Annonce:
Annonce:

Danskerne bruger mobilen til tilbudsjagt

Flere og flere 'Synes godt om' på Facebook for at få en vare til halv pris

'Synes godt om os på Facebook og få varen til halv pris.' Det er en sætning, vi møder mere og mere på nettet, og som ser ud til at give værdi for både forbrugere og virksomheder
'Synes godt om os på Facebook og få varen til halv pris.' Det er en sætning, vi møder mere og mere på nettet, og som ser ud til at give værdi for både forbrugere og virksomheder
Annonce:

Den mobile udvikling kombineret med de sociale medier har gjort mange danskere til regulære tilbudsjægere. Hvis et par klik på smartphonen kan sikre en god pris på weekendbrunchen, turen i Legoland med ungerne eller et par nye sneakers, så holder danskerne sig ikke tilbage. Således har hver femte dansker med en smartphone 'liket' en virksomhed eller et produkt for at opnå en rabat.

- De såkaldte 'Likes', der angiver, at et brand har opbakning, er blevet den nye valuta på nettet. Og udover at de kan sikre rabatter og andre fordele til danskerne, så er det også et effektivt marketingværktøj, som kan nå bredt ud for relativt små midler, siger Stefan Kercza, administrerende direktør hos Eniro Danmark.

Annonce:

Forbrugere: Ja tak til gode (relevante) tilbud!
Ifølge Eniro Danmark, der har fået undersøgelsen gennemført via analysebureauet Cint, ser danskerne i stigende grad mobiltelefonen som et vigtigt hjælpemiddel, når de handler, hvis de kan opnå konkrete fordele. Undersøgelsen bekræfter, at parametre som tid og sted bliver endnu vigtigere, hvis man skal nå forbrugerne, når de er købedygtige.

Hver tredje adspurgte i undersøgelsen er interesseret i at modtage push-meddelelser med gode tilbud fra virksomheder - og gerne tilbud, der er baseret på deres geografiske position. Og netop muligheden for at personalisere kommunikationen gør, at de tilbud, der toner frem på mobilen, ofte opleves som relevante. Noget der ikke altid er tilfældet, når tilbudsavisen dumper ind af brevsprækken.

Fremtiden er lokal
Ifølge Eniro Danmark er netop mobilplatformen med til at drive udviklingen inden for marketing i en retning, der er mere segmenteret og lokal.

Annonce:

- Undersøgelsen bekræfter det store forretningspotentiale i at integrere sociale medier med mobile enheder og samtidig gøre sin marketing lokal. Resultaterne giver et billede af, at vi fremover kan forvente, at flere og flere købsbeslutninger kommer til at stamme fra mobilen, fordi virksomheder netop kan ramme forbrugerne, når de er tæt på at foretage et køb, uddyber Stefan Kercza.

Elgiganten nægtede at bytte ødelagt håndværker-telefon

Hos Eniro Danmark, som står bag krak.dk, der er en af Danmarks mest benyttede hjemmesider til lokalsøgning, kan man også mærke en markant vækst i den mobile trafik. Den udgør nu op mod 20 % af den totale trafik på Eniros tjenester. På trods af den markante vækst er der fortsat et kæmpe uforløst kommercielt potentiale på den mobile platform, som forventes realiseret de kommende år.

Annonce:
Annonce:
Annonce:

Mere fra Ekstra Bladet+

Nej tak, Søren Pape - du skal ikke være statsminister
Annonce:

Udforsk Ekstra Bladet+

Annonce:

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind

Annonce:
Annonce:
Annonce: