Annonce:
Annonce:

Elgiganten nægtede at bytte ødelagt håndværker-telefon

Efter Ekstra Bladet gik ind i sagen, kunne Jens Kristensen pludseligt få pengene tilbage for den telefon, der skulle kunne klare alt, men som gik i stykker ved at blive tabt fra en lænestol

Jens Kristensen kunne ikke få pengene retur for en ødelagt telefon, der ifølge Samsung kan klare stort set alt. Elgiganten valgte dog at ændre afgørelsen, efter Ekstra Bladet gik ind i sagenPrivatfoto
Jens Kristensen kunne ikke få pengene retur for en ødelagt telefon, der ifølge Samsung kan klare stort set alt. Elgiganten valgte dog at ændre afgørelsen, efter Ekstra Bladet gik ind i sagenPrivatfoto
Annonce:

'Use it like you hate it.'

Sådan lyder sloganet for Samsung Galaxy Xcover 2, som ifølge producenten er 'en trofast ven i nøden', der kan klare stort set alt.

Galaxy Xcover 2 modstår ifølge Samsung vand, støv, sand, sne og mudder. Telefonen kan tåle at ligge i vand på en meters dybde i op til en halv time, og med ekstra stærkt og ridsefast glas og et låsbart bagstykke er telefonen parat til udfordringerne, skriver Samsung på deres hjemmeside.

En lang næse
Telefonen skulle ifølge Elgiganten være 'robust', og da Jens Kristensen i maj i år købte den omtalte telefon, havde han forestillet sig, at han købte en telefon, som det nærmest var umuligt at ødelægge. Men det skulle efterfølgende vise sig, at Jens Kristensen tog fejl.

Annonce:

- Det skal jo være en håndværker-telefon, som kan klare alt, og det var derfor, jeg købte den. Men for cirka 14 dage siden tabte min 14-årige søn telefonen fra en lænestol, og så gik skærmen i stykker, siger Jens Kristensen til Ekstra Bladet.

Den utilfredse kunde henvendte sig efterfølgende hos Elgiganten, som havde solgt ham telefonen. Men der var ingen hjælp at hente.

- Jeg fik at vide, at garantien ikke dækker, og at jeg skulle betale 2000 kroner for at få den repareret. Det er jo grotesk, da en ny telefon koster cirka 1600 kroner, siger Jens Kristensen, der var så vred over afgørelsen, at han valgte at kontakte Ekstra Bladet i håb om, at det ville få Elgiganten til at ændre mening.

Der er sket en fejl
Ekstra Bladet kontaktede derefter Elgiganten, der pludseligt ændrede mening og besluttede, at Jens Kristensen kan få pengene tilbage.

Annonce:

- Vi behandler alle kundeklager efter de samme foreskrifter og rutiner, men vores værkstedsteknikere er kun mennesker, og der kan desværre ske fejl, selvom vi gør alt, hvad vi kan for at undgå det. I den her sag er vi blevet opmærksomme på, at der er sket en fejl, og når det sker, så retter vi dem selvfølgelig, skriver Elgigantens kommunikationschef, Frederik Danvig, i en mail til Ekstra Bladet.

Jens Kristensen er glad for afgørelsen, men har svært ved at forstå, at han pludseligt kan få pengene retur. Han har forsøgt alle tænkelige fremgangsmåder, men indtil Elgiganten lugtede, at de havde en dårlig sag, var der intet, Jens Kristensen kunne stille op.

- Jeg synes selvfølgelig, det er fedt, at jeg får penege tilbage, men jeg synes også, det er utroligt, at når Ekstra Bladet bliver blandet i sagen, overgiver man sig uden videre. Jeg har mailet til Elgiganten, og jeg har snakket med deres kundeservice, og jeg har bedt om at blive stillet højere op i hierarkiet, men der var intet at gøre. Jeg har også ringet til Samsung, men de ville heller ikke hjælpe, siger Jens Kristensen.

Annonce:
Annonce:
Annonce:

Mere fra Ekstra Bladet+

Annonce:
Danmark skal ikke lade sig intimidere
Annonce:

Hvilke nyheder skal vi vise her?

Med en gratis bruger kan du selv vælge!
Så er du altid opdateret på lige præcis det, der interesserer dig. Læs mere

Brugervilkår - Har du en bruger? Log ind

Annonce:

Det bedste fra Ekstra Bladet+

Mest læste fra den seneste uge

Annonce:
Annonce: