nationen 16 timer siden
Hvilken jysk by kommer de fra - og hvem napper du?
nationen 21 timer siden
Så røg Andreas kørekort: Hashmaskine fangede 5579 sidste år
nationen 22 timer siden
Giv IS et stykke ørken: Og send så deres venner derned
gammel telefon drejeskive
nationen 3. mar. 2015
83-årig advarer mod TDC: Skulle betale mystiske 75 kr
nationen 26. feb. 2015
Snydt af konen, lejer og konens ex-mand: Nu er alt væk
nationen 26. feb. 2015
Søges: Skønhed der vil have alt betalt
nationen 3. mar. 2015
TV: Voldsom anholdelse var forgæves: Kridtbandit går fri
nationen 3. mar. 2015
Naboer sure på muskelsvinds-drengens bil: DF er rystet
nationen 27. feb. 2015
Fik datter stjålet for to år siden: Hjælp os, minister
nationen 2. mar. 2015
Profeti om Islamisk Stor-Stat: Europa er Orobpa om 5 år
nationen 27. feb. 2015
Tog lillebror ud af privatskole: Så smed rektor storebror ud
nationen 27. feb. 2015
Aamund om islam: Vi tør ikke se bæstet i øjnene
nationen 27. feb. 2015
DF'er til Yahya: Pia er min profet
nationen 24. feb. 2015
Fængselsbetjent har fået nok: Skælder ud på forældre og imamer
nationen 27. feb. 2015
Pivfræk valgkamp: Lover flere orgasmer
nationen 24. feb. 2015
Brev til stikkeren: Hvorfor meldte du min hund til politiet?
nationen 24. feb. 2015
Bevis nu at islam er fredens religion
nationen 23. feb. 2015
Sort skærm igen: Tommy nægter at betale regning fra yousee
nationen 23. feb. 2015
Fotovogn i debatstorm: Folk kan da bare køre ordentligt
nationen 22. feb. 2015
Ung pige: Det er ikke 'os og dem' - det er 'dem og dem'
nationen

Rumænertrick koster staten 3 miliarder

De 8000-9000 udenlandske chauffører, som dagligt kører gods i Danmark i udenlandsk-indregistrerede lastbiler, koster årligt den danske stat omkring tre milliarder kr.

  • Ekstra Bladet har gennemgået flere end 700 sider kørselsrapporter fra DI-formand Anne Kathrine Steenbjerges familieejede firma, Ancotrans, med en tættekam.   Gennemgangen afslører, at de 20 rumænsk-indregistrerede lastbiler, som kører fast for Ancotrans, har fast base i Danmark, og at det nærmeste, bilerne kom Rumænien i april og maj, var den belgiske havneby Antwerpen, som blev besøgt en enkelt gang. (Foto: Niels Hougaard)
Ekstra Bladet har gennemgået flere end 700 sider kørselsrapporter fra DI-formand Anne Kathrine Steenbjerges familieejede firma, Ancotrans, med en tættekam. Gennemgangen afslører, at de 20 rumænsk-indregistrerede lastbiler, som kører fast for Ancotrans, har fast base i Danmark, og at det nærmeste, bilerne kom Rumænien i april og maj, var den belgiske havneby Antwerpen, som blev besøgt en enkelt gang. (Foto: Niels Hougaard)

Seneste i nationen!

Hent flere
Nyheder
Bliv opdateret med de seneste nyheder direkte i din indbakke. Du får det daglige overblik inden frokost.

Kom EKSTRA i dybden

Hent flere
 

Skatteyderne ender med regningen, når DI-bossen Anne Kathrine Steenbjerge sparker en dansk chauffør ud og erstatter ham med en underbetalt østeuropæer, påpeger vognmandsforeningen FDL.

Se også: DI-boss bag 32 lovbrud på to måneder <b>Afsløring: DI-boss bag 32 rumæner- lovbrud på to måneder </b>

Ifølge FDL tjener staten 3,60 kr. pr. kilometer, som en dansk lastvognschauffør kører i en dansk indregistreret lastbil, fordi chaufføren betaler skat i Danmark, ligesom vognmanden betaler olieafgift, CO2-afgift, vægtafgift og vejbenyttelsesafgift af lastbilen.

Se også: Hun har sat svindlen i system <b>Læs også: Hun har sat svindlen i system </b>

Ekstra Bladet har beregnet, at Ancotrans’ 20 rumænske chauffører tilsammen tilbagelagde 344.292 km. primært på de danske veje i april og maj måned.

370.000 kr pr. rumæner
På årsbasis svarer det til, at hver af DI-bossens rumænske chauffører i gennemsnit kører ca. 103.288 km.

Dermed går staten glip af en indtægt på 371.836 kr. om året, når Anne Kathrine Steenbjerge erstatter en dansk chauffør med en østeuropæer. Nogenlunde det samme beløb sparer DI-bossen i lønudgifter for hver østeuropæer, hun bruger.

Læs også: Direktør har Se også: Har pludselig mistet mælet pludselig mistet mælet

De 8000-9000 udenlandske chauffører, som dagligt kører gods i Danmark i udenlandsk-indregistrerede lastbiler, koster dermed årligt den danske stat omkring tre milliarder kr.

På nationen! har Michael N oprettet sagen 'Ingen 3F blokadevagter foran danske speditører?' om de rumænske chauffører og de mange lovbrud. Forelønig har 21 nationen-medlemmer støttet sagen.

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Følg @pomaEB Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Følg @langwadt Nyhedsredaktør lige nu:Linette K. Jespersen Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik