nationen 1 time siden
Protester mod ny moske er irrelevante: Må ikke forskelsbehandle
nationen 4 timer siden
Pige købte forkert PS4-spil: FONA skulle have hjulpet mig bedre
nationen 23 timer siden
Kørelærer får nok: Hold op med at kør op i røven på mig
nationen 5. feb. 2016
Politiets mål var 150.000 færdselsbøder: Endte med 388.017
nationen 5. feb. 2016
Jan fik nej til kontanthjælp: Må nu låne 248.000 i banken
nationen 4. feb. 2016
Brænder julelys i januar: Her har kommunen for mange penge
nationen 4. feb. 2016
Henning føler sig snydt: Syriske flygtninge fik lejlighed før mig
nationen 3. feb. 2016
Byret jorder soldat: Afviser ham, og beder ham betale 45.000
nationen 3. feb. 2016
Arne har hjulpet ældre med PC-support i 16 år: Nu er han fyret
nationen 3. feb. 2016
Utryg alderdom: Var nr 21, nu er Mette nr 110 på bolig-listen
nationen 2. feb. 2016
Tiggeren græd da ældre mand slog ham og sagde: Find et job
nationen 1. feb. 2016
Mand: Man kan godt blive snydt til at gøre en kvinde gravid
nationen 1. feb. 2016
Kim må ikke få en bankkonto: Pga af din registrering i RKI
nationen 29. jan. 2016
Maskinen vindmølle-kritikere elsker: Nu bliver den låst inde
nationen 29. jan. 2016
Tag et banklån: Jan har værdier og kan ikke få kontanthjælp
nationen 29. jan. 2016
Blabla-Blan Ki-Moon: Jeg er træt af at få høvl af hele verden
nationen 29. jan. 2016
Sex skal også være sjovt: DRs voksenbaby i ble skaber seerstorm
nationen 28. jan. 2016
Dansk 'peberspray'-pige skaber overskrifter: Undgik voldtægt
nationen 28. jan. 2016
Vil udvise 80.000 flygtninge: Er svensk statsminister nazist nu?
nationen 28. jan. 2016
Blev drivvåd i dyr dunjakke og klagede: Køb en regnjakke
nationen

37 km på 7 kvarter - hader morgentrafik

Pendlere til og fra hovedstaden synes de sidder meget i kø for tiden. Metrobyggeriet har en del af skylden

  • Kø. (Foto: Jesper Stormly Hansen)
Kø. (Foto: Jesper Stormly Hansen)

Arrrggggg. En time og trekvarter for at køre de 37 kilometer fra Espergærde i Nordsjælland til København i morges. lyder det i dag fra en rasende Jan S. på nationen!, og Jan er ikke den eneste, der har lagt mærke til, at trafikken ikke flyder, som den burde i de københavnske gader.

Hov - der var et kabel
En af forklaringerne er at hver fjerde Københavnske lyskurv ikke virker som den skal. Det skriver DR København, der har talt med chefen for kommunens Center for Trafik, Steffen Rasmussen, der erkender, at det er for mange - og giver metrobyggeriet skylden:

Kablerne til lyskurvene rives over, når man graver til de nye metroer. Og så nulstilles de indstillinger, der ellers får de grønne lys til at passe med den tid, det tager for dig at køre fra det ene kryds til det andet.

- Der ligger jo planer for alle kablerne, så derfor er det rigtig klogt, hvis entreprenørerne tager kontakt til os. For det er dem, der er gæster i vores veje, der har ansvaret for, at der ikke sker nogen ødelæggelser, siger Steffen Rasmussen.

Men hvad siger du? Skal man indføre begrænsninger i trafikken de næste 7 år til metroen er færdig?

Kommunen regner med at få lyskurvene til at virke igen ved udgangen af året, skriver DR.

Seneste Ekstra Bladet job

Seneste i nationen!

Hent flere

Kom EKSTRA i dybden

Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør lige nu:Pernille Holbøll
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen