Efter løfter om bod og bedring: Kritikken af Rejsemægleren fortsætter

Mens Rejsemægleren i starten af ugen lovede, at tingene ville være bedre på turen hjem fra Prag end derned, hagler kritikken nu atter end over rejseselskabet

Camille Hansen fra Vordingborg Gymnasium er en af de mange, der måtte vente i mange timer på at komme hjem fra Prag. (Foto: Per Rasmussen)
Camille Hansen fra Vordingborg Gymnasium er en af de mange, der måtte vente i mange timer på at komme hjem fra Prag. (Foto: Per Rasmussen)

Efter flere tusinde unge i løbet af sidste weekend måtte vente i op mod otte timer i kulden på forsinkede busser, lovede Rejsemægleren bod og bedring.

Direktøren for selskabet Kristian Aksel Nielsen lovede både, at sikkerheden ville være i top, og at der næppe ville være samme slags forsinkelser.

Alligevel har flere af de unge, der fredag skulle hjem efter fem dages druk i den tjekkiske hovedstad, måttet vente på forsinkede busser uden informationer om, hvornår de dukkede op.

Læs også:

Se også: Rejsemæglerbus tilbageholdt: Politiet kørte teenagepiger til toget

- Vi skulle være kørt fra Prag klokken 11, men kom først af sted klokken 18. Og i den bus, der kom, var der ikke plads til alle. Guiden på hotellet talte ikke dansk og trak bare på skuldrene, når folk spurgte om noget, fortæller Camille Hansen til ekstrabladet.dk

Nogenlunde enslydende lyder det fra Louise Maibom.

- Vi ventede i næsten 12 timer, før vi kom fra Prag. Og selvom Rejsemægleren lovede, at vi ville få mad og drikke, kom der aldrig noget. I de timer, vi sad i lobbyen, var der ingen til at hjælpe. Vi ringede selv til Rejsemægleren for at få en guide ud, men der kom aldrig nogen. Generelt er det eneste, der er lykkedes på denne tur, det, vi selv har arrangeret, siger hun.

Læs også:

Se også: Politi ved Pragbus: Hov, stop lige

Heller ikke busserne levede op til den standard, de unge danskere var blevet lovet.

- Jeg troede egentlig, de havde lært noget. Men det var tydeligvis ikke tilfældet. Da vi kom ind i den bus, vi skulle med, lå der musefælder i midtergangen, og det dryppede fra taget. Klimaanlægget virkede ikke, og toiletterne var aflåste, selvom der var en i bussen, der havde madforgiftning, fortæller Camille Hansen.

Læs også:

Se også: Strandet i Prag: Gymnasie-elever smidt på gaden

Hos Rejsemægleren beklager direktør Kristian Aksel Nielsen forsinkelserne.

- Det er dybt beklageligt, og vi er meget ked af forsinkelserne, siger Kristian Aksel Nielsen og forklarer, at det er busselskabet, der er ansvarlige for, at de unge måtte vente så længe.

Læs også:

Se også: Fordrukne danskere en byrde for Prags ambulancefolk

At de unge ikke kunne få informationer og på flere hoteller klagede over, at der ikke var guider, forstår direktøren dog ikke.

- Ifølge de oplysninger, jeg har, har der været guider næsten alle steder. Vi har sørget for, at alle fik informationer, og de steder, hvor der har været mange unge, har der hele tiden været en guide, slår han fast.

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere