Døgnåben kundetelefon er et hit hos håndværkerne

Muligheden for at kunne komme i kontakt med Stark i alle døgnets timer har været et hit hos håndværkerne

En døgnåben kundetelefon har været en succes for Stark, og kunderne har brugt den flittigt. Foto: Stark
En døgnåben kundetelefon har været en succes for Stark, og kunderne har brugt den flittigt. Foto: Stark

Kender du scenariet, at du er lidt sent ude med bestilling af byggematerialer, eller at du er i tvivl om lagerstatussen og gerne lige vil være sikker på, at du kan få de materialer, du skal have?

Mange håndværkere kender formentlig problematikker i stil med den, og siden 1. januar har kunder hos Stark kunnet benytte den døgnåbne kundetelefon under navnet Kundetelefon 24-7, som er målrettet landets håndværkere.

Stark er de første herhjemme, som har lanceret en døgnåben kundetelefon, og fire måneder inde i det nye tiltag lader det til, at håndværkerne er glade for den nye mulighed.

Således har Stark indtil videre haft et par hundrede daglige opkald på deres nye kundetelefon med særligt pres på i de sene aften- og tidlige morgentimer.

- Kundetelefon 24-7 rammer plet i forhold til de aktuelle behov ude på byggepladserne og i skurvognene. På månedsbasis ringer tusindvis af håndværkere og får hjælp. Ofte drejer det sig om varer til næste dag, som man ikke har nået at bestille og skal bruge for at kunne komme videre, fortæller Mads Brejnholt Madsen, salgsdirektør i Stark.

Hver måned benytter tusindvis af håndværkere servicen, som Stark forsøgte sig med for at imødekomme håndværkerne.

- Vi lancerede Kundetelefon 24-7 for at gøre det lettere at være håndværker, og vi går rigtig langt for at hjælpe, så byggeriet ikke går i stå. Vi har blandt andet en del situationer, hvor håndværkerne ringer ind med akut behov for, at vi hjælper dem her og nu, siger Mads Brejnholt Madsen, og giver et eksempel:

- Vi havde en håndværker, der ringede kl. 01.30 og skulle bruge støbebrædder i Holte næste morgen. Fire timer efter stod varerne i Holte, fordi det lykkedes os via hurtig koordinering at skaffe plads i en bil, der skulle den vej, lyder det fra salgsdirektøren.

Se også: Humørpillen: Man slipper for at svejse noget sammen, der låser en til en bestemt konstruktion

Tid og ressourcer
Et af de håndværkerfirmaer, som har taget imod servicen med åbne arme og jævnligt har benyttet sig af den døgnåbne telefon, er Dansk Byggekompagni ApS fra Hundested.

Firmaet udfører det meste – fra tømrer- over murer- til malearbejde foruden en række anlægsopgaver primært i Nordsjælland og København, og de har brugt kundetelefonen.

- Den største fordel for os er, at vi – når der er pres på – kan vente med at bestille byggematerialer til om aftenen og stadig få leveret næste dag. Det frigiver tid og ressourcer i løbet af arbejdsdagen, da vi kan nøjes med at notere, hvad vi skal bruge, og så gemme selve bestillingen til senere, fortæller Jesper Skak, direktør i Dansk Byggekompagni ApS.

Firmaet udfører blandt andet hovedentrepriser i forbindelse med renovering og nybyggeri af lejligheder.

Her er der som oftest tryk på fra tidlig morgen til sen eftermiddag.

Derfor er den døgnåbne Kundetelefon 24-7 en velkommen håndsrækning, som får hverdagen til at glide mere effektivt i firmaet.

- Det giver stor værdi for os, at vi nu kan klare varebestilling samt tjekke lager- og ordrestatus m.m. over telefonen uden for almindelig arbejdstid, understreger Jesper Skak.

Fakta om Kundetelefon

  • Med lanceringen af Starks Kundetelefon 24-7 har håndværkerne siden årsskiftet kunnet ringe til Stark døgnet rundt 365 dage om året på samme nummer, som de har været vant til.
  • Håndværkerne kan via Kundetelefon 24-7 bl.a. afgive bestillinger samt tjekke ordre- og leveringsstatus på de varer, som de skal bruge, for at undgå at deres byggeri går i stå.
  • Tallene for de første tre måneder siden lanceringen af Kundetelefon 24-7 viser, at tre ud af fire opkald fra håndværkerne netop drejer sig om varebestilling, produktforespørgsler samt tjek af lagerstatus.

Skærm

Hent flere
Hent flere