Oliver og far får fred i påsken

Afhøringen af Thomas Sørensen slår fast, at far og søn får påsken i fred, før yderligere undersøgelser i sagen

Fem-årige Oliver og hans far Thomas Sørensen får fred og ro til at være sammen i påsken.

Det står klart efter, at politiafhøringen af Thomas Sørensen er afsluttet onsdag ved 19-tiden.

- Politiet er nu kommet frem til, at Oliver har det godt, og at der ikke er nogen fare på færde, siger talsmand for Thomas Sørensen, Janus Bang, fra Borgersagen.

Se også: Farens advokat: Politiet bærer skylden Se også: Farens advokat: Politiet bærer skylden

- Lige nu respekterer politiet den dom, der ligger fra de danske domstoles side, og så vil de selvfølgelig undersøge de østrigske myndigheders henvendelse senere, fortsætter han.

Thomas Sørensen mødte tirsdag morgen op i Østrig og tog Oliver fra drengens mor, da hun var ved at aflevere ham i børnehave i den østrigske by Graz.

Forud for bortførelsen er gået en årelang strid om forældremyndigheden over den lille dreng.

Vurderes efter påske
I Danmark har retten bestemt, at faren skal have forældremyndigheden, mens de østrigske domstole har bestemt, at det er moren, der skal have den.

Nu har det danske politi som udgangspunkt besluttet ikke at anholde Thomas Sørensen, men sagen er ikke slut endnu.

Se også: Olivers far: Det var ikke en desperat handling

Efter påske skal en gruppe politiadvokater nemlig vurdere, om der på baggrund af den østrigske henvendelse er grund til at rejse en sag mod Thomas Sørensen.

- Vi arbejder først og fremmest på at sørge for, at drengen har det godt. Derefter må vi finde ud af, hvad sagen drejer sig om. Det vil først ske efter påske, sagde politiets talsmand i sagen, politikommissær Kjeld Olesen inden afhøringen onsdag.

I går tirsdag efterlyste de østrigske myndigheder den 40-årige dansker for at have bortført sin søn fra morens hjemland.

Onsdag modtog Rigspolitiet så en henvendelse fra Østrigsk politi om den efterlyste Thomas Sørensen.

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere