Formel 1

Det gule lyn: Her er Kevins rigtige Formel 1-racer

Renault præsenterede onsdag sin endelige version af RS16-raceren til 2016-sæsonen

1/2
Næste »

MELBOURNE (Ekstra Bladet): Sådan ser den ud. Kevin Magnussens helt egen Formel 1-racer.

Til en lille event for særligt inviterede i Melbourne-bydelen Docklands løftede Renault endelig sløret for, hvordan deres RS16-racer kommer til at se ud i denne sæson.

Den primært sorte racer, som holdt på scenen til den oprindelige præsentation i februar i Renaults hovedkvarter uden for Paris var kun en show-udgave.

Til forsæsonens test beholdt man farverne, mens alle ventede en mere gul udgave til selve sæsonen. Da Renault og Fernando Alonso i 2005 og 2006 vandt både det individuelle og konstruktørernes VM var det iført gule farver.

Valget af den mere matte finish i stedet for en blank er ikke tilfældig. Denne løsning skulle veje et halvt kilo mindre ...

Kevin Magnussen og Cyril Arbiteboul Formel 1 - 12. mar. 2016 Tillid fra bossen: Kevin skal lede holdet

Selve farven gør dog hverken Renault-raceren hurtigere eller langsommere.

Chassis og motor er det samme, som var med til test i Spanien, så danske Renault- og Kevin Magnussen-fans skal ikke forvente mirakler på søndag.

En god weekend vil resultere i point, hvilket er målet for teamet.

BARCELONA FORMEL 1 EKSTRA Sport og Spil Sådan er magtforholdet på årets Formel 1-grid

Sådan ser Kevin Magnussens nye løbsracer ud (Foto: Jan Sommer) Sådan ser Kevin Magnussens nye løbsracer ud (Foto: Jan Sommer)  

Sådan så den første udgave af RS16-raceren ud ved teamets officielle præsentation i februar i Paris. (Foto: Jan Sommer) Sådan så den første udgave af RS16-raceren ud ved teamets officielle præsentation i februar i Paris. (Foto: Jan Sommer)

Se Ekstra Bladets interview onsdag i Melbourne med Kevin Magnussen

Se også: Formel 1 quiz - gæt en kører

RS 16

Motor: Renault 1,6 liters V6-hybridmotor med turbo

Hestekræfter: Uofficielt – men skulle gerne ligge omkring 900 hk, herfra de 180 fra batterisystemet

Topfart: Uofficielt – men skulle gerne ramme den pæne side af 350 km/t., når den er sat op til højhastighedsbaner som Monza

0-160 km/t.: Under fem sekunder

Vægt: Minimum 702 kg – inklusiv kører.

Dæk: Pirelli

Benzintank: Der må maksimalt bruges 100 kg brændstof til et løb, hvilket svarer til 130-140 liter.

NB! Formel 1-teams opgiver ikke de nøjagtige tal for eksempelvis hestekræfter.

Følg Ekstra Bladet Sport

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet Sport
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Pernille Holbøll
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen