Kys & kærlighed 15 timer siden
Muslimsk pornostjerne trues på livet: Nadia nægter at opgive sit job
Sex & samliv 29. jul. 2016
Pornostjerne redaktør på videnskabeligt tidsskrift
Sex & samliv 29. jul. 2016
Naturtro dildo er ikke racisme
Sexperterne 29. jul. 2016
Kærester eller ikke kærester - det er spørgsmålet
Sex & samliv 28. jul. 2016
Pornobrugere dyrker mere analsex
Sex & samliv 28. jul. 2016
Burgerkæde lokker med saftig trekant
Sex & samliv 28. jul. 2016
Kan du gætte hvad en Pokémoan er?
Sex & samliv 27. jul. 2016
Så mange sexpartnere er 'for mange'
Kys & kærlighed 27. jul. 2016
Dating for dummies: Undgå dette på din datingprofil
Kys & kærlighed 27. jul. 2016
Dette ord må du aldrig bruge når du skændes med kæresten
Sex & samliv 27. jul. 2016
Kvinde med giga numse går gennem parken: Se folks vilde reaktioner
Sex & samliv 26. jul. 2016
Fem ting der gør dig til en super elsker
Sex & samliv 26. jul. 2016
Her er de frækkeste STORE sexmodeller
Sex & samliv 26. jul. 2016
Det måtte jo komme: Pokémon-porno og Pokémon-dating
Sexperterne 26. jul. 2016
Fem grunde til du stadig er single
Kys & kærlighed 25. jul. 2016
Hvis du kan dette, øger du kærestens begær
Kys & kærlighed 25. jul. 2016
Dating-dilemma: Går du på toilettet for åben dør?
Sexperterne 22. jul. 2016
Sådan får du mere selvtillid i sengen
Sexperterne 19. jul. 2016
Fem typer du IKKE skal være kæreste med
Sexperterne 15. jul. 2016
TV: Vil du have bedre sex? Smid perfektionisten ud af sengen
Sex & samliv

Videnskaben har talt: Dette hjælper på potensen

Knibeøvelser til mænd er ikke kun en fiks ide hos alverdens sexperter

TV: Sådan får du multiorgasmer
1/2
Næste »

-- Over artiklen her relateret sexpert-tv: Få kontrol over din udløsning --

Sidder du lige i dette øjeblik og kniber sammen i bækkenbunden?

Nej? Så må du hellere stramme op!

Sexologer, tantraeksperter og anakondakonger har længe plæderet for, at både mænd og kvinder burde træne deres bækkenbundsmuskler hyppigt for på den måde at booste sexevnerne. Og nu har videnskaben i nogen grad også sagt god for ideen om, at en mand kan styrke sin potens og sin orgasme ved at knibe sammen.

Forskerne bag det nye metastudie, der gennemgår de seneste års forskning på området, fremhæver, at det længe har været kendt, at det knibeøvelser har positiv effekt på kvinders seksuelle funktioner.

Og nu mener de også, at der er tilstrækkeligt med beviser til, at man kan konkludere, at også mænd med fordel kan stramme op.

.

 

Fordelene ved at styrke sine bækkenbundsmuskler er store, simple, men omfattende, ifølge forfatterne: Øget kontrol over udløsningen og hårdere og længerevarende erektion.

What's not to like?

Er du i tvivl om, du spænder op? Det er de muskler, du bruger til at stoppe strålen, når du tisser, og til at trække anus sammen.

Taoisterne
Vi viste undersøgelsen til Jakob Kærgaard, der hjælper mænd med at kultivere sex- og livsnenergien, blandt andet ved hjælp af knibeøvelser:

- En sund bækkenbunds-muskulatur er super vigtig for den mandlige evne til at styrke rejsningen, kontrollere udløsningen og dermed forlænge den seksuelle akt, og undgå diverse sygdomme i de seksuelle organer. Taoisterne har brugt dette i flere tusinde år, og det er da skønt, at videnskaben nu viser det samme.

- De kursister, jeg har igennem Vital Force Sexual Mastery programmet, oplever ligeledes, at regelmæssig træning af bækkenbunden med nogle specifikke øvelser gør, at de har kontrol over deres udløsning i løbet af et par uger - hvilket de måske aldrig har haft før. Det har en stor indflydelse på ens selvtillid og seksuelle tilfredsstillelse.

- Når man behersker muskulaturen i bækkenbunden, så kan man bruge den til den tantriske kunst at adskille udløsning og orgasme - og altså blive i stand til at få multiorgasmer under sex. Dette er nemlig ikke kun forbeholdt kvinder, det er også en mulighed for manden. Og det er her den helt store gevinst ligger.

- Når du lærer det, kan du opleve orgasmer, som spreder sig ud i hele din krop, gang på gang. Det gør sex til en noget anden oplevelse. Også for kvinden, fordi sex nu varer meget længere, og pludselig handler om andet og mere endm at manden skal have en udløsning, siger Kærgaard.

Kærgaards træningsprogram:
Du kan starte med at træne bækkenbunden på to måder: Med nogle korte rytmiske klem, hvor du spænder op i cirka to sekunder og slapper af i to sekunder. Du spænder både de muskler, som får pikken til at løfte sig, når du har jern på, og de muskler som ligger lidt længere bagude, oppe under anus. Det gør du 50 gange og sørger for at spænde godt af derefter.

Dernæst kan du lave et længere opspænd, hvor du øver dig i at holde spændingen i et minut ad gangen. Prøv at spænde af i maven undervejs, så det kun er bækkenbunden, der arbejder. Igen, husk at slappe af bagefter. Ved kontinuerlig træning vil du opleve markante effekter.

Du kan også øve dig i at skille de forskellige muskler i bækkenbunden ad, og dernæst bruge disse under sex. Dette er vejen til at skille udløsning og orgasme ad og opnå multiorgasmerne.

Se mere om Jakobs kursus her

HERUNDER fortæller orgasmeekspert Jakob Kærgaard, hvad bækkenbundsøvelser og orgasmekontrol gør for parforholdet:

Herunder kan du se reklamen for træningsprogrammet Privat Gym, der lanceres som 'bedre end Viagra' og godkendt af de amerikanske lægemiddelmyndigheder FDA:

Potensproblemer EKSTRA Vagthund Mogens Jørgensen, 60 år: - Jeg fik mit sexliv igen

Se også: Træn underlivet - med din kæreste

Se også: Træning giver jernhård potens

Seneste i Sex & samliv

Hent flere

Mest læste i Sex & samliv

Hent flere

Seneste i Signes brevkasse

Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Jakob Hansen
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen