nationen 22. jul. 2016
Utryg borger: De vantro er i undertal og burde skyde fra sig
nationen 22. jul. 2016
Nike's 'plus size' model er ikke tyk nok
nationen 21. jul. 2016
Cirkus Dannebrog til politiker: Stik snablen ind
nationen 21. jul. 2016
Trist københavner: Gadetiggere har ændret byen
nationen 20. jul. 2016
Segway-ulykke i Lalandia: - Der lå sten på banen
nationen 20. jul. 2016
Rasende pendler: DSB forhindrer min kærestes uddannelse
nationen 19. jul. 2016
Enlig mor havde sparet 30.000 ved at blive på sofaen
nationen 14. jul. 2016
McDårlig Service: - Spis nu bare de løg
nationen 14. jul. 2016
Mads må ikke få ny hofte: Jeg bor med junkier
nationen 13. jul. 2016
Over 23.000 læsere kan godt forstå, at Pølse-Jane er sur
nationen 13. jul. 2016
Emil vil skide på, at hunden 'ikke gør noget', når den kommer rendende
nationen 13. jul. 2016
Rasende pølsemutter: Cykelløb uddelte gratis VIP-pølser
nationen 12. jul. 2016
Måling: Muslimer giver syv gange flere problemer end jøder
nationen 12. jul. 2016
Danske Nana om død tyrefægter: Hvem kan klandre tyren?
nationen 12. jul. 2016
Besat: Stak af fra kæreste og madlavning for at jagte Pokémon
nationen 12. jul. 2016
Fortalte om sin depression og blev kaldt medieluder og møgso
nationen 12. jul. 2016
Lagde gave i forrude af bil og fik bøde: - Jeg kunne ikke klage
nationen 11. jul. 2016
Dumme SKAT: Må ikke betale for tidligt og heller ikke for sent
nationen 11. jul. 2016
Uber-kunder skal have bøder: Hash-kunder bliver også straffet
nationen 11. jul. 2016
Første offer for ny burka-lov: Risikerer bøde på 70.000 kr
nationen

Det irriterer kunderne mest: Rejsekort passerer 2,5 milliard

Der er nu 1,6 millioner aktive rejsekort, og de checkede ud og ind for 2,5 milliard kroner sidste år. Men der er noget, der irriterer kunderne

Rejsekort-læser går amok: Lyder som en rapper
1/2
Næste »

- Med en million nye kunder det seneste år og en stigning i andelen af kunder, der synes at rejsekort gør det lettere at bruge offentlig transport, har vi bevæget os den rigtige vej på kunde­fronten.

Flere er tilfredse
Sådan siger en tilfreds Bjørn Wahlsten, administrerende direktør for Rejsekort A/S, om en undersøgelse, der viser, at i fire ud af fem rejsekortbrugere synes kortet er en god idé, og at antallet af bru­gere, der vurderer, at rejsekort gør det lettere at bruge offentlig transport er steget fra 64 pct. i 2014 til 69 pct. i 2015.

Ind og ud og op og ned af lommen
Undersøgelsen viser dog også, at de mange kunderne - der sidste år rejste for 2,5 milliarder - er irriterede over tre ting ved kortet:

Rejsekort genrepix nationen - 21. dec. 2015 Hjælp til glemsomme rejsekort-ejere: Check selv ud på ny app 

1. at man skal checke ud.

2. at man skal checke ind igen ved skift af trans­portmiddel.

3. at man skal have kortet op af lommen for at checke ind og ud.

I Rejsekortet A/Ss handlingsplan for 2016 kan man læse at man vil lytte mere til kunderne, og Bjørn Wahlsteen har tidligere sagt til nationen!, at han gerne læser med i kommentarfeltet for at blive inspireret.

Men hvad mener du? Hvad synes du er det mest irriterende ved rejsekortet?

 

Seneste Ekstra Bladet job

Følg Ekstra Bladet

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Jakob Hansen
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen