nationen 24. maj 2016
Derfor skal du takke Daham med de tre koner og 20 børn
nationen 24. maj 2016
15-årig pige beder om rigtig seksualundervisning
nationen 24. maj 2016
Dansk kvinde snydt: Chattede i timevis med prins Harry
nationen 23. maj 2016
MF'er får skattefrit tilskud til husførelse: Lejer ud på AirBnb
nationen 20. maj 2016
Stephanie fra Herlev udvist: En elev-uddannelse er ikke fin nok
nationen 20. maj 2016
Nana er hidsig: Restaurant kræver 40 kr for en stol til baby
nationen 19. maj 2016
Får 134 i timen: Ninna ville få flere penge hvis hun sad derhjemme
nationen 19. maj 2016
Niqab-demo søndag: Piger må deltage - hvis de har ledsager med
nationen 19. maj 2016
Efter neger-debat: Ikke OK at kalde lyse mennesker 'kartofler'
nationen 18. maj 2016
Forældre havde sagt farvel: Så bevægede 10-årige Victoria armen
nationen 18. maj 2016
Filmede piges underliv på trappen: Her gælder loven nemlig ikke
nationen 18. maj 2016
15-årig bliver bedt om slukke mobilen: Se hans kloge svar
nationen 18. maj 2016
Urimeligt at Levakovic må blive og Wang skal smides ud
nationen 17. maj 2016
Sosu'en tog 93-årig med på bar: Gad ikke luge plejehjems-haven
nationen 17. maj 2016
Fanø raser: Flittig sushi-kineser står til udvisning
nationen 17. maj 2016
Hjælp mig: Jeg lugter af død mand (min underbo)
nationen 17. maj 2016
Brysterne må ikke berøres: 88.000 asylansøgere får en pjece
nationen 10. maj 2016
Slut med pølsehorn: Børnehaver serverer kun vegetar
nationen 10. maj 2016
'Stein Bagger er ren'
nationen 10. maj 2016
Niqab-piger slået og spyttet på: Nu går niqab-tilhængere på gaden
nationen

Det irriterer kunderne mest: Rejsekort passerer 2,5 milliard

Der er nu 1,6 millioner aktive rejsekort, og de checkede ud og ind for 2,5 milliard kroner sidste år. Men der er noget, der irriterer kunderne

Rejsekort-læser går amok: Lyder som en rapper
1/2
Næste »

- Med en million nye kunder det seneste år og en stigning i andelen af kunder, der synes at rejsekort gør det lettere at bruge offentlig transport, har vi bevæget os den rigtige vej på kunde­fronten.

Flere er tilfredse
Sådan siger en tilfreds Bjørn Wahlsten, administrerende direktør for Rejsekort A/S, om en undersøgelse, der viser, at i fire ud af fem rejsekortbrugere synes kortet er en god idé, og at antallet af bru­gere, der vurderer, at rejsekort gør det lettere at bruge offentlig transport er steget fra 64 pct. i 2014 til 69 pct. i 2015.

Ind og ud og op og ned af lommen
Undersøgelsen viser dog også, at de mange kunderne - der sidste år rejste for 2,5 milliarder - er irriterede over tre ting ved kortet:

Rejsekort genrepix nationen - 21. dec. 2015 Hjælp til glemsomme rejsekort-ejere: Check selv ud på ny app 

1. at man skal checke ud.

2. at man skal checke ind igen ved skift af trans­portmiddel.

3. at man skal have kortet op af lommen for at checke ind og ud.

I Rejsekortet A/Ss handlingsplan for 2016 kan man læse at man vil lytte mere til kunderne, og Bjørn Wahlsteen har tidligere sagt til nationen!, at han gerne læser med i kommentarfeltet for at blive inspireret.

Men hvad mener du? Hvad synes du er det mest irriterende ved rejsekortet?

 

Seneste Ekstra Bladet job

Følg Ekstra Bladet

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Peter Roelsgaard
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen