Samfund

300 passagerer strandet i Københavns Lufthavn

De skulle have været med et fly til Phuket i går, men sådan gik det ikke

  • 25 timer endte de 300 danskeres ferie med at blive forsinket - og kortere (Foto: Janne Knudsen)
25 timer endte de 300 danskeres ferie med at blive forsinket - og kortere (Foto: Janne Knudsen)
1/2
Næste »

Det er fristende at flygte fra vinterkulden i disse dage, og det er sikkert også med den tanke i baghovedet, at 300 personer i går tog til Københavns Lufthavn for at flyve til Phuket på ferie med Star Tour.

- Ja, det er rigtigt, at de skulle have været af sted i går ved middagstid, men der var et teknisk problem med flyet, siger Nikolai Johnsen, der er pressechef i Star Tour.

Derfor kom passagererne ikke af sted som ventet. Rejseselskabet sendte derfor ifølge Nikolai Johnsen en medarbejder ud til lufthavnen for at informere passagererne og svare på spørgsmål.

- Og så sørgede vi for, at alle kunne indkvarteres på hotellet Bella Sky i nærheden, hvor vi sendte dem hen med busser. I mellemtiden havde vi sendt dem tre beskeder for at holde dem opdaterede, siger Nikolai Johnsen.

Se også: 300 danskere strandet i ferieparadis

Passager: 25 timers forsinkelse er for dårligt
En af passagererne, som skulle have været i Phuket for længst, er Janne Knudsen.

- Nu er vi endelig inde i flyet efter 25 timer. Det tog også lang tid i dag, fordi de skulle seate os manuelt. Så vi stod længe i kø, og så har vi ventet længe ved gaten, fordi de fandt ud af, at der manglede seks pladser, siger hun over telefonen til Ekstra Bladet.

De nye fly, som Star Tour skaffede, skulle have været af sted mod Thailand onsdag klokken 12.55. Det er dog først fløjet lidt i klokken 14.

- Hjemmefra bookede vi ekstra benplads, men det får vi ikke. Det er noget rigtig, rigtig ged. Hele tiden blev Star Tour ved med at sige, at vi måtte vente. Vi stod 300 personer inklusiv børn, siger Janne Knudsen.

Hun beskriver det hele som meget kedeligt.

- Folk var hidsige. Det skulle have været en god start på en ferie, men ja.., siger hun til Ekstra Bladet.

De mange Star Tour-gæster har fået information via sms'er og medarbejdere, som blev sendt til lufthavnen for at hjælpe og svare på spørgsmål (Foto: Janne Knudsen) De mange Star Tour-gæster har fået information via sms'er og medarbejdere, som blev sendt til lufthavnen for at hjælpe og svare på spørgsmål (Foto: Janne Knudsen)

24 timer senere
Nikolai Johnsen fra Star Tour forklarer, at det selvfølgelig er beklageligt, at passagererne ikke kunne komme af sted med det samme.

- Vi har fundet et andet fly, som afgår i dag klokken 13. Her har vi prioriteret, at de kan komme af sted så hurtig som muligt.

- Så det vil sige, at hvis man har opgraderet til bedre pladser, så får man dem ikke med det nye fly?

- Nej, vi har simpelthen prioriteret, at de kunne komme så hurtigt af sted som muligt. Det, tror jeg, passagererne ville kunne forstå.

- Hvordan kommer kunderne til at blive kompenseret?

- De har selvfølgelig ret til kompensation, og derfor kontakter alle kunder om de regler, som gælder, siger pressechefen, Nikolai Johnsen.

Han forklarer yderligere, at de seks passagerer, som der ikke var plads til på det nye fly, skulle med et andet selskab.

- Det flyver over Bangkok, så de får desværre en lidt længere rejse. Vi beklager meget, og jeg forstår godt, at folk er skuffede. Det ville jeg også selv være, siger pressechef Nikolai Johnsen.

Seneste Ekstra Bladet job

Følg Ekstra Bladet

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet

Seneste Nyheder

Hent flere

Mest læste i Nyheder

Hent flere
Grønland - Seneste nyt
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Christina Ehrenskjöld
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen