nationen 24. jun. 2016
100.000 læsere og tre partiledere er enige: EU-valg i Danmark
nationen 24. jun. 2016
Må ikke ha' hund i lejligheden: Men Blacky har aldrig bidt nogen
nationen 24. jun. 2016
Stolt: 11.9 i snit med 2 små børn, død far og 26 procent fravær
nationen 24. jun. 2016
Afslag på job: Ansøgers 5 børn gjorde direktøren usikker
nationen 23. jun. 2016
Ulovlig moms på licens: Regner med at få 15-20000 tilbage fra DR
nationen 24. jun. 2016
Merkel, Merkel, alles ist vorbei: Hahahahaha
nationen 24. jun. 2016
Flertal for dansk EU-afstemning: Løkke kan begynde at svede
nationen 23. jun. 2016
Microsoft-direktør svarede aldrig: Så fandt Erik selv en løsning
nationen 22. jun. 2016
Mathias fik skældud da han spurgte læreren om motion
nationen 23. jun. 2016
Tøsede studenter tager sabbat-år: Jeg står op kl. 5 hver morgen
nationen 22. jun. 2016
'Fede ko' til de gamle 'venner': Hvorfor spyttede i på mig?
nationen 22. jun. 2016
Facebook fortæller: Sådan stemmer briterne i morgen
nationen 21. jun. 2016
I en fremmedhadsk tid: Stolt søster roser Abdullas snit på 12,7
nationen 23. jun. 2016
Fuck han ligner: Fans glæder sig vildt til ny film om Tupac
nationen 23. jun. 2016
Taget på fersk gerning: Hundeejer måtte samle lort op i hånden
nationen 21. jun. 2016
Daniel fik aldrig studenterhue: Til gengæld har jeg arbejde
nationen 21. jun. 2016
Nul mål, nul point: Ny regel skal redde røvsygt EM
nationen 21. jun. 2016
P-vagt forklarer bøde: Den store gule streg betyder handicap-plads
nationen 20. jun. 2016
'Jeg kan godt lide dig - men du er fra det forkerte land'
nationen 20. jun. 2016
Yrsa, 92, er sur på Støjberg: Tosset regel om proforma ægteskab
nationen

Det irriterer kunderne mest: Rejsekort passerer 2,5 milliard

Der er nu 1,6 millioner aktive rejsekort, og de checkede ud og ind for 2,5 milliard kroner sidste år. Men der er noget, der irriterer kunderne

Rejsekort-læser går amok: Lyder som en rapper
1/2
Næste »

- Med en million nye kunder det seneste år og en stigning i andelen af kunder, der synes at rejsekort gør det lettere at bruge offentlig transport, har vi bevæget os den rigtige vej på kunde­fronten.

Flere er tilfredse
Sådan siger en tilfreds Bjørn Wahlsten, administrerende direktør for Rejsekort A/S, om en undersøgelse, der viser, at i fire ud af fem rejsekortbrugere synes kortet er en god idé, og at antallet af bru­gere, der vurderer, at rejsekort gør det lettere at bruge offentlig transport er steget fra 64 pct. i 2014 til 69 pct. i 2015.

Ind og ud og op og ned af lommen
Undersøgelsen viser dog også, at de mange kunderne - der sidste år rejste for 2,5 milliarder - er irriterede over tre ting ved kortet:

Rejsekort genrepix nationen - 21. dec. 2015 Hjælp til glemsomme rejsekort-ejere: Check selv ud på ny app 

1. at man skal checke ud.

2. at man skal checke ind igen ved skift af trans­portmiddel.

3. at man skal have kortet op af lommen for at checke ind og ud.

I Rejsekortet A/Ss handlingsplan for 2016 kan man læse at man vil lytte mere til kunderne, og Bjørn Wahlsteen har tidligere sagt til nationen!, at han gerne læser med i kommentarfeltet for at blive inspireret.

Men hvad mener du? Hvad synes du er det mest irriterende ved rejsekortet?

 

Seneste Ekstra Bladet job

Følg Ekstra Bladet

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet

Seneste i nationen!

Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Pernille Holbøll
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen