Dybfølt eftersøgning - eller bare et stunt?

Meget tyder på, at 'Karens' efterlysning af sit barns far på Youtube i virkeligheden er et reklamestunt

  • Hedder kvinden på billedet Karen? Og har hun overhovedet børn? (Foto fra hjemmesiden)
Hedder kvinden på billedet Karen? Og har hun overhovedet børn? (Foto fra hjemmesiden)
1 af 1

Seneste Nyheder

Hent flere

Mest læste i Nyheder

Hent flere

Få EKSTRA overblik

Hent flere
Grønland - Seneste nyt
 

Hele verden har åndeløst fulgt 27-årigs Karens kamp for at finde den udenlandske mand, der efter et one night stand for halvandet år siden er blevet far til hendes barn.

På videosiden Youtube har Karen i et filmklip indtrængende bedt faren, som hun desværre ikke kan huske, om at melde sig.

Flere hundrede tusinder mennesker verden over har set Karens bøn, og de mange kommentarer vidner om, at historien rammer seerne lige i hjertet.

Den usædvanlige fremgangsmåde har også pirret mange mediers nysgerrighed. F.eks. her på ekstrabladet.dk

'Karen' er bare en skuespiller
Men ifølge ekstrabladet.dk's oplysninger er videoen konstrueret.

'Karen' er i virkeligheden er en 27-årig skuespiller fra Nørrebro. Som ikke hedder Karen - og som i øvrigt heller ikke har nogle børn.

Til gengæld har hun erfaring fra reklamefilm, kortfilm og en række små roller i film og tv-serier.

ekstrabladet.dk har hele dagen forsøgt at komme i kontakt med skuespilleren, men det har vist sig endog temmelig umuligt.

Normalt er skuespillere glade, når pressen interesserer sig for det, de laver. Men i dette tilfælde har skuespilleren totalt ignoreret ekstrabladet.dk's telefonbeskeder, sms'er og mails.

Hvem står bag?
Blandt eksperter i sociale medier diskuteres det ikke længere, om der er tale om en såkaldt viral reklamekampagne. Diskussionen handler nu om, hvem der står bag.

Og om det etisk forsvarlige ved at lave reklamer, der på denne måde leger med folks følelser.

- Efter vores mening ville det være meget dårligt at udnytte folks følelser for at få hurtig opmærksomhed, skriver Jonas Klit Nielsen fra Mindjumpers på sin blog.

- Men hvad nu, hvis der står en organisation med en god sag bag kampagnen? En organisation, som har med børn at gøre? I det tilfælde ville en organisation som PlanDanmark være et bud på en afsender, skriver han.

Ved du, hvem der står bag videoen 'Danish mother seeking'? Så kontakt ekstrabladet.dk på 1224@eb.dk

Ansvarshavende chefredaktør: Poul Madsen Følg @pomaEB Ledende digital redaktør: Anders Refnov EKSTRA-redaktør: Lisbeth Langwadt Følg @langwadt Nyhedsredaktør lige nu:Mikkel Selin Kontakt Ekstra Bladet

Ekstra Bladet - Rådhuspladsen 37 - 1785 København V - Telefon: 33 11 13 13 - Fax: 33 14 10 00 - CVR nr. 26 93 36 76

Udgiver: JP/Politikens Hus A/S | Om Ekstra Bladet | Ophavsret | Persondata politik