Hvad er sponseret indhold?

Sponserede artikler (native advertising) bliver til i et samarbejde mellem Ekstra Bladets kommercielle native-afdeling og en annoncør. Ekstra Bladets uafhængige redaktioner har intet at gøre med sponserede artikler.

Når en artikel er markeret med teksten ’Sponseret af brand’, har sponsoren betalt for artiklen og har indflydelse på det tema, den beskæftiger sig med. Ekstra Bladets native-redaktion står bl.a. for idéudvikling, vinkling, billedvalg og tekst. Native-redaktionen består af journalister, der tilstræber at give brugerne en læseværdig oplevelse i form af indhold, der enten gør læserne klogere på et givent tema eller har en høj underholdningsværdi.

Native-indhold skal leve op til de kvalitetsstandarder samt til den værdi, stil og tone, læserne kender fra Ekstra Bladets øvrige indhold. Den ansvarlige native-redaktør har til enhver tid fuld råderet over det native-indhold, der publiceres på Ekstra Bladets medieplatforme.

Sponserede artikler kan optræde på eb.dk eller i print-udgaven af Ekstra Bladet. Artiklerne bringes side om side med almindeligt redaktionelt indhold, men de vil være tydeligt markeret med teksten ’Sponseret af brand’, uanset hvor de optræder på hjemmesiden eller i avisen. Baggrundsfarven på forsidehenvisninger vil også adskille sig fra det uafhængige redaktionelle indhold.

Seneste Nyt
Mest læste

Følg Ekstra Bladet

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet