nationen 15 timer siden
Sure cyklister vinder over rige husejere: Borgmester(EL) er glad
nationen 23 timer siden
Politi til smadret kassedame: Opsøg selv tyven, vi har ikke tid
nationen 24. aug. 2016
Bor i huse til 15 mio: Chikanerer cyklister med brosten
nationen 24. aug. 2016
Ronni rasende over nyt DONG-gebyr: 50 kr for at spare strøm
nationen 23. aug. 2016
Wozniacki prøvede hyldest-altan: Øv, at andre OL-helte ikke må
nationen 23. aug. 2016
Blowjob-video nåede 702 likes: Facebook gjorde ikk' noget
nationen 22. aug. 2016
11-årig pige savner 25.000 kr: Efterlyser vidner
nationen 22. aug. 2016
Så forkert: Guldmundur får ingen medalje
nationen 19. aug. 2016
Hjælp mig: Snydt for 9500 af taxachauffør og hæveautomat på ferie
nationen 19. aug. 2016
Borgmester om førtidspensionists 'klynk': Han køber negerdamer
nationen 19. aug. 2016
Lykkelig kontanthjælpsmodtager: Tak til jer der arbejder og gør det muligt
nationen 19. aug. 2016
Hævn-reklame i Tyrkisk lufthavn: Pas på voldtægter i Sverige
nationen 18. aug. 2016
17-årig hviskede forsigtigt nej: Ved ikke om hun blev voldtaget
nationen 18. aug. 2016
De rige slipper for kø: Kontanthjælpsbørn må vente 45 minutter
nationen 18. aug. 2016
Hyggeracisme: De andre vaskede hænder, jeg sku' vaske hovedet
nationen 17. aug. 2016
Vi har jo pengene: Kommunal studietur til New Zealand vedtaget
nationen 17. aug. 2016
Først strejkede DR-ansatte: Nu vil de heller ikke arbejde i Jylland
nationen 17. aug. 2016
Sku' hente PostNord pakke senest d. 15: Snydt, den er sendt retur
nationen 17. aug. 2016
Stolt Cavendish troede han skulle have ros: Fik shitstorm
nationen 16. aug. 2016
Dansk/tyrker blev kaldt 'muslimsk afskum': Kom bare med fakta

Det irriterer kunderne mest: Rejsekort passerer 2,5 milliard

Der er nu 1,6 millioner aktive rejsekort, og de checkede ud og ind for 2,5 milliard kroner sidste år. Men der er noget, der irriterer kunderne

Rejsekort-læser går amok: Lyder som en rapper
1/2
Næste »

- Med en million nye kunder det seneste år og en stigning i andelen af kunder, der synes at rejsekort gør det lettere at bruge offentlig transport, har vi bevæget os den rigtige vej på kunde­fronten.

Flere er tilfredse
Sådan siger en tilfreds Bjørn Wahlsten, administrerende direktør for Rejsekort A/S, om en undersøgelse, der viser, at i fire ud af fem rejsekortbrugere synes kortet er en god idé, og at antallet af bru­gere, der vurderer, at rejsekort gør det lettere at bruge offentlig transport er steget fra 64 pct. i 2014 til 69 pct. i 2015.

Ind og ud og op og ned af lommen
Undersøgelsen viser dog også, at de mange kunderne - der sidste år rejste for 2,5 milliarder - er irriterede over tre ting ved kortet:

Rejsekort genrepix nationen - 21. dec. 2015 Hjælp til glemsomme rejsekort-ejere: Check selv ud på ny app 

1. at man skal checke ud.

2. at man skal checke ind igen ved skift af trans­portmiddel.

3. at man skal have kortet op af lommen for at checke ind og ud.

I Rejsekortet A/Ss handlingsplan for 2016 kan man læse at man vil lytte mere til kunderne, og Bjørn Wahlsteen har tidligere sagt til nationen!, at han gerne læser med i kommentarfeltet for at blive inspireret.

Men hvad mener du? Hvad synes du er det mest irriterende ved rejsekortet?

 

Seneste Ekstra Bladet job

Følg Ekstra Bladet

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Kim Vangkilde
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen