Byggemarked skal på landsholdets trøjer

Den nye hovedsponsor for de danske håndboldherrer bliver Bygma, der har har indgået en treårig aftale

De næste tre år bliver det Bygma, der indtager pladsen på trøjen hos Michael Damgaard og de andre danske landsholdsspillere. (Foto: Jan Sommer)
De næste tre år bliver det Bygma, der indtager pladsen på trøjen hos Michael Damgaard og de andre danske landsholdsspillere. (Foto: Jan Sommer)

Bygma og Dansk Håndbold Forbund har indgået en treårig hovedsponsoraftale, som sikrer håndboldherrerne en solid økonomisk opbakning, mens Bygma får en øget profilering bredt i den danske befolkning.

Den store eksponering skal blandt andet bruges til at rekruttere nye ansatte til byggemarkedskæden.

Bygmas størrelse og udvikling gør, at virksomheden konstant rekrutterer nye medarbejdere på alle niveauer i organisationen, og her skal samarbejdet med herrelandsholdet være med til at udbrede kendskabet til Bygma – både som mærke, arbejdsplads og uddannelsessted.

Det nye sponsorat får ikke alene økonomisk betydning for herrelandsholdet.

Bygma vil via sine 55 lokale forretninger rundt om i landet også være med til at skabe en folkelig og festlig opbakning til håndboldlandsholdet, skriver de i en pressemeddelelse.

Se også: Der kommer til at mangle 10.000 nye boliger i år

Klar til play-off
Det nye sponsorat begynder officielt i juni. Så når Danmarks herrelandshold netop i juni måned løber på banen til de vigtige play-off kampe, der skal bane vejen til næste VM-slutrunde, bliver det med logoet fra Bygma på spillertrøjerne.

Ifølge de to parter er der ikke tale om et helt almindeligt sponsorat. Det er nærmere et partnerskab med store gensidige interesser, fortæller DHF-direktør Henrik Jacobsen:

- Vi er stolte af, sammen med Bygma, at kunne præsentere det nye samarbejde, som jo nok nationalt er en af de største samarbejdsaftaler i sportens verden. Vi glæder os til at inddrage Bygma, deres medarbejdere og kunder i fællesskabet omkring herrelandsholdet og håndboldsporten. Samspillet vil repræsentere noget nytænkende i forhold til synergi mellem idrætten og erhvervslivet. Her er ikke tale om en sponsorkontrakt i gængs forstand, men snarere om et stærkt partnerskab, hvor et af målene, populært sagt, er at forstærke hinandens indsats, lyder det.

VM på hjemmebane
Bygma Gruppens administrerende direktør, Peter H. Christiansen, forventer sig naturligvis også meget af partnerskabet med DHF og håndboldlandsholdet.

Målet er at udvide rammerne for et sportsligt og kommercielt samarbejde mellem en virksomhed og et dansk håndboldlandshold.

- Vores samarbejde med herrelandsholdet giver os en enestående mulighed for at støtte og involvere os i håndboldsporten og et landshold, der formår at samle alle danskere på tværs af landet. Samtidig er det et hold, som matcher mange af de positive værdier, vi selv står for i Bygma – engagement, begejstring og vindermentalitet, siger Peter H. Christiansen

Sponsoratet kommer til at løbe over de kommende tre år, så Bygma vil både være at finde på trøjerne ved det kommende OL, VM og EM samt ved VM-slutrunden på hjemmebane i 2019.

Skærm

Hent flere
Hent flere