Championship Lige nu
Forest-manager hylder Bendtner: Det fortjente han
Ishockey 38 min. siden
Danske profiler sat på plads af storfavoritterne
Champions League 41 min. siden
Schmeichel efter nervøs sejr: Holdt hårdt til sidst
Champions League 57 min. siden
Kæk Cornelius: Jeg snupper det næste straffespark
Champions League 1 time siden
Claudemir: Vi vidste, hvor FCK var gode
Ishockey 7 timer siden
Esbjergs ishockeymestre kollapser i Rungsted
Champions League 7 timer siden
Delaney efter drømmemål: Det var svar på tiltale til Ståle
Håndbold 7 timer siden
Aalborg Håndbold tromler videre i ligatoppen
Intl. fodbold 7 timer siden
Fyret landstræner føler sig fejlfortolket
Champions League 8 timer siden
Utrolig kasse! Her hakker Delaney den i krogen fra 30 meter
Champions League 8 timer siden
Se komisk scoring i Reals CL-brag
Champions League 8 timer siden
Eriksen og Tottenham henter smal sejr i Rusland
Champions League 8 timer siden
Top-klasse af FCK: Her er de flotte karakterer
Engelsk fodbold 8 timer siden
Første mål i 11 måneder: Bendtner scorer
Allan Olsen 8 timer siden
Tak for tordenstøvlen, Thomas!
Champions League 8 timer siden
Ny Schmeichel-succes: Pas på dem her, FCK
BREAKING NEWS
Kæmpe fest: Storsejr sender FCK tættere på drømmeland
Champions League 9 timer siden
Slut: Første mål i 11 måneder: Bendtner scorer!
Champions League 9 timer siden
TV: Her er Schmeichel på skovtur
Sjællandnord 10 timer siden
TV: Mestrenes nye kaptajn venter på landsholdet

Kommentar: Få dig en mentaltræner, Caroline

Hvad hjælper svingstyrke i armen og løbekræfter i benene, når hovedet ikke er med?

Wozniacki startede 2016 på den værst tænkelige måde
1/2
Næste »

MELBOURNE (Ekstra Bladet): Caroline Wozniacki har, som hun selv siger det, forberedt sig grundigt til denne sæson.

Hun har gjort det yderst fornuftige at tilknytte nye folk omkring sin fysiske træning og til at passe på sit helbred.

Et helt rigtigt og nødvendigt initiativ efter en skadeplaget sæson.

Tankerne om en ny og mere dynamisk spillestil med bedre og mere smidige overgange mellem offensiv og defensiv er også indlysende rigtige.

Australian Open Tennis Tennis - 18. jan. 2016 Smadret Caroline sætter ord på fiasko: Derfor gik det galt

Men hvad hjælper strategi, fithterhjerte, svingstyrke i armen og løbekræfter i benene, når hovedet ikke er med?

Det er det spørgsmål, som efterhånden står bøjet i neon, når det handler om Caroline og den forjættede grand slam.

Svaret må være: Få dig en mentaltræner!

2015 var Carolines hidtil dårligste sæson i den sammenhæng, og 2016 åbner med et nærmest skandaløst nederlag til en spiller, der fik lov at smutte ud ad sækken.

Såvel Caroline som Piotr har altid ment, at hun er en af de mentalt stærkeste spillere på WTA-turen.

Den tro har de ikke mindst bygget på de mange kampe, hvor Caroline har været bagud og kæmpet sig tilbage. Og på hvordan hun har absorberet og overvundet den ekspert-kritik, der har været hendes faste følgesvend.

Australian Open Tennis Tennis - 18. jan. 2016 Forbavset eks-træner: Caroline har ikke toppet

Men her, hvor Caroline endnu engang selv har tabt hovedet midt i en kamp og forpasset en motorvej af middelmådige modstandere frem til anden uge af en grand slam, må de vel snart erkende, at det er i øverste etage, der er potentiale til forbedring.

Dygtige mentaltrænere har bevisligt gjort en afgørende forskel for mange eliteidrætsfolk. Det ville være flot, hvis Team Wozniacki turde – undskyld udtrykket – bide hovedet af al skam og overveje den oplagte mulighed at hente et nyt redskab her.

Tror jeg på, at det sker? Ærlig talt, nej.

Jeg tror nemlig ikke, at Piotr og Caroline lader andre komme ind i den boble, de to mentale tvillinger har bygget op sammen.

De drømmer om sammen at få det til at lykkes. Men måske kan den form for selvtilstrækkelighed netop koste en grand slam.

Følg Ekstra Bladet Sport

- så giver vi dig noget at tale om

Følg Ekstra Bladet Sport
Ved du noget? Tip Ekstra Bladet  -  E-mail 1224@eb.dk SMS til 1224 Tlf: 33111313
Nyhedsredaktør:Kim Vangkilde
Ansv. chefredaktør:Poul Madsen