Gå til artikel om 1 sek Gå til artikel
Gå til artikel

Irriteret Werge: Den pris skulle vi have haft

Viasat med Carsten Werge i spidsen var nomineret - men vandt ikke - til prisen som Årets Sportsjournalist, hvilket i den grad har fået Werge op i det røde felt

  • Werge med Per Frimann. (Foto: Gregers Tycho)
Werge med Per Frimann. (Foto: Gregers Tycho)

Carsten Werge skulle ikke nyde noget af at få taget et billede med Jan Jensen fra Ekstra Bladet og Thomas Kristensen fra TV 2 fredag aften, da prisen som Årets Sportsjournalist var gået til Jan Jensen.

For Werge var i bund og grund ærgerlig og irriteret over at være forbigået. Og meget udansk var han ikke sen til at sætte ord på sine frustrationer.

- Jeg synes ikke det er i orden. Jeg synes selvfølgelig, at Viasat skulle vinde den pris. Vi er måske klassens frække dreng, men nogle gange er det os, der sætter trenden for journalistikken, siger han ifølge BT.

Werge var nomineret for afsløringen af Michael Qureshi-sagen, hvor den nu forhenværende BT- og Ekstra Bladet-journalist i adskillige år havde benyttet sig af anonyme og opfundne kilder i sin journalistik.

En sag der bliver ved med at trække overskrifter. Senest fredag, hvor BT offentliggjorde, at man har trukket hele 287 artikler tilbage.

For Werge ligger problemet hos bestyrelsen i Danske Sportsjournalister.

- Bestyrelsen i Danske Sportsjournalister har ikke den kvalitet, som foreningen fortjener. Det havde betydet meget for vores station at vinde denne her pris. Den var udtryk for et holdarbejde, og vi mærkede undervejs, at det ikke er nemt at gå efter sine egne, siger Werge.

Følg Ekstra Bladet Sport

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet Sport
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Benjamin Krogh
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen