Persondata politik

nationen

Telenor-sælger til grin i Sverige: Delt 110.000 gange på FB

Tilbuddet om iPad med netadgang fra Telenor var ikke så 'jättebra', som det lød - og nu er den svenske salgssamtale delt 110.000 gange på Facebook.

1 af 1
Nyheder
Bliv opdateret med de seneste nyheder direkte i din indbakke. Du får det daglige overblik inden frokost.

Kom EKSTRA i dybden

Hent flere
 

- Hej, jeg hedder Linda og ringer fra Telenor.

Så fint begynder salgssamtalen mellem Daniel - der har været svensk Telenor-abonnent i 15 år - og salgskonsulenten Linda.

Fantastisk tilbud til trofast kunde
- Jeg har et fantastisk tilbud til dig, der jo er en trofast kunde, fortsætter Linda, og tilbyder derpå Daniel en spritny iPad med netadgang til kun 379 kroner om måneden.

- Jeg formoder, at jeg så skal betale 379 kroner hver måned i to år, svarer Daniel, og det bekræfter Linda - og så går samtalen ligesom i vasken.

Tilbud 4000 dyrere end normalpris
For Daniel mener ikke, at en samlet pris på 9000 for en iPad, der koster 5000 i butikken er en god måde, at takke en trofast kunde på. For han har jo net-adgang i sit mobilabonnement.
- Og jeg kan jo bare få et tvillingekort for 25 kroner pr. måned, som jeg kan bruge til at surfe på iPad med, forklarer Daniel til sælgeren.

Ha' en god aften
Linda konkluderer nu inde i hovedet, at hun ikke får solgt noget til Daniel, og ønsker ham en godt aften - og Daniel skriver samtalen ud ord for ord og lægger den på Telenors Facebook-side.

Her er den nu blevet delt 110.000 gange ifølge Expressen.se, der har talt med Telenors pressechef Andreas Hamrin, der erkender, at samtalen ikke er den bedste reklame for firmaet.

- Vi vil gerne have 100 procent tilfredse kunder, og for at få det, skal vi give kunderne mulighed for kritisere os. Og så må vi gøre vores bedste for at lytte til dem, siger pressechefen.

Daniel havde ifølge avisen ikke regnet med, at hans Facebook-stunt ville blive så populært, og han er lidt ked af, at mange skriver grimme ting om Linda.

- For jeg har jo ikke noget imod hende - det var bare en dårlig deal hun kom med - til en trofast kunde. 9000 for en iPad som koster 5000. Og jeg har set, at de giver samme tilbud til folk ,der har været kunder i mindre end én måned....

Har du også eksempler på tilbud der lydet godt - men som viser sig ikke at være det?

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Nyhedsredaktør lige nu:Linette K. Jespersen Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik