Sex & samliv 1 time siden
Ny forskning: Sådan ser en flot penis ud
Sex & samliv 9 timer siden
Sex og vold sælger ikke
EKSTRA Sex og samliv 11 timer siden
Ung alenemor: Når jeg er liderlig, skal jeg bare ha' noget
Sex & samliv 21 timer siden
Det skal du gøre, når dine naboer stønner for højt
Sex & samliv 29. jul. 2015
Derfor skal mænd ikke bekymre sig om penis-størrelsen
Sex & samliv 28. jul. 2015
Her er de nye Miss Bum Bum-deltagere
Sexperterne 28. jul. 2015
Skift tempo i sengen – og få bedre og længere sex
Kys & kærlighed 28. jul. 2015
Fem tegn på, at dit forhold holder i og uden for sengen
Sex & samliv 27. jul. 2015
Kvinder vil se Kardashian-porno
Sex & samliv 27. jul. 2015
TV: Kvinder beskriver kærestens penis til fantomtegner - se det tossede resultat
EKSTRA Sex og samliv 25. jul. 2015
Analglad trucker: Kvinder vil kun sjældent mit numsehul
Sex & samliv 23. jul. 2015
Kådt par knalder i telefonboks inden fiskeshopping
Sex & samliv 14. jul. 2015
Kvinde hyggede sig med sexlegetøj og kørte galt
EKSTRA Sex og samliv 11. jul. 2015
En swingers bekendelser: Knaldede veninden, mens konen sov ved siden af
Sex & samliv 10. jul. 2015
TwerkingButt - sexgadget for de porno- og numseglade
Sexperterne 10. jul. 2015
TV: Så farlig er din frække fantasi
Sexperterne 10. jul. 2015
TV: Sådan knalder du med en lille penis
Sex & samliv 10. jul. 2015
Her får du Europas frækkeste feriesex
Sex & samliv 10. jul. 2015
TV: Ekstrahård mandestrip til pigerne
EKSTRA Sex og samliv 9. jul. 2015
Uniformsliderlig sygeplejerske i Høng og Politiluderen fra Silkeborg

Blowjobs sælger alkohol

Kultdrik: Skal det igen lykkes dansk firma at få gratis omtale ved sælge deres sodavand med alkohol ved hjælp af frække reklamer?

Er det okay at reklamere for alkohol med billeder af kvinder, der simulerer blowjobs og ‘doggystyle’ med mand med stenfjæs? spørger kvindeportalen oestrogen.dk sine læsere.

I en sofa sidder en ung mand med pertentlig påklædning og stirrer frem for sig.

I hans skød er en kvinde tilsyneladende i gang med at give den unge herre et blowjob. Ved siden siden af den intime scene står:

'Fest nu – undskyld senere!

Sådan lyder det nye slogan for produktet Cult, som er en blanding af sodavand og alkohol, nemlig.

Modellerne får lov til at beholde tøj på
Efter megen kritik af tidligere års reklamekampagner, hvor nøgne kvinder med en Cult-drik i hånden poserede udfordrende på store plakater i hele landet, har firmaet denne gang besluttet at lade modellerne være påklædt.

- Men budskabet er det samme, kanten præcis så skarp som altid, og indpakningen er fuld af stil og klasse, lyder det i en pressemeddelse.

Alkoholnævnet såvel som politikere har af flere omgange været ude med rivejernet efter Cults reklamer, men ejeren af Cult, Brian Sørensen, har tidligere forklaret sin strategi med, at man med et lille markedsføringsbudget, har måttet tænke kreativt.

Plakaterne er flot kunst
Han er også stolt af den seneste kampagne:

- Vi mener vores reklamer er flotte, sensuelle og flot gade kunst, men lad det nu ligge, alle har ret til deres mening... hvis politikerne og alkoholpolitisk nævn ikke kan lide det mest naturlige af alt, nøgenhed, så kan vi da godt klæde vores modeller på...

- Vi lover til gengæld stadig at gøre nøjagtigt det modsatte af, hvad andre ville gøre.

Kønsforsker: Drengerøvsreklame
Kønsforsker ved Roskilde Universitetscenter, Karen Sjørup kalder de nye reklamer for ‘drengerøvsreklamer’ og mener, at det er interessant, hvordan kampagnen signalerer ‘overherredømme’:

- Det er jo meget interessant med drengens velfriserede, men udtryksløse barnehoved over kostskoleantrækket. Der er jo hverken party eller erotik over det. Bare stendød markering af overherredømme.

Prostituerede i hundeposition
Det er især billedet med ‘blowjobs-scenen, der irriterer Karen Sjørup:

- Det irriterer mig, at billedet med blowjobbet, hvor kvinden er reduceret til den prostituerede i hundeposition, er noget, som tricker mænd og drenge så meget og fortæller unge kvinder, at det er hvad, sex handler om.

Læs mere om kærlighed og kønspolitik på www.oestrogen.dk

Ekspert: Billig og smart reklame

Markedsføringsjournalisten Peter Engholm fra bureaubiz.dk mener, danskerene er i verdenseliten, når det gælder kritisk sans over for reklamer, så annoncøren skal under vores radar, og til dét formål er der forskellige virkemidler:

- Vaskepulver-film er ikke opsigtsvækkende, men de bankes ind så massivt, at vi til sidst giver efter. TDCs nye tv-spots giver os nøgenhed - i modsætning til Cult - men her satser man på charmerende humor. Og så har vi Cult, der dyrker provokationen.

Peter Engholm gør opmækrsom på, at Cult ikke sætter penge af til tradittionel markedsføring. De går hverken bredt ud eller producerer dyre tv-reklamer:

- Du kan kalde det PR og word-of-mouth, for når vi diskuterer Cult, er det en del af deres strategi. Jeg er sikker på, at Cult-direktørerne high-fiver hinanden, hver gang medierne giver politikere og feminister plads til at lade sig forarge over Cult-piger i udfordrende stillinger.

Bureaubiz.dker et nyhedssite om markedsføring. Det henvender sig primært til bureaubranchen og de store annoncører.

Seneste i Sex & samliv

Hent flere

EKSTRA Sex & samliv

Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør lige nu:Mikkel Selin
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen
Udgiver:JP/Politikens Hus A/S
Alt på ekstrabladet.dk