Champions League 7 min. siden
FCK-bomber gennemførte kampen med brækket kindbenet
OL 2016 28 min. siden
OL-medaljevindere forgyldes med rekordbonus
Tennis 55 min. siden
Så gik den ikke længere for flad Caroline
Champions League 1 time siden
TV: Kan Delaneys drømme-mål trumfe Allan Ravns?
Anden sport 1 time siden
Rusland udelukker atleter for brud på dopingregler
Anden sport 1 time siden
Dansk 'FIFA'-stjerne jubler: Derfor bliver 'FIFA 17' en kæmpesucces
Tennis 2 timer siden
SLUT: Så stoppede festen for Wozniacki
Championship 2 timer siden
Her lyner 'Lord': Se hans første kasse i 11 måneder
Travklub 2 timer siden
Bliver den hest aldrig træt
Champions League 3 timer siden
Går imod Laudrup: Barça-stjerne viser altid respekt
MMA 3 timer siden
MMA-kæmper anklaget for voldtægt af bevidstløs kvinde
Silkeborg IF 3 timer siden
Stopper efter 267 Superligakampe: Det havde jeg ikke regnet med
Fodbold 4 timer siden
Overfaldet i voldsorgie: Forstår ikke DBUs straf
Champions League 4 timer siden
Historisk lavt tal: Derfor koster CL-billetter i Parken kassen
Anden sport 5 timer siden
OL-bronzepige må pensionere sin bonus
Tennis 5 timer siden
Piotr: Nu er Caroline en voksen spiller
Dansk fodbold 5 timer siden
Blev truet af Albertslund-spillere: Godt de bliver udelukket
Champions League 6 timer siden
Delaneys dommedagshug imponerer verden over
BREAKING NEWS
Albertslund-spillere idømt hårde straffe for vold
Landsholdsfodbold 7 timer siden
Voldsomt: Fyret landstræner får millioner efter skandale

FCK-fan: Gør nu noget Brøndby

Nu er det nok. Vi har grinet længe og inderligt af forstadsklubbens umuligheder, men der må gøres noget derude nu. Vi har brug for Brøndby i landets bedste række, mener ekstrabladet.dk’s fankommentator

  • Det er på tide at skride ind, mener kommentator. (Foto: Linda Johansen)
Det er på tide at skride ind, mener kommentator. (Foto: Linda Johansen)

Jeg er FCK-fan. Og jeg håber Brøndby ikke rykker ned.

Ja, jeg placerer nok røven solidt i klaskehøjde i forhold til mine medfans, men jeg håber nu alligevel, at Brøndby overlever denne sæsons roden rundt i bunden og bliver i Superligaen. Og jeg håber også, at de får nogenlunde styr på økonomien, ledelsesstrukturen og alt det andet, der sejler som en lystbåd uden mast derude på Vestegnen. For helt ærligt – vi har brug for Brøndby i den bedste danske række.

Læs også:

Se også: Så lidt får Brøndby ud af Makienok

Jovist, jeg ville da som FCK-fan på den ene side grine, hvis de røg ned i rækken under – ligesom jeg regner med, at Brøndbyfans ville grine, hvis det var FCK, der gjorde det. Men jeg ville samtidig også være ærgelig over det.

For jeg ville mangle dem, jeg som fodboldfan hader. Og det kan lyde primalsk, men jeg mener faktisk, at man som fodboldfan har brug for nogen at hade – eller i hvert fald ikke bryde sig om. Rivaliseringen er god for fodbolden. Det holder liv i nerven

No offense, men det er altså ikke det samme, hvis modstanderen hedder Brønshøj i det københavnske derby.

Læs også:

Se også: FCK-kaptajn: Vi havde ikke fortjent sejren

Men om ikke andet ville man da kunne stille sig og grine over deres fangruppe Drunken Army, der er en dårlig kopi af St. Pauli, og som er rykket til Brønshøj fra andre klubber (!) for at lave en politisk fangruppe. For mig er det en ubegribelig tilgang til fodboldfankultur, at der skal blandes politik ind i det – ja og at man skifter klub lige pludselig.

Nå, det var en personlig kæphest og et sidespor. Tilbage til Brøndby.

Vi har endelig fået derbyet og nerven tilbage, og så ville det sgu være ærgeligt at se det hele stoppe.

Og der skal lyde ros herfra til Brøndbys fans for at forsøge at gøre noget. Man har prøvet længe, men strudsene i bestyrelsen er åbenbart først på det seneste begyndt at få hovedet op af sandet og indse, hvor skidt det står til.

Læs også:

Se også: FCK spillede med håndbremsen trukket

Man må håbe, det ikke er for sent.

Følg Ekstra Bladet Sport

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet Sport
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Kim Vangkilde
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen