen 23. mar. 2015
Skrid hjem til Perkistan: Så får ekstremist julelys i øjnene
nationen 24. mar. 2015
Jehovas Vidne afvist på sygehus: De ville ikke gi' blodgaranti
nationen 24. mar. 2015
Kommune til Filur-husets ejer: Mal det om
nationen 24. mar. 2015
Lasse synes fængselsstraffe til hashhandlere er for hårde
nationen

Rumænertrick koster staten 3 miliarder

De 8000-9000 udenlandske chauffører, som dagligt kører gods i Danmark i udenlandsk-indregistrerede lastbiler, koster årligt den danske stat omkring tre milliarder kr.

  • Ekstra Bladet har gennemgået flere end 700 sider kørselsrapporter fra DI-formand Anne Kathrine Steenbjerges familieejede firma, Ancotrans, med en tættekam.   Gennemgangen afslører, at de 20 rumænsk-indregistrerede lastbiler, som kører fast for Ancotrans, har fast base i Danmark, og at det nærmeste, bilerne kom Rumænien i april og maj, var den belgiske havneby Antwerpen, som blev besøgt en enkelt gang. (Foto: Niels Hougaard)
Ekstra Bladet har gennemgået flere end 700 sider kørselsrapporter fra DI-formand Anne Kathrine Steenbjerges familieejede firma, Ancotrans, med en tættekam. Gennemgangen afslører, at de 20 rumænsk-indregistrerede lastbiler, som kører fast for Ancotrans, har fast base i Danmark, og at det nærmeste, bilerne kom Rumænien i april og maj, var den belgiske havneby Antwerpen, som blev besøgt en enkelt gang. (Foto: Niels Hougaard)

Seneste i nationen!

Hent flere
Nyheder
Bliv opdateret med de seneste nyheder direkte i din indbakke. Du får det daglige overblik inden frokost.

Kom EKSTRA i dybden

Hent flere
 

Skatteyderne ender med regningen, når DI-bossen Anne Kathrine Steenbjerge sparker en dansk chauffør ud og erstatter ham med en underbetalt østeuropæer, påpeger vognmandsforeningen FDL.

Se også: DI-boss bag 32 lovbrud på to måneder <b>Afsløring: DI-boss bag 32 rumæner- lovbrud på to måneder </b>

Ifølge FDL tjener staten 3,60 kr. pr. kilometer, som en dansk lastvognschauffør kører i en dansk indregistreret lastbil, fordi chaufføren betaler skat i Danmark, ligesom vognmanden betaler olieafgift, CO2-afgift, vægtafgift og vejbenyttelsesafgift af lastbilen.

Se også: Hun har sat svindlen i system <b>Læs også: Hun har sat svindlen i system </b>

Ekstra Bladet har beregnet, at Ancotrans’ 20 rumænske chauffører tilsammen tilbagelagde 344.292 km. primært på de danske veje i april og maj måned.

370.000 kr pr. rumæner
På årsbasis svarer det til, at hver af DI-bossens rumænske chauffører i gennemsnit kører ca. 103.288 km.

Dermed går staten glip af en indtægt på 371.836 kr. om året, når Anne Kathrine Steenbjerge erstatter en dansk chauffør med en østeuropæer. Nogenlunde det samme beløb sparer DI-bossen i lønudgifter for hver østeuropæer, hun bruger.

Læs også: Direktør har Se også: Har pludselig mistet mælet pludselig mistet mælet

De 8000-9000 udenlandske chauffører, som dagligt kører gods i Danmark i udenlandsk-indregistrerede lastbiler, koster dermed årligt den danske stat omkring tre milliarder kr.

På nationen! har Michael N oprettet sagen 'Ingen 3F blokadevagter foran danske speditører?' om de rumænske chauffører og de mange lovbrud. Forelønig har 21 nationen-medlemmer støttet sagen.

Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen
Ledende digital redaktør:Anders Refnov
EKSTRA-redaktør:Lisbeth Langwadt
Nyhedsredaktør lige nu:Peter Roelsgaard
Udgiver:JP/Politikens Hus A/S
Alt på ekstrabladet.dk