Kevin afslører fire svagheder i nyt magasin: Men ikke kun min fejl

Kevin Magnussen vil køre mere stabilt hos Haas end i 2016 hos Renault, hvor danskeren måtte presse sin bil til det yderste

Nu kan du komme helt tæt på manden bag Haas-hjelmen, når Formel 1magasinet bringer et stort interview med den danske superstjerne. Foto: All Over Press
Nu kan du komme helt tæt på manden bag Haas-hjelmen, når Formel 1magasinet bringer et stort interview med den danske superstjerne. Foto: All Over Press

I og omkring Formel 1 har Kevin Magnussens fremtid i feltet været til debat. Er Haas sidste chance, efter danskeren kun fik én sæson hos de traditionsrige teams McLaren og Renault?

Danmarks Formel 1-stjerne mener selv, han har vist nok til en lang karriere i sporten.

- Jeg synes, at jeg har vist, at jeg fortjener at være med i Formel 1, siger Kevin Magnussen til Formel 1 Magasinet.

Det er også en kendsgerning, at han kunne være fortsat hos Renault – hvis han havde accepteret en etårig kontrakt. Nu valgte han i stedet en toårig aftale med Haas.

Men selvom Kevin Magnussens Formel 1-fremtid med Haas-aftalen på mange måder virker mere langtidsholdbar end hos hans tidligere teams, er der alligevel områder, hvor han skal forbedre sig.

Se også: Haas' akilleshæl driller stadig: 'Jeg kan ikke leve med det'

- Hvis jeg havde et svagt punkt i 2016 – bortset fra chokolade, lakrids og vingummi - var det min stabilitet. Der var nogle udsving, som ikke var tilfredsstillende. Men jeg havde ikke hele ansvaret for, at det gik så meget op og ned.

- Og jeg tror, udsvingene allermest skyldtes, at jeg mistede rytmen i forhold til bilens udvikling. Jeg vidste aldrig, hvad jeg kunne forvente af bilen, og det kostede nok noget selvtillid. Så dét arbejder jeg på – at få en mere stabil sæson, siger Kevin Magnussen.

- I den forbindelse er det også vigtigt, at jeg nu for første gang går ind i min anden Formel 1-sæson i træk. Selvom der er tale om to forskellige teams, giver det alligevel en vis kontinuitet.

- Og så tror jeg også, at det betyder noget, at jeg skrev kontrakt med Haas på et tidligt tidspunkt. Min 2016-aftale med Renault kom i stand meget sent, og jeg kom ind i et team, hvor jeg hverken kendte bilen og dens udviklingshistorie.

K-Mag før og nu

Kevin Magnussen 2008 – med bøjle. Og Kevin Magnussen 2017 – med skæg. Der sker noget med udseende på ni år.

I Formel 1 2017 kan du se, hvordan de andre F1-stjerner har forandret sig. Man bliver tidligt gammel i verdens hurtigste sport.

Der er langt fra Kevin Magnussens 14-årige jeg til den professionelle Formel 1-kører, som vi kender ham i dag. Foto: Formel 1-magasinet
Der er langt fra Kevin Magnussens 14-årige jeg til den professionelle Formel 1-kører, som vi kender ham i dag. Foto: Formel 1-magasinet

Kevin Magnussen er i dag 24 år, og han har ændret sig en hel del på ni år. Foto: Formel 1-magasinet
Kevin Magnussen er i dag 24 år, og han har ændret sig en hel del på ni år. Foto: Formel 1-magasinet

Magnussen på podiet? Paven i Renault?

Formel 1 2017 har udspurgt en række F1-eksperter – inklusiv Kevin Magnussen, fatter Jan og Jason Watt – om den kommende sæson.

Flere tror K-Mag kommer på podiet – og en enkelt gætter på, at Renault hyrer selveste Paven.

Forudsigelserne er mange forud for den kommende Formel 1-sæson. Et vildt gæt er, at Renault hyrer Paven. Foto: Formel 1-magasinet
Forudsigelserne er mange forud for den kommende Formel 1-sæson. Et vildt gæt er, at Renault hyrer Paven. Foto: Formel 1-magasinet

På besøg hos Haas

Formel 1 2017 har besøgt Haas-teamets hovedkvarter i Banbury udenfor Oxford.

Læs alt om Kevin Magnussens nye team – og hør hvorfor teamchef Guenther Steiner valgte danskeren.

Kom bag facaden hos Kevin Magnussens nye hold, når Formel 1-magasinet beretter om Haas-teamets hovedkvarter. Foto: Formel 1-magasinet
Kom bag facaden hos Kevin Magnussens nye hold, når Formel 1-magasinet beretter om Haas-teamets hovedkvarter. Foto: Formel 1-magasinet

Vi har også været på besøg hos Kevin Magnussen og fulgt danskeren tæt under de sidste forberedelser til 2017-sæsonen og hører den danske stjerne, hvorfor han tror på fremgang efter sin exits fra de traditionsrige teams McLaren og Renault.

Læs det syv sider lange interview med Kevin Magnussen i Tipsbladet og Ekstra Bladets Formel 1 Magasinet 2017.

Vi tjekker også danskerens nye team Haas, der skiller sig markant ud som nyt team i Formel 1.

Se også: Haas-boss: Så langt er topholdene foran

Vi har givet statistikkerne og grafikkerne et løft og fortæller over 84 siders gennemgang alt, du har brug for at vide om de 10 teams, 20 kørere og 20 løb i 2017-sæsonen.

Vi vender også de nye regler og deres konsekvens for den nye sæson.

Med det 132 sider store Formel 1 Magasinet 2017 bliver du klar til den nye sæson – og du får lækre billeder taget on location.

Magasinet udkommer fredag 17. marts. og du kan sikre dig det på papir eller i elektronisk form via Ekstra Bladet e-shop, som du finder ved at klikke her.

 

Haas F1med Kevin Magnussen i spidsen, bliver en del af et meget tæt midterfelt, spår Ekstra Bladet. Foto: Jan Sommer Ekstra Bladet+ Sådan står Kevin: Magtforholdet på årets Formel 1-grid

Se også: Kevins afløser er pessimist: Point bliver svært for Renault

Se også: Efter god sidste test: Kevins racer bliver endnu hurtigere

Se også: Mere magt til kørerne: Her er F1-ændringen, der vil skabe debat

kommentarer
Vis kommentarer

Mest læste i sport
Seneste i sport
 

Mest læste på ekstrabladet.dk
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Michael Bo Mortensen
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen