Gå til artikel om 1 sek Gå til artikel
Gå til artikel
Samfund

Webshops: Post-pakker går ofte i stykker

Hårdhændet pakke-behandling er ikke enestående, siger firmaer der ofte sender pakker

Private optagelser offentliggjort for nylig viste, hvordan en nu fyret GLS-medarbejder hårdhændet kastede med pakkerne. (Privatoptagelser)
1/2
Næste »

GLS Danmarks hårdhændede behandling af pakker i Sønderborg er åbenbart ikke et enkeltstående tilfælde. Flere store webshops oplever nemlig ofte, at deres pakker går i stykker på vej ud til kunderne.

Dagbladet JydskeVestkysten har lavet en rundspørge hos en række af de firmaer, som ofte sender pakker ud til deres kunder.

^42711F284E2520324471B1D4DECD1A0FC3840443E509ACB515^pimgpsh_fullsize_distr.png Samfund - 27. jan. 2016 Video går amok på Facebook: Her smider GLS-fragtmænd med dine pakker

Og de melder overfor avisen, at de dagligt oplever problemer med kunder, som har modtaget ødelagte varer.

Afslørende video
En video afslørede forleden, hvordan en ansat hos pakkefirmaet GLS Danmark kylede rundt med pakkerne i Sønderborg. Manden røg efterfølgende selv ud.

- Jeg kan slet ikke forstå folks forargelse over videoen, for jeg tror, at det man ser i videoen er dagligdag. Vi bruger både GLS og Post Danmark, og det er hver eneste dag, at vi har kunder, som ringer og siger, at der er noget, som er gået i stykker ved leveringen, siger Lone Simonsen, leder af kundeservice hos Kop & Kande til JydskeVestkysten.

Også hos Imerco oplever man problemer. Her går der ugentligt ting i stykker under transporten.

Hos Bahne er der også bøvl med smadrede ting.

Afviser kritik
- På månedsbasis har vi nok 5-6 pakker, som går i stykker. Hvis vi for eksempel sender billeder, så kan det nemt gå galt. Men det handler meget om, hvordan du pakker tingene. En pakke skal kunne tåle at blive tabt fra det bord, hvor den er pakket på, siger Jens Simonsen, webansvarlig hos Bahne til det vestjyske dagblad.

Post Danmark afviser kritikken.  Her henviser man til, at der kun var problemer med 0,02 procent af de transporterede pakker i 2014. GLS oplyser, at de kun har problemer med 0,01 procent.

Se også: GLS-chauffør kaster med kundernes pakker - nu er GLS ramt af en kæmpe "shitstorm"

Seneste Ekstra Bladet job

Følg Ekstra Bladet

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet

Seneste Nyheder

Hent flere

Mest læste i Nyheder

Hent flere
Grønland - Seneste nyt
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Benjamin Krogh
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen