Nyt IT-værktøj til håndværkere: Sådan får du overblik

Nyt IT-værktøj skal skabe overblik og etablere et bedre forhold mellem kunder og håndværkere

Nyt IT-værktøj til håndværkere skal skabe overblik Foto: JP
Nyt IT-værktøj til håndværkere skal skabe overblik Foto: JP

Mange håndværkere er af den gamle skole, hvor papir og blyant stadig er den foretrukne måde, når der skal holdes regnskab, skrives timesedler osv.

Nyt IT-værktøj skal få håndværkerne til at ændre deres vaner.

Se også: Kunderne holder håndværkerne på pinebænken

Programmet mesterdok.dk er et nyt tilbud til håndværksbranchen, hvor virksomhederne kan oprette en onlinepro?l og få adgang til administrationsværktøjer, markedsføring, tidsregistrering og arkivering af aktuelle.

- Håndværksbranchen er kendt for at være dårlig til at tage IT og computere til sig, og ideen er ikke at lave et avanceret IT-system, men et program der er skridtet efter papirlapperne, og et system som håndværkerne synes er nemt at gå til, siger partner i mesterdok.dk Kim Lindahl.

Se også: Så meget sort arbejde laver danskerne

Systemet kan bl.a. benyttes via en app, som skal gøre det muligt at skabe overblik, når man står ude på byggepladserne. Manglende overblik skaber til tider et misforhold mellem håndværkere og kunder, og formålet med det nye program er derfor også at få skabt et bedre forhold mellem de to parter.

- App´en giver mulighed for at lave GPS-søgninger, og det kan f.eks. bruges til at lave timesidler. App´en registrerer f.eks., hvor længe en håndværker har været om at lave sit arbejde, og disse data ryger i systemet med det samme, og det betyder så, at mester kan få overblik og dermed nemmere kan registrere timerne, overholde budget, fakturere hurtigere osv., siger Kim Lindahl.

Programmet blev lanceret i sidste uge og koster 610 kroner om måneden.

Se også: Derfor laver vi sort arbejde

Mest læste i Forbrug
Seneste i Forbrug
Hent flere
Forsiden lige nu
Plus anbefaler
Hent flere