nationen 10. jul. 2015
Vi straffes for at tage uddannelse: 9 uger uden offentlig ydelse
nationen 10. jul. 2015
Mor må sove foran kommunen for fuldt samvær med børnene
nationen 10. jul. 2015
Anita sukker efter 22 år i ministerium: Har flyttet 15 gange
nationen 10. jul. 2015
Bøde-Danmark: 1020 kr for at parkere bil foran eget firma
nationen 10. jul. 2015
Pige forsvarer Citybois: 20.643 læsere kræver ekstra-koncert
nationen 9. jul. 2015
Ville ikke hjælpe hårdt såret trafikoffer: Nej, jeg filmer
nationen 9. jul. 2015
Skide-bange rollator-Bent: Postbudet cykler på fortovet
nationen 9. jul. 2015
22.000 mister studiestøtte: Pjækkede mere end 4 timer pr måned
nationen 8. jul. 2015
19-årige Camilla: Til alle jer, der tror jeg ikke gider arbejde
nationen 8. jul. 2015
Egypten efter terror: Vi skal tage effektive midler i brug
nationen 8. jul. 2015
Flyvende kryb drev dem til vanvid: Så lavede de insekt-magnet
nationen 7. jul. 2015
Mor på voksenferie: Vil ikke bruge alle 3 uger med børnene
nationen 8. jul. 2015
16-årig rasende over 19-årigs SU-brok: Find dig et arbejde
nationen 7. jul. 2015
Håber fattige grækere laver revolution mod de rige nu
nationen 7. jul. 2015
Ku' ikke finde sine briller: Så kom politiets hundepatrulje
nationen 7. jul. 2015
19 årige Camilla til kommunen: Ingen kan jo leve uden penge
nationen 1. jul. 2015
Kommunen skal jo spare: Mette får nu 19 besøg mindre pr uge
nationen 6. jul. 2015
Chauffør holder pause: Og nu stinker hele bussen af røg
nationen 6. jul. 2015
Har jo sagt nej: Nu pakker de reklamer ind i plastikposer
nationen 6. jul. 2015
Her går naboens kat i kamera-fælde: Pisser på min dør - igen
nationen

37 km på 7 kvarter - hader morgentrafik

Pendlere til og fra hovedstaden synes de sidder meget i kø for tiden. Metrobyggeriet har en del af skylden

  • Kø. (Foto: Jesper Stormly Hansen)
Kø. (Foto: Jesper Stormly Hansen)

Arrrggggg. En time og trekvarter for at køre de 37 kilometer fra Espergærde i Nordsjælland til København i morges. lyder det i dag fra en rasende Jan S. på nationen!, og Jan er ikke den eneste, der har lagt mærke til, at trafikken ikke flyder, som den burde i de københavnske gader.

Hov - der var et kabel
En af forklaringerne er at hver fjerde Københavnske lyskurv ikke virker som den skal. Det skriver DR København, der har talt med chefen for kommunens Center for Trafik, Steffen Rasmussen, der erkender, at det er for mange - og giver metrobyggeriet skylden:

Kablerne til lyskurvene rives over, når man graver til de nye metroer. Og så nulstilles de indstillinger, der ellers får de grønne lys til at passe med den tid, det tager for dig at køre fra det ene kryds til det andet.

- Der ligger jo planer for alle kablerne, så derfor er det rigtig klogt, hvis entreprenørerne tager kontakt til os. For det er dem, der er gæster i vores veje, der har ansvaret for, at der ikke sker nogen ødelæggelser, siger Steffen Rasmussen.

Men hvad siger du? Skal man indføre begrænsninger i trafikken de næste 7 år til metroen er færdig?

Kommunen regner med at få lyskurvene til at virke igen ved udgangen af året, skriver DR.

Seneste Ekstra Bladet job

Nyheder
Bliv opdateret med de seneste nyheder direkte i din indbakke. Du får det daglige overblik inden frokost.

Kom EKSTRA i dybden

Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør lige nu:Peter Roelsgaard
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen
Udgiver:JP/Politikens Hus A/S
Alt på ekstrabladet.dk