Bettina Aller fredet i Se og Hør-sagen

Bladdronningen slipper for at blive inddraget i Allers interne undersøgelse, afslører uvildig undersøgelse

Bettina Allers mail-adresse er efter alt at dømme gået under radaren i forbindelse med undersøgelsen i Se og Hør-sagen. (Foto: Privat)
Bettina Allers mail-adresse er efter alt at dømme gået under radaren i forbindelse med undersøgelsen i Se og Hør-sagen. (Foto: Privat)

Otte millioner e-mails er blevet endevendt ved hjælp af mere end 500 søgeord og kombinationer af søgeord i forbindelse med Aller Medias interne undersøgelse igangsat på baggrund af Se og Hør-skandalen.

Men af den rapport, som netop er blevet offentliggjort efter undersøgelsens afslutning, fremgår det, at flere bestyrelsesmedlemmer samt personer 'nærtstående til ejerkredsen' ikke har været omfattet af undersøgelsen.

Se også: Trods krisen: Bettina Aller svinger champagne på yacht

Dermed tyder alt på, at bestyrelsesformand Bettina Aller slipper for at få kulegravet sin mail-aktivitet. Og dermed får offentligheden foreløbig ikke at vide, om bladdronningen på noget tidspunkt har været orienteret om Se og Hørs brug af tys-tys-kilden.



Sammen med offentliggørelsen af Aller-undersøgelsen har mediehusets øverste chef, administrerende direktør Pål Thore Krosby, udsendt en redegørelse med hovedkonklusionerne i undersøgelsen.

Her konstateres det i bekræftedende vendinger, at Se og Hør i perioden efteråret 2008 til marts 2011 benyttede den såkaldte tys-tys-kildes ulovligt tilvejebragte oplysninger.

Af rapporten fremgår desuden, at et medlem af direktionen hos Aller allerede i andet halvår 2009 forsøgte at få brugen af den ulovlige kilde stoppet. Ifølge Ekstra Bladets oplysninger er direktionsmedlemmet identisk med nu sigtede Per Ingdal, som i en periode var vikarierende chefredaktør på Se og Hør.

Med trods direktionens viden om kilden blev brugen ikke stoppet. I stedet, forlyder det, blev personkredsen med kendskab til kilden indskrænket til at omfatte færre medarbejdere.

Ifølge rapporten nåede tys-tys-kilden, den 45-årige it-mand Peter Bo Henriksen, at tjene 310.000 kroner på sit ulovlige samarbejde med Se og Hør, svarende til at han i 31 måneder modtog et vederlag på 10.000 kroner for sin ulejlighed.

Se også: Aller: Se og Hør brugte ulovlige metoder

Læs Aller Medias redegørelse i Se og Hør-sagen her (Link til PDF)

Skærm

Seneste i Nyheder
Mest læste i Nyheder
Hent flere
Hent flere