Kevin erkender Haas-fejl

Kevin Magnussen mener ikke, at Haas foretog de rigtige beslutninger i forhold til valg af dæk under det italienske grandprix

Kevin raser over radioen: Se den kontroversielle situation, hvor Magnussen mister 10. pladsen til Max Verstappen i Italien her.

Kevin Magnussen var dybt frustreret efter det italienske grandprix, hvor danskeren mod slutningen af løbet på kontroversiel vis blev overhalet af Max Verstappen og dermed efterladt på 11. pladsen - lige uden for pointene.

Danskeren mente ikke, at hans placering var tabt efter en fair duel, men hollænderen blev ikke straffet, og så måtte Haas-køreren vende blikket mod Singapore i jagten på revanche.

Her slippes han og resten af Formel 1-feltet løs den kommende weekend, og Magnussen har parkeret frustrationen over dommernes valg på Monza.

I stedet forsøger han at analysere de ting, Haas selv har mulighed for at påvirke. Der kigges indad, og danskeren erkender, at han og teamet begik fejl i Italien.

- Jeg mener, at vi tog en smule fejl i forhold til vores valg af dæk på Monza i det våde føre. Bilen var nem at kontrollere på regnvejrsdæk, men på intermediate-typen gik det galt for os, da vi ikke kun få varme i de dæk, siger Magnussen til Haas' hjemmeside.

- Jeg tror, vi ville have været meget hurtigere på regnvejrsdækkene. Det her var en ny type dæk, og du lærer hele tiden. Denne gang fik vi uden tvivl en lektion, siger danskeren.

Artiklen fortsætter under billedet ...

Kevin Magnussen baner sig vej i regnen  sin Haas-racer forud for kvalifikationen til det italienske grandprix. (Foto: Jan Sommer)
Kevin Magnussen baner sig vej i regnen sin Haas-racer forud for kvalifikationen til det italienske grandprix. (Foto: Jan Sommer)
 

Går solo i Singapore
Diskussionen om valg af dæk bliver utvivlsomt også et tema i Singapore, hvor Haas allerede inden de første træninger til grandprixet har vakt opsigt med en beslutning, der sender dem solo i forhold til resten af feltet.

Som de eneste medbringer det amerikanske team således hele fire sæt supersofts, mens man med otte sæt ultrasofts har færre af den type dæk med målt i forhold til konkurrenterne.

Valget kan fremstå en kende overraskende, da sæsonen hidtil har vist, at 2017-dæktyperne - også de helt bløde - har været yderst holdbare, og oftest har løbene kunne gennemføres med et enkelt pitstop.

Om det også bliver tilfældet i det første af de tre kommende grandprixer på asiatisk grund, vil tiden vise. Haas-teamchef Günther Steiner har svært ved at spå om styrkeforholdet mellem det amerikanske teams og de øvrige hold i midterfeltet.

- Williams var igen stærke på Monza, og de var ingen steder på Spa. Begge er højhastighedsbaner, så det er virkelig mærkeligt, og jeg forstår det ikke. Hvorfor nogle er bedre den ene uge, men mikset er mellem fire hold, fortalte Steiner til Ekstra Bladet i sidste uge.

Også Kevin Magnussen har svært ved at gisne om det kommende grandprix. Til holdets hjemmeside indikerer han, at han hellere vil give svaret på banen i weekenden.

- Det er svært at sige. Jeg har ikke haft megen succes med gætterier omkring vores præstationer tidligere. Jeg tager normalt fejl på det punkt. Jeg tager derud, og så må vi se, hvordan det går, siger danskeren.

Genoplev de vigtigste øjeblikke fra Kevins weekend på Monza her:

Se også: Kevins force: Her er han bedst af alle

Se også: Kæmpe Formel 1-rokade på vej

kommentarer
Vis kommentarer

Mest læste i formel 1
Seneste i formel 1
Hent flere
 

Mest læste på ekstrabladet.dk
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Ulrik Bachmann
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen