nationen 19 timer siden
Snydt af Telia: Ahmad blev lovet for meget
nationen 17 timer siden
Rasende seer sammenligner X Factor med serie-5 fodbold
nationen 20 timer siden
Gratis rengøring: Nye flygtninge kan hjælpe børnefamilier
nationen 22 timer siden
Omvendt hævnporno spreder sig: Se mine egne nøgenfoto
nationen 27. mar. 2015
Siger jobbet op: Så er jeg en taber og kan få en lejlighed
nationen 26. mar. 2015
Havde konspirations teoretikerne ret om Dong og Corydon?
nationen 26. mar. 2015
Sådan lever 2 stolte voksne af 1 indtægt: Uden offentlig hjælp
nationen 27. mar. 2015
Fire dejlige unge forårsmodeller - vælg én
nationen 26. mar. 2015
Vi skal være glade for at 998 rumænere får dansk SU
nationen 26. mar. 2015
Ferie til 19000 gik i vasken: Far, har du ikke bestilt visum?
nationen 25. mar. 2015
Forsørges af mand: Føler mig prostitueret (er jeg sexet nok?)
nationen 25. mar. 2015
Jehovas Vidne får sine kørepenge: Hospital glemte 'særreglen'
nationen 25. mar. 2015
Joachim B. rakte ikke tunge ad Thorning: Jeg 'lavede lyde'
nationen 25. mar. 2015
Danskere raser efter omstridt video: Sikke noget svineri!
nationen 18. mar. 2015
Afvist på Gentofte Rådhus: Lise ville tage foto af maden
nationen 24. mar. 2015
Må ikke tage ledsager med i svømmehal – nu visner hans krop
nationen 23. mar. 2015
Skrid hjem til Perkistan: Så får ekstremist julelys i øjnene
nationen 24. mar. 2015
Jehovas Vidne afvist på sygehus: De ville ikke gi' blodgaranti
nationen 24. mar. 2015
Kommune til Filur-husets ejer: Mal det om
nationen 24. mar. 2015
Lasse synes fængselsstraffe til hashhandlere er for hårde
nationen

37 km på 7 kvarter - hader morgentrafik

Pendlere til og fra hovedstaden synes de sidder meget i kø for tiden. Metrobyggeriet har en del af skylden

  • Kø. (Foto: Jesper Stormly Hansen)
Kø. (Foto: Jesper Stormly Hansen)

Seneste i nationen!

Hent flere
Nyheder
Bliv opdateret med de seneste nyheder direkte i din indbakke. Du får det daglige overblik inden frokost.

Kom EKSTRA i dybden

Hent flere
 

Arrrggggg. En time og trekvarter for at køre de 37 kilometer fra Espergærde i Nordsjælland til København i morges. lyder det i dag fra en rasende Jan S. på nationen!, og Jan er ikke den eneste, der har lagt mærke til, at trafikken ikke flyder, som den burde i de københavnske gader.

Hov - der var et kabel
En af forklaringerne er at hver fjerde Københavnske lyskurv ikke virker som den skal. Det skriver DR København, der har talt med chefen for kommunens Center for Trafik, Steffen Rasmussen, der erkender, at det er for mange - og giver metrobyggeriet skylden:

Kablerne til lyskurvene rives over, når man graver til de nye metroer. Og så nulstilles de indstillinger, der ellers får de grønne lys til at passe med den tid, det tager for dig at køre fra det ene kryds til det andet.

- Der ligger jo planer for alle kablerne, så derfor er det rigtig klogt, hvis entreprenørerne tager kontakt til os. For det er dem, der er gæster i vores veje, der har ansvaret for, at der ikke sker nogen ødelæggelser, siger Steffen Rasmussen.

Men hvad siger du? Skal man indføre begrænsninger i trafikken de næste 7 år til metroen er færdig?

Kommunen regner med at få lyskurvene til at virke igen ved udgangen af året, skriver DR.

Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen
Ledende digital redaktør:Anders Refnov
EKSTRA-redaktør:Lisbeth Langwadt
Nyhedsredaktør lige nu:Peter Roelsgaard
Udgiver:JP/Politikens Hus A/S
Alt på ekstrabladet.dk